Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 51 Een heerlijk bos

Vaak dacht ze nog aan dat heerlijke plekje. Als ze haar ogen sloot, rook ze lavendel en hoorde ze lijsters zingen. Elke dag ging ze met haar hond naar het bos. Ze liepen langs het hertenkamp en vervolgens naar het andere einde van het bos. Daar sloeg ze rechtsaf waar een brede grasstrook was en ze heerlijk kon mijmeren. De akkers waren eindeloos. Er was geen boerderij of andere bebouwing te zien. Na een paar dagen kwam er een aantrekkelijke man, die ook zijn herdershond uitliet, naar haar toe lopen. Hij groette haar vriendelijk en vroeg of ze dit ook zo’n heerlijke, rustige omgeving vond. ‘Inderdaad. Als het niet hoost, ben ik hier elke dag te vinden.’ ‘Altijd op dezelfde tijd?’ ‘Nee, niet altijd.’ De donkerharige man, die een atletisch figuur had en indringende bruine ogen, ging naast haar zitten. Ze zagen elkaar steeds vaker en hun contact werd intiemer. Ze spraken over van alles. Op een dag sloeg hij een arm om haar heen en streelde haar hals. Vanaf de eerste dag had hij al een onwisbare indruk op haar gemaakt en een lichamelijk verlangen bij haar opgeroepen. Ze protesteerde niet toen hij verderging. ‘Dit is de laatste dag dat we elkaar zien,’ zei ze triest. ‘Hoezo?’ ‘Mijn man heeft een baan in een andere plaats aangenomen. Morgen verhuizen we.’ ‘Wat een ontgoocheling.’ ‘Ja. We moeten genoegen nemen met de geweldige tijd die we samen hebben doorgebracht.’ ‘Dit is dus de laatste keer dat we van elkaar kunnen genieten.’ Ze zuchtte. ‘Helaas.’ Een half jaar later werd haar zoon geboren. ‘Wat heeft hij een donkere bos haar en grote donkerblauwe ogen,’ zei haar man. ‘Alle kinderen worden geboren met blauwe ogen. Na verloop van tijd verandert de kleur. Het kan zomaar zijn dat hij bruine ogen krijgt.’ ‘Wij hebben geen bruine ogen.’ ‘Nee, maar jouw vader wel. Soms slaat dat een generatie over.’ ‘Dat wist ik niet.’ Het koppie van haar zoon deed haar sterk aan iemand denken. Ze snoof diep en verbeeldde zich dat ze lavendel rook.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie, meanderende vertelling. Moeiteloze beheersing van de tijd en geen woord teveel. Een heel verhaal in een kort stukje. Knap hoor. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ohoh, wat laat die man zich wijsmaken; bruine ogen kunnen geen generatie overslaan! verder was het helemaal mijn hoofd dat voor zich zag dat ze met een echte herder -zo'n man met schapen- op stap ging, daar kon jouw verhaal niets aan doen, maar het was wel een eigenaardig beeld het gaat wat snel, maar ik het las het graag

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven, ik dacht even dat het een engerd was, maar dat viel mee. De laatste zin vind ik te veel informatie geven. Ik zou zeggen: Ze snoof diep en verbeeldde zich dat ze lavendel rook.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De laatste zin verander ik. Sorry, Schrijvenmaar. Er waren geen schapen. Ik ben bijna dagelijks ben er geweest. Niet gedaan wat ik over die man schreef schreef. De rest klopt wel.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, Tja. Als je getrouwd bent nooit met andere mannen of vrouwen aanpappen; daar komen gedonder en kindjes van, zoals je ziet.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En dan ook nog eens terwijl ze elkaar voor het laatst zagen. Het mooie aan dit verhaal is dat er zo weinig aan de hand lijkt. Ze baart een baby van een ander, zegt kort iets over de oogkleur van de baby en denkt af en toe aan de man met de herder. Ze heeft in ieder geval een tastbare herinnering. Grappig verhaal terwijl het eigenlijk niet grappig is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
t. Ze baart een baby van een ander, zegt kort iets over de oogkleur van de baby en denkt af en toe aan de man met de herder. Ze heeft in ieder geval een tastbare herinnering. Grappig verhaal terwijl het eigenlijk niet grappig is.
ooit zat ik in een metro tegenover een reclameposter waarop serieus een DNAtest als vaderdagcadeau aangeprezen werd, om te laten zien dat vader echt de vader is ... ik verbaas me er jaren later nog over.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
t. Ze baart een baby van een ander, zegt kort iets over de oogkleur van de baby en denkt af en toe aan de man met de herder. Ze heeft in ieder geval een tastbare herinnering. Grappig verhaal terwijl het eigenlijk niet grappig is.
ooit zat ik in een metro tegenover een reclameposter waarop serieus een DNAtest als vaderdagcadeau aangeprezen werd, om te laten zien dat vader echt de vader is ... ik verbaas me er jaren later nog over.
Ik vraag me af hoe gezellig de viering van vaderdag is, als een dergelijk cadeau een functie heeft. Een grappig idee trouwens. Een kennis van mij werkt bij een bedrijf specifiek gericht op allerlei dubieuze thuistesten. Je kunt met vaderdag op een vrij orginele manier aankondiging van bijvoorbeeld een SOA doen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een romantisch verhaal op zijn Tja's. :) Dat betekent voor mij dat er een bepaalde afstand wordt gehouden. Ik beleef het als lezer niet maar lees het als een verslag. Helemaal niets mis mee want dit is jouw stijl. Het aaneen geschreven woord verdergaan heeft me weer wat wijzer gemaakt! https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/verdergaan-… Het onverwachte plot van jouw vorige invulling deed me nieuwsgierig verder lezen waardoor je me wederom verraste! :thumbsup: Ps. Jouw verhaal doet me denken aan dit nummer: https://youtu.be/OAfxs0IDeMs

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie de vader ook is, het is in ieder geval een liefdesbaby. Hubby lijkt me een lieve en begrijpende kerel. Meer beschouwend: is dit de tegenhanger van de archetypische 'manlief doet het met zijn secretaresse'?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Ik dacht even het gaat eng worden - maar dit keer niet. Een variatie op 'De kleine waarheid' :) dingetje: 'Wat heeft hij een donker bos haar' - donkere

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Tja, ik ben waarschijnlijk heel stout in de ogen van veel mensen, maar ik vind het toch jammer dat je het niet zelf beleefd hebt. Het is zo romantisch en ja, tot waar de hond uitlaten kan leiden, hè? :o Tussen haakjes: ik ben voorstander dat het woord herder in (herders)hond veranderd zou worden. Ik zag ook eerst een man met schapen voor mijn geestesoog voorbijkomen.....

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tja, het lijkt wel een modern sprookje met humor. Alleen het slot moet dan zoiets zijn als: En ondanks alles leefden ze nog lang en gelukkig. Leuk verteld. Klein puntje: in de laatste (gewijzigde) zin staat het woordje een in plaats van en.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Opmerkingen aangepast. Gelukkig ben ik niet stout, Blavatski. Van gerommel komt gedonder. Ik hou van variatie, Marietje.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Alle kinderen worden met blauwe ogen geboren? Mijn zoon kwam met bruine kijkertjes ter wereld! (Ik was de eerste die hem aan kon kijken :))

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi einde, ik vind het grappig (als je dit zo mag noemen) dat het verhaal heel luchtig wordt verteld, terwijl die vrouw waarschijnlijk toch echt een probleem heeft. Immers kan die man via een paar zoektermen in Google wel achterhalen dat dat verhaal over de ogen onzin is.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tja Net als Nyceway en Janpmeijers, dacht ik eerst dat het om een engerd ging, maar is dat niet het geval. Jammer dat ze al getrouwd blijkt te zijn. Hopelijk komt haar man nooit achter dat hij andermans zoon opvoedt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Waarom worden baby's altijd geboren met blauwe ogen? ‘Altijd’ klopt niet helemaal. Aziatische en Afrikaanse baby’s hebben bij de geboorte meestal bruine ogen. Maar vrijwel alle blanke baby’s worden inderdaad met blauwe ogen geboren. Bij bruinogige kinderen worden deze na een tijdje geleidelijk bruin. Waarom? Pasgeboren baby’s hebben nog maar heel weinig pigmentcellen. Pigment zorgt voor de kleur van de ogen. Weinig pigment geeft blauwe of lichtgrijze ogen, iets meer pigment groene, en veel pigment bruine. Hoe ouder de baby wordt, hoe meer pigmentcellen er ontstaan en hoe meer kleurstof deze cellen produceren. Hoeveel cellen je uiteindelijk krijgt en hoeveel kleurstof ze produceren is genetisch bepaald. Na ongeveer zes maanden hebben de ogen meestal de definitieve kleur bereikt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
de donkerdete Zuid-europese em Zuid Amerikaanse babies willen ook nog wel met bruine pgen ter wereld komen (en als je het echt volledig wilt vertellen: de kleur kan tot ongeveer je veertigste blijvn veranderen; net zoals je tot die tijd moedervlekken kunt blijven krijgen zonder je daarover zorgen te hoeven maken) maar als ze die discussie met haar man aangaat, gaat hij zich er in verdiepen en komt hij erachter dat bruine ogen wel dominant zijn ... dus laat haar maar lekker 'alle babies' zeggen, al is het wellicht tegenwoordig officieel niet (politiek) correct meer

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt het nuchter verteld. Dat krijg je ervan wanneer je met iemand aanpapt. Vind het trouwens ook wel een domme vader, die zijn vrouw zomaar gelooft. Graag gelezen, zoals altijd.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Sommige mannen zijn nu eenmaal goedgelovig. Vooral als het overtuigend wordt gezegd.