Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#51 Eiland van mijn dromen

Gedragen door het blauwe water drijf ik dromend van stilte naar een oase van groen midden in het mooiste meer van het land van mijn herinnering. Een eiland vol bloemenpracht lokt me met haar zoete exotische geuren die beloften waarmaken van onderdompeling in vergeven en vergeten van dagelijkse beslommeringen die ik niet meer wil voelen die me blijven achtervolgen bij elke nieuwe stap. Zoete vruchten wil ik proeven in de hoogste bomen klimmen mijn gedachten hun weg naar vrijheid. Met het hoofd in de wolken graaf ik mijn voeten in het witte warme zand en bevrijd mijn schouders van de zware lasten die ze al jaren voor me dragen. Mijn stem zoekt de vrijheid in het lied van de vogels, zweeft hoger dan de toppen van platanen zonder einde, blijft zingen tot de slaap haar aflost in heerlijke leegte.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
nyceway, Feitelijk wordt hier vergetelheid gezocht - om voor eens en altijd af te zijn van dat verleden. Bijzondere invulling. Ook mooi gebruik van enjambement (al eerder bij jou gezien).

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je compliment Meta. De volmaakte wereld zonder pijn. Jammer dat hij niet bestaat.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, hoe mooi heb je jouw ideale wereld in beeld gebracht met lyrische woorden die fraaie zinnen vormen. Helaas zal het mooie beeld een droom blijven. Maar dromen mogen we.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind deze mooi: met het hoofd in de wolken graaf ik mijn voeten in. Er zit een tegenstrijdigheid in. Hoe geaard kun je zijn? Voeten in de grond en toch met je hoofd in de wolken. Over het algemeen een fijn gedicht trouwens.