Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht 50: De eikenboom

Vanuit hier zagen ze me niet. Maar ik zag hun wel. de pestkoppen. Ze stonden bij het fietspad, een stuk verder dan school. Zodat de leraren hun niet konden zien. Maar vandaag was ik slimmer. Ik had mamma gesmeekt en mocht eindelijk met de bus. Kom op zeg, ik ben bijna twaalf. Vandaag zouden ze niet winnen. Alleen was ik vergeten dat ik, om bij de bushalte te komen, ook langs het fietspad moest. Ik liep langzaam. Mijn knieën rilden en mijn handpalmen waren nat van het zweet. Toen ik ze zag bleef ik staan. Ik kon niet meer verder lopen. Sjoerd, de ruigste van het stel, leunde tegen zijn fiets. Zijn vuisten gebald, klaar om me weer pijn te doen. Gewoon, dat vonden ze leuk. Toen zag ik hem. De grote eikenboom, met lage, dikke takken. Snel dook ik weg en klom omhoog, tot ik niet meer verder kon. Mijn ribben deden nog zeer van gisteren. Papa wou dat ik op boksen of karate zou gaan. Weerbaar, dat moest ik worden volgens hem. Maar ze waren met zijn zessen, ik kon nooit winnen. Maar nu wel, met mijn verstand. Zo stil mogelijk bleef ik zitten. Het leek eeuwg te duren. Maar opeens sprong Sjoerd op zijn fiets, zijn volgers deden hetzelfde. Achterover leunend reden ze weg. Ik wachtte nog even, voor de zekerheid. Langzaam klom ik naar beneden en liep naar de bushalte. Ik trilde nog steeds. Maar er was niemand meer. Ik kon naar huis, zonder pijn.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een tijdelijke oplossing voor de HP. Pijnlijk eigenlijk om te lezen. Pesten...zwaar onderschat probleem. Kan me goed inleven in de besognes van de HP. Heb wat moeite met het achterover leunend wegrijden van de pestkoppen - zie het niet voor me. Voor de rest: graag gelezen, compact en to the point. Even opletten: eeuwg=eeuwig.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Koen87, Een beklemmend fragment, HP denkt veilig te zijn door de bus te nemen - maar hij moet eerst naar de bushalte lopen. Daar kan je de spanning nog wat opbouwen. Wat dingetjes: let op je vt en tt, het loopt nu teveel door elkaar. En deze:
Zijn vuisten gebald, klaar om me weer pijn te doen. Gewoon, dat vonden ze leuk.
Het zijn de vuisten van Sjoerd - de 2e zin slaat denk ik niet op die vuisten maar op Sjoerd zelf, dan is het: Gewoon, dat vindt hij leuk.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Koen, tja dat pesten, hè? Het is van alle tijden. Ik ben als kind ook gepest omdat ik weeshuiskledij droeg totdat de dag dat ik op een grote rioolbuis klom en onverwacht bovenop een pestkop sprong.....mijn moeder moest later wel op school komen omdat haar dochter een klasgenoot had afgetroefd, maar het pesten was gedaan. Ook hier was het verstand dat me had geholpen. Wie niet sterk is moet slim zijn :o

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heftig onderwerp, pesten. Ik ben blij voor je HP dat hij deze dag er mee weg komt, maar ik vraag me af of deze truc nog veel langer gaat werken...