Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #50 Schuldig

Het wordt al donker. Schuldbewust trek ik mijn jas aan en ga op zoek. Mijn moederhart is bezorgd, mijn verstand maant me tot kalmte. Hoe heeft het tot zo'n explosie kunnen komen? Waarom wordt mijn dochter toch zo'n bijdehandje? Met iedere opmerking kan zij me de kast opjagen. Had ze maar wat meer zelfvertrouwen tegenover de rest van de wereld. Maar ze kruipt altijd in haar schulp. Ze wil niet, durft niet en zegt het niet te kunnen. Luisterde ze maar eens naar mijn motto: Alles waar je je zinnen opzet, kan je. Maar wie ben ik, om haar tot het uiterste te drijven? Wat kan er gebeuren wanneer ze denkt domme dingen uit te kunnen halen? Tot wat voor waanzin drijf ik haar met mijn gepush? Mijn pas versnelt, mijn hartslag ook. Hele visioenen trekken aan me voorbij. Vertwijfeld kijk ik omhoog. Hoor ik nu ook al een stem van boven? "Het is jouw schuld. Je zei dat ik het kon en hebt me niet gewaarschuwd voor de weg terug." De beschuldiging raakt me hard en dreunt door tot het diepst van mijn ziel. Gravend in mijn herinnering hoor ik plots mezelf overduidelijk zeggen. "Ach jij, onmogelijk kind dat je bent, je kunt de boom in." Ze heeft geluisterd en gehoorzaamd.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zit een intrigerende tegenstrijdigheid in waar ik niet direct de vinger op kan leggen. Thuis soms irriterend bijdehand en tegenover de rest van de wereld bijzonder onzeker. Verwend? Of is er meer aan de hand? Ongerustheid van de HP is het letterlijk gevolg van een onnadenkende uitspraak (voorlaatste zin -ietwat gekunstelde 'daar'). Wel grappig. Goed geschreven. Leest lekker vlot weg.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Herkenbaar de ongerustheid en onzekerheid van de moeder. We willen het beste voor onze kinderen maar wanneer doen we het goed? Goed geschreven. Een foutje: zo'n bijdehandje.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of is er meer aan de hand? Ongerustheid van de HP is het letterlijk gevolg van een onnadenkende uitspraak.
Marcker, het was echt een onnadenkende uitspraak. Dochterlief snapt af en toe niet, wanneer een uitspraak letterlijk opgevat moet worden en wanneer niet. Moeder moest beter weten, thuis is het veilig bijdehand uit de hoek te komen. De buitenwereld is lastiger. Ze is niet verwend, maar anders. Dank je voor je compliment

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Herkenbaar de ongerustheid en onzekerheid van de moeder. We willen het beste voor onze kinderen maar wanneer doen we het goed? Goed geschreven. Een foutje: zo'n bijdehandje.
Je doet het goed wanneer je het in de ogen van de kids allemaal fout doet en je hier niet al te veel je van aantrekt. (denk ik :confused: ) Ik heb mijn slordigheidsfoutje verbeterd, dank voor je oplettendheid.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dat de dwarse dochter dan wel wil luisteren. Graag gelezen en ik denk dat het herkenbaar is voor veel moeders ;).
Grappige moeders hebben grappige dochters :D :o , dank je voor je reactie

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi al die tegenstrijdige gevoelens. Graag gelezen! Deze dochter zal nog wel vaker een weg inslaan waarvan ze de gevolgen nog niet zal kennen. Dit was stap 1! Moeder mag vanaf de zijlijn meekijken ...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt de ongerustheid van de moeder herkenbaar weergegeven. :thumbsup: Een bijzondere dochter. Het leest vlot en is duidelijk geschreven.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik herken de tegenstrijdigheid. Lekker vlot geschreven. (Ik zou het woordje daar in de een na laatste zin weglaten) Ik dus. Jij misschien niet.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze dochter zal nog wel vaker een weg inslaan waarvan ze de gevolgen nog niet zal kennen. .
Niet alleen deze dochter, Mirte, ze is vast niet zo'n uitzondering

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bijzondere dochter. .
Zoals elke dochter zou moeten zijn in moeders ogen. Dank je voor je compliment

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik herken de tegenstrijdigheid. Lekker vlot geschreven. (Ik zou het woordje daar in de een na laatste zin weglaten) Ik dus. Jij misschien niet.
Jij dus, maar ik bij nader inzien ook. Dank je voor je compliment, Tja.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan me wel voorstellen dat het lastig kan zijn of je iets wel of niet goed doet. Ik hoop dat het kind nog ongedeerd beneden komt.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
. Ik hoop dat het kind nog ongedeerd beneden komt.
Tuurlijk, ik zeg gewoon dat ze de boom uit kan. Geef zelfvertrouwen en je staat verbaasd te kijken waar je kind allemaal toe in staat is :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaaltje met grappige clou. Haha, dat kinderen zo letterlijk uitspraken op kunnen vatten is mij ook bekend. De consequentie hier is een probleem, want zie maar een puber veilig uit de boom te krijgen als het al donker wordt... Heel herkenbaar vind ik ook dat kinderen thuis zo zeker lijken, brutaal zijn zelfs en buiten de deur beduusd. Vreemd verschijnsel, toch?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemd verschijnsel, toch?
Helemaal niet vreemd Odile, in de thuisomgeving voelen ze zich veilig genoeg om brutaal en assertief uit de hoek te komen. Paps en mams houden immers toch wel van hen? Dus daar kan je wel een grote mond tegen opzetten. De buitenwereld is andere koek. Daar weet je niet wat je kunt verwachten.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, Dana, ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat een kind dat oud genoeg is om de boom in te klimmen, naïef genoeg is om zo'n opmerking letterlijk te nemen. Maar ik heb geen kinderen. En wij hadden vroeger geen bomen waar je in kon klimmen. Dus. Ik mis na bijdehandje nog een vraagteken.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En wij hadden vroeger geen bomen waar je in kon klimmen. Dus. .
Bart, tegen jou kon ik dus wel veilig zeggen dat je de boom in kunt :D Het verhaal is ook niet op waarheid berust, ik kijk wel link uit om zoiets tegen mijn puberdochter te zeggen (wel een beetje het kijken naar haar geschreven), zij neemt inderdaad de dingen om onmogelijke tijden letterlijk op. Hebben autisten wel vaker. :nod: