Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#50 Boomhutjongen

Voor deze keer een heel serieus verhaal. Tessa trakteerde zichzelf op een schrijfweekendje in een lux hotel. Haar man was daar fel op tegen, wat voor haar een extra reden was om te gaan. Zo gauw ze op haar kamer was, gooide ze haar koffer op bed en opende de balkondeur. Beneden zag ze een tuin die voornamelijk uit gras bestond. Hier en daar stond een grote boom. In een van de bomen zat een jongen in een soort natuurlijke boomhut, die een touw aan een tak vastmaakte. Op de grond stonden twee jongens verwachtingsvol naar boven te kijken. ‘Klaar,’ riep de jongen in de boom, terwijl hij het touw naar beneden gooide. Tessa keek naar de klimmende jongens en kreeg een subliem idee. Gelijk belde ze haar vriendin en vroeg of ze om negen uur bij haar kon komen. Dan was het tenminste donker. ‘Waarom?’ vroeg Belinda. ‘Ik wil je in vertrouwen iets vertellen. Zeg tegen niemand waar je heen gaat.’ ‘Dat klinkt spannend.’ ‘Dat is het ook. Ik zit in hotel “Napoleon”. Je hoeft je niet bij de receptie te melden. Neem de lift naar de derde etage en ga naar kamer 312.’ Belinda beloofde te komen. Om vijf over negen werd er op de kamerdeur geklopt. Met een brede glimlach deed Tessa open. Fijn, dat je er bent. Je hebt toch tegen niemand gezegd dat je naar mij ging, hè?’ ‘Nee. Dat werd me ten strengste door jou verboden.’ ‘Ik ben hier om mijn manuscript af te ronden. Je hebt toch niet toevallig nog telefonisch contact met Martin gehad, hè?’ ‘Welnee. Waarom zou ik?’ ‘Laten we naar de tuin gaan,’ zei Tessa, terwijl ze haar vriendin naar de lift duwde. ‘Huh? Waarom?’ ‘Daar voel ik me vrijer.’ ‘Brand los,’ zei Belinda toen ze in de tuin waren. ‘Zullen we even bij die boom gaan staan?’ wees Tessa. ‘Is die bijzonder?’ ‘Op zich niet, maar dit wel.’ In een snelle beweging sloeg ze het touw om de hals van Belinda en trok dat strak aan. Toen haar vriendin slap op de grond viel en haar tong naar buiten stak, liet Tessa het touw los. ‘Dag vriendin. Dag minnares van mijn man. Bedankt, boomhutjongen.’

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tijdens het lezen voelde ik de spanning oplopen... wat gaat er gebeuren, dacht ik heel de tijd... en dan uiteindelijk een heel onverwachte wending, een thriller waardig. Mooi gedaan Tja.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jakkes, Tja. Ik had net zin dat ze samen over het manuscript zouden gaan praten en gezellig koffie drinken... Ik had dit plot liever meer woorden gegeven om er iets langzamer naartoe te werken. Nu is het een beetje plotsklaps klaar. Alweer goed geschreven...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat die man er fel op tegen was, was natuurlijk toneelspel. Gek dat Belinda niet bij hem in bed lag :). Ik vond het een spannend verhaal want ik had het einde niet zien aankomen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik neem aan dat je eerste zin sarcastisch bedoeld is, want ik vind je verhaal erg grappig. Maar misschien komt dat omdat ik van dit soort verhalen hou. Lekker bizar. Ik heb het met veel plezier gelezen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben zo slecht. Momenteel ben ik bezig met een thriller van ongeveer 80.000 woorden. Inkrimpen tot 80 woorden, Bart?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je krijgt het zelfs met je serieuze verhaal weer voor elkaar dat ik met een lach eindig! :D Heerlijk onverwachts einde. :thumbsup: Jouw schrijfstijl blijft voor mij duidelijk. Erg knap!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
nou had je me toch met je eerste zin al aan het lachen gemaakt ... de ont(/op) knoping was verrassend; leuk gedaan! (de hangende tong vind ik weer een echt Tja's detail)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De zin dat dit toch echt een serieus verhaal was, maakte me al aan het lachen :o. Dat is nog eens een wraakactie. Geen woorden maar daden. Moet ze wel alle sporen uitwissen, anders dan is ze er zo bij, dat zou zonde zijn. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met haar man, ik voorzie een niet al te lange toekomst voor hem.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Goed gezien. Dit kwam natuurlijk heel goed uit, maar je hebt niet altijd mazzel. Sommige mensen zijn zo slecht. Gelukkig hoor ik daar niet bij.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig geschreven! Aan het begin van het verhaal had je dit einde niet kunnen bedenken. De spanning wordt lekker opgevoerd tijdens jouw verhaal.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, typisch Tja. Een spannend verhaal presenteren en dan geheel onverwacht op het einde een koele moord begaan. Een fluitje van een cent. Niemand zag het aankomen. Belinda nog het minst. Ze spartelde zelfs niet tegen. Alsof ze ermee akkoord ging. Stonden ze al onder de boom waar het touw in hing, toen Tessa naar een boom wees? Anders moet je toch even beschrijven dat ze naar die bewuste boom toeliepen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, gelukkig, een goed einde. En zo netjes dat ze de boomhutjongen ook nog even bedankt. Met veel plezier gelezen, Tja :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als die kinderen de volgende dag terugkomen hebben ze de schrik van hun leven. Verrassend einde.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Voordat die kinderen terugkomen, is het lijk al weggehaald. Ze zijn namelijk met hun ouders 's morgens vroeg op een excursie gegaan.