Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Een kind in een boom. #50

Ik probeerde heel voorzichtig naar beneden te kijken. Hield me stevig vast aan de stam van de boom. Voor een jongen van 10 was ik behoorlijk hoog. Ik probeerde me te herinneren hoe ik in de boom was gekomen en waarom ik zo verschrikkelijk hoog was geklommen. Ik had altijd al last gehad van hoogtevrees, dus ik begreep het niet. Ik zag steeds meer mensen onder de boom staan. Ik hoorde ze schreeuwen, maar ik wist niet precies wat ze zeiden. Ik begon het benauwd te krijgen en de eerste tranen rolde over mijn gezicht. Ik probeerde mijn voet te verzetten en me stevig vast te houden, maar mijn voet gleed weg. Ik hoorde de mensen gillen en in de verte hoorde ik een sirene. Ik probeerde mijn voet weer terug te zetten op een tak. Na een paar pogingen lukte het eindelijk. Ik zag een auto vlak voor de boom stoppen. Mijn ouders stapte gehaast uit en rende naar me toe. 'Spencer!' schreeuwde ze. 'Mam, mam. Help!' Riep ik naar mijn moeder. Ik verloor mijn grip. Ik keek geschrokken en probeerde me vast te houden, maar het was al te laat. Ik viel met een zware klap op de grond. Ik hoorde mijn botten kraken en daarna werd alles zwart.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Cellita, welkom bij de wekelijkse schrijfopdracht. Jouw verhaal is best goed geschreven, maar witregels zouden het beter leesbaar maken. Ik vind het goed dat je het in de taal van een tienjarige opschrijft en aandacht hebt besteed aan het chronologisch verloop van het verhaal. Probeer te vermijden om twee zinnen achter elkaar hetzelfde woord te gebruiken. Soms kun je een zin helemaal schrappen als het verhaal dan nog te volgen is. Kun je ook het verhaal vanuit een volwassene schrijven?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tijdens het lezen voelde ik angst en spanning Cellita. Je stukje neemt de lezer werkelijk mee in die gevoelens en zet de lezer hoog in die boom, dat vind ik wel knap. Goed gedaan!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben wel nieuwsgierig hoe hij nou in die boom terecht gekomen is. Ik zie het beeld voor me van een kat die bang was voor een hond en de boom inschiet, waarna hij niet meer naar beneden durft. Je hebt een paar keer enkelvoud gebruikt in een werkwoord waar het meervoud moet zijn. de tranen rolden mijn ouders stapten mijn ouders renden mijn ouders schreeuwden

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie opbouwende kritiek en complimenten. Ik denk dat ik het ook wel vanuit een volwassene kan schrijven.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Celita, welkom bij ons 'clubje'. Je laat ons inderdaad raden waarom de jongen nou zo hoog is geklommen, wat hem dreef. Waarom kan hij het zich niet herinneren? Zit hij er al zo lang? Misschien moet je iets meer prijsgeven. Verder vind ik wel dat je de paniek voelbaar hebt beschreven. Ik kreeg er bijna hoogtevrees van.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt je helemaal ingeleefd in het hoofdpersonage en geeft in korte zinnen weer wat er door hem heen gaat. Dat lukt goed, want ik zit mee in de boom. Verder sluit ik me aan bij de rest.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bah, wat een naar einde. Een spannend beschreven verhaal. Ik zou het, net als Bart, ook fijn vinden wanneer je iets meer vertelt over de HP, daar ben ik namelijk wel nieuwsgierig naar ;).

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Cellita! Je voelt duidelijk de angst en de vragen van deze jongen. Dat de HP valt als zijn ouders arriveren is een mooi onderdeel. Vaak ontstaat er chaos als de redding nabij is, zeker bij zo'n 'angsthaas' ...