Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#50 Je kan de boom in!

'Hou toch eens een keer je snavel dicht mens. Ik word stapelgek van je.' 'Ach jij altijd. Zeur toch niet zo. Laat me gewoon.' 'Bekijk het maar jij, ik ben het zat. Je kan de boom in.' Sam kroop nog iets dieper onder haar dekbed. Haar hand tastte naar de kussens aan de zijkant van haar prinsessenbed. Het ene na het ander kussen legde ze op haar hoofd. De ruimte om te ademen werd steeds kleiner. In haar eigen wereldje hoorde ze haar papa en mama niet meer. Ze zag haar moeder in de boom zitten. Zich angstig vasthoudend aan de takken. Haar lange blonde haren wapperden, streken langs haar betraande wangen. Hou vol mama ik kom eraan. In haar roze pyjamaatje met witte schaapjes sloop Sam zachtjes naar buiten. Ze had geen zin om nu haar boze papa tegen het lijf te lopen. Het was buiten kouder dan ze verwacht had. Rillend zette ze voetje voor voetje in het vochtige gras. Even bleef ze verstijfd stilstaan toen ze een vreemd geluid hoorde. Er streek iets zachts langs haar wang. Haar ogen, inmiddels gewend aan de duisternis, konden een witte vorm onderscheiden. 'Prinses Sam, ik ben hier om je te helpen. Klim maar op mijn rug. Als je je goed vasthoudt kan er niets gebeuren. Ik help je de boom in.' Ze had geen tijd te verliezen, dus ze klom op de rug van de grote zwaan en sloeg haar armen voorzichtig om de smalle hals. 'Het is goed hoor kind, ik kan wel tegen een stootje. Trek je benen omhoog anders kan ik niet vliegen. Daar gaan we!' Half verborgen in de zachte donsveren van de zwaan voelde ze de kou niet meer. De zwaan rook heerlijk naar zoete melk en marshmallows. 'We zijn bij de wensboom kind. Stap voorzichtig af. Als je je voet op die grote tak zet kan je verder naar boven klimmen. De maan helpt je.' Sam klauterde naar boven. Haar moeder was nergens te bekennen. Bovenin de boom stond een roze huisje. Ze klom naar binnen en ging op de zachte kussens liggen, genietend van de stilte om haar heen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Niceway. Wat een lief en leuk verhaaltje. Sam kreeg gelukkig geen nachtmerrie van de ruzie tussen papa en mama. Mooie zinsopbouw . Kleine foutje heb ik gezien: Haar hand taste is v.t. Moet tastte zijn.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je reactie Jules. Ik vond het zelf ook schattig toen het af was. Ik heb het foutje aangepast.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een lief verhaal. Hp verwerkt de dingen die haar dwars zitten in haar droom. Zoals Jules al zei: Gelukkig kreeg ze geen nachtmerrie. Een mooi en sprookjesachtig verhaal.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Nyceway' to write... . Kinderfantasie die de realiteit letterlijk ontstijgt. Mooi en lief.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, Richard en Marcker, bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad bedoeld als een fantasieverhaal en niet als een droom. Een sprookjesachtige kinderwereld waarin alles mogelijk is.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg mooi verhaal nyceway. Ik vind het prachtig hoe je de onschuldige fantasie van een kind weet te beschrijven. Er zit ook een prachtige spanning in het verhaal tussen de ruzie van de ouders en de onschuld van het kind en bovendien beschrijf je heel mooi het verwerkingsproces van het kind. Wonderlijk! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je compliment W Rynlandt. JanPmeijers: Ik moest even zoeken, maar ze is natuurlijk de schrijfster van de klassieker Niels Holgerssons wonderbaarlijke reis. Ik geloof niet dat ik het boek gelezen heb, maar mijn dochter keek altijd naar de tekenfilmserie die ervan gemaakt is en die was erg leuk. Ik las vroeger graag Pippi Langkous en de boekjes van Wipneus en Pim. Ik schrijf graag kinderfantasie verhaaltjes en daar komt dan meestal één of ander dier in voor of kabouters natuurlijk. Dank je wel voor je reactie.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede invulling van de opdracht, een kind dat in fantasie vlucht voor de ruzie tussen haar ouders. Mooi geschreven ook, meeslepend.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag nyceway, De laatste twee zinnen maken het voor mij helemaal af. Ze maken, voor mij, het verhaal op een rustgevende manier rond., vanuit de beleving van het kind. Mooi.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik stel me zo voor dat jij vaak wordt gevraagd om, op de rand van een kinderbed, nog een verhaaltje te vertellen voor het slapen gaan. De fantasie en het inlevingsvermogen spatten er vanaf. Met veel plezier gelezen!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Bart. Jammer genoeg zijn mijn kleine meisjes groot geworden en zitten niet meer te wachten op een fantasieverhaaltje van mama. Nou wie weet misschien over een paar jaar weer. Ik geloof dat ik de prentenboekjes zelf nog leuker vond dan zij!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een teder geschreven fantasie verhaal, mooi beeldend geschreven. Erg goed gedaan! :thumbsup: Gewoon schrijdend lief! :nod:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een geslaagde opdracht met een lief verhaaltje. Geweldig een zwaan die ruikt naar zoete melk en marshmallows. Een maan die Sam helpt en dat ze dan voorbij de wensboom eindelijk van de stilte kan genieten ... Alles wat een kind verdient!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op mij komt het over alsof ze in gedachten weg vlucht van de realiteit waarin papa en mama alleen maar tegen elkaar aan het schreeuwen zijn. Eigenlijk is het een tragisch verhaal, maar wel een mooi verhaal.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Meta en Anne, Dank jullie wel voor jullie reacties. Helaas komt het nog te vaak voor dat kinderen vluchten in hun eigen fantasiewereld, omdat er thuis geen fijne sfeer hangt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal over de vluchtroute die een kind kan nemen als ouders ruzie maken. Vaak slecht verteerbaar voor kinderen. De maan wil dan wel eens te hulp schieten.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Fijn dat je zelf ook blij bent met dit sprookjesachtige verhaal. Liefdevol geschreven. Even een zeurtje. Het was buiten kouder dan ze verwacht had (vind ik mooier).

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooi verhaal. Weer een heel ander interpretatie van "je kan de boom in", de angsten van het kind heb je heel mooi verwoord. Onder de indruk