Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

49 De Grootste

Medelijden? Shit... . Ik heb geen compassie nodig. Respect, ja. Medelijden is voor zwerfhonden en straatkatten. Ze zien mij zitten en ik kan het niet helpen. Ik schud en beef als een gelatinepudding, maar mijn geest is helder. Scherp, sereen en waardig. Allah is mijn getuige! Vroeger was het andersom, toen werd er gebeefd voor mij. Voor mij! Ik danste totdat hun blik daas werd en dan mepte ik ze in de hal der onsterfelijken. Ze kregen er nog goed voor betaald ook. Ik heb geen vijanden. Iedereen houdt van mij. Ik ben nog altijd de grootste. De enige vijanden die ik ooit heb gehad zijn nu allemaal dood of weten niet meer dat ze me ooit gehaat hebben. Mijn vrienden zijn trouwens ook zowat allemaal weg. De enige die mij hardnekkig blijft vergezellen heet Parkinson, de smeerlap. Wel handig, dat gebibber bij het handjes schudden, nu ze me iedere week laten opdraven voor weer eens een huldiging. Maar wee degene die me met een deemoedige blik durft aankijken. Al is het Barack fucking Obama (Allah, vergeef deze oude, trotse strijder)! Mijn geweten is rein als dat van een pasgeboren baby. Vroeger kon ik haast niet schrijven, waarom ook? Ik drukte me uit met mijn knuisten. Die hebben me nooit in de steek gelaten. Ze hebben de handen gedrukt van mannen die haast te groot waren voor deze wereld. Mandela, Dalai Lama... . Welke onbenul zal me vandaag de hand schudden? De burgemeester van New York? Ook maar iemand geworden bij gratie van het volk. Ik niet! Ik heb me een weg gevochten naar de top. Ik, Muhammed Ali, The Greatest! Komaan, laat het feest maar beginnen, duw me maar in de arena in mijn rolstoel, mijn strijdwagen. Ik kan ze nog allemaal aan, allemaal!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit forum! Een goede invulling van de opdracht. Al lezend vroeg ik mezelf af wie het dagboekfragment schreef en uiteindelijk liet Parkinson het kwartje vallen. Een strijdbare man, ondanks zijn ziekte. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt. Wist niet of het de bedoeling was de de geciteerde ook in het fragment moest opgenomen worden. Heb maar het zekere voor het onzekere gekozen... .

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marcker, goed geschreven en je uitstekend ingeleefd, hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik niet zo veel van deze bokser weet. Wat ik mooi vind is dat je in dit stukje veel van zijn karakter laat zien, het lijkt erop dat hij zichzelf toch een tikkeltje overschat in wat hij allemaal nog kan... Knap gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hola! Dag Alicia! Kom ik je hier tegen... . Heb nog een cursus bij je gevolgd. Heeft blijkbaar zijn vruchten afgeworpen. Bedankt voor je commentaar. Rara, wie is dit nu weer, hè?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum :). Ik heb werkelijk waar geen flauw idee over wie je het hebt. Wel vind ik dat je verhaal vlot is geschreven. Ik hoop dat je met de volgende opdracht ook weer meedoet!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
ik vind het aangrijpend hoewel ik echt een grote afkeer heb van boksers en er volstrekt niets van kan begrijpen dat mensen er genoegen, plezier of wat dan ook aan beleven elkaar te slaan -en dan het liefst tot de tegenpartij niet meer opstaat!-, is dit stukje zo intens menselijk ... goed gedaan!

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op het forum :). Ik heb werkelijk waar geen flauw idee over wie je het hebt. Wel vind ik dat je verhaal vlot is geschreven. Ik hoop dat je met de volgende opdracht ook weer meedoet!
Cassius Clay aka Muhammed Ali. Legendarische bokser. Nooit gehoord van The Rumble in The Jungle? Enfin. Is niet echt een gat in je cultuur als je hem niet kent hoor. Heb laatst een artikel over hem geschreven en er zinderde nog wat na, dus heb ik het maar in de schrijfopdracht verwerkt. Bedankt voor de reactie!

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik vind het aangrijpend hoewel ik echt een grote afkeer heb van boksers en er volstrekt niets van kan begrijpen dat mensen er genoegen, plezier of wat dan ook aan beleven elkaar te slaan -en dan het liefst tot de tegenpartij niet meer opstaat!-, is dit stukje zo intens menselijk ... goed gedaan!
Bedankt. Zal ook niet speciaal de tv aanzetten om een boksmatch te zien. Maar deze figuur ontstijgt een beetje zijn sport, vind ik.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben dan weer van een leeftijd waarbij je bij grote woorden als "ik ben de grootste" vrijwel onmiddelijk denkt aan 'float like a butterfly, sting like a bee' Net als schrijvenmaar heb ik niets met boksen, maar legendes zijn wel boeiend, en een legende is het zeker. Leuk om hem hier weer even voorbij te zien komen. Ik vind dat je hem geloofwaardig hebt neergezet.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben dan weer van een leeftijd waarbij je bij grote woorden als "ik ben de grootste" vrijwel onmiddelijk denkt aan 'float like a butterfly, sting like a bee' Net als schrijvenmaar heb ik niets met boksen, maar legendes zijn wel boeiend, en een legende is het zeker. Leuk om hem hier weer even voorbij te zien komen. Ik vind dat je hem geloofwaardig hebt neergezet.
Bedankt voor je reactie. Inderdaad, ik heb deze legendarische uitspraak er bewust niet in verweven. Zou er te dik op hebben gelegen.