Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#49 Band on the run

Los Angeles, 19 december 1993 Eigenlijk niks voor mij om een dagboek bij te houden. En ik houd helemaal niet van haat zaaien. Maar dit is gewoon te ver gegaan, ik moet dit van me afschrijven. Wekenlang heb ik aan die nummers geschreven. Wat zeg ik? Maandenlang. Al die tijd van de cocaïne afgebleven. Shakend en trillend alles afgeschreven. Minny, de meest trouwe groupie, kon niet komen. En ja ik baal daar wel van. Hij geeft misschien niks om de fans, maar ik wel. ‘Past niet bij onze stijl’. En Duff deed er gewoon aan mee, kan je het geloven? Hij had hem gewoon in zijn pocket. Duff, toch niet de meest stonede van de band, loopt als een kip zonder kop achter de man aan die regelmatig veel te laat op het podium verschijnt. Was hij weer eens te lang in zijn bad blijven zitten. Hij vond gewoon dat Spaghetti Incident er ‘wel mee door kon’. Een album met niks anders dan mislukte punk covers ‘kan er wel mee door’? Okee, ik had hem misschien geen tik moeten verkopen. Maar had hij het niet verdiend? Is hij nu opeens de man of zo? Met ‘zijn album’ en ‘zijn band’? Muzikaal was en is hij een genie. November Rain, ik weet niet hoe het hij gedaan heeft. Negen minuten lang met die jawdropping stem. En die piano intro, overal is over nagedacht. Alleen jammer dat hij dan weer gaan zitten doen alsof het volledig ‘zijn’ nummer is. Alsof er hij er ook mijn gitaarrif bij bedacht en gespeeld heeft. Hij weet dat ik wegga, en hij weet dat er van de band niks meer over is. Jammer dat zijn ego te groot is om het ook toe te geven. Misschien kan hij er niet eens wat aan doen, dat hij is onder gegaan aan zijn eigen hebzucht. Misschien hoort het wel een beetje bij deze wereld. Axl is een klootzak geweest. Maar ik ga hem wel missen straks.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo, Slash schrijft de frustratie van zich af - mooi gedaan. Dingetje: 'En die piano intro,' - dat piano intro. 'Alleen jammer dat hij dan weer gaan zitten' - gaat zitten. (geef mij maar Sweet child o' mine)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeer mooi dagboekfragment Virtuoso. Slash heeft met Miles Kennedy nu ook een goede zanger aan zijn zijde. En lijkt het naar zijn zin te hebben. Graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Virtuoso, dit is een treffend dagboekfragment. Helemaal ingeleefd in stijl en sfeer van deze band, zeer geloofwaardig ook. De complimenten! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ janpmeijers dank voor de taalopmerkingen. Met die opmerking tussen haakjes ben ik het niet eens, maar goed smaken verschillen :). @RichardOtten Dank voor het lezen. Met Slash kwam het sowieso wel goed daarna met Slash' Snakepit en later Velvet Revolver. Met Axl een stuk minder; hij deed 15 jaar over 1 album, en komt nog steeds regelmatig te laat bij concerten. @ Schrijfcoach Alicia Hartelijk dank voor deze lovende woorden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik zie jouw verhaal nu pas. Misleidende titel heb je gekozen. Dat de heren van Guns N' Roses net een stel roddelende tienermeisjes zijn blijkt weer uit dit fragment. Ain't it fun! Ik vind dit een mooi fragment. Waarschijnlijk strookt het aardig met hoe de realiteit was. Maar leuke muziek is het wel. Graag gelezen zo.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kende de band niet, dus ik heb ze even opgezocht op Wikipedia en wat een drama! Ik vind het een leuk fragment, het zijn net een stel meiden.