Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

49 - De laatste keer.

Londen, 22 juli 2011. Lief dagboek. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik je in mijn handen heb gehad. Er is de afgelopen tijd ook zoveel gebeurd. Nou ja, eigenlijk weer hetzelfde liedje. Keer op keer ga ik het gevecht weer aan, maar keer op keer verlies ik het. Toch tel ik mijn kleine overwinningen. De drugs hebben inmiddels geen macht meer over me. Gelukkig. Wanneer ik terugkijk naar mezelf, dan bekruipt me een akelig gevoel. En automatisch denk ik dan weer aan Blake. De liefde van mijn leven. Hij die zo goed voor me was, maar tegelijkertijd ook de man die mijn leven kapot maakte. Al die tijd bleven ze maar doorgaan. De paparazzi, die me niet met rust lieten. Mijn fans, die zich zo’n zorgen om me maakten, maar die me dwongen om avond na avond dat podium op te stappen terwijl ik het liefst gewoon ergens anders was. In mijn veilige, afgelegen wereldje waar niemand me pijn kon doen. Waar niemand me zou beoordelen, waar niemand weddenschappen zou starten met de vraag wanneer ik dood zou gaan. Lachend wijzen en zeggen dat mijn grootste hit ook mijn einde zou zijn. Ze wilden me opnemen. Ze wilden me opsluiten en die therapeutische onzin mijn keel doorduwen. Maar weer zei ik nee. Ik ben er gewoon zeker van dat ik de enige ben die mezelf kan helpen. Niet degenen achter hun bureaus die zo ver van de wereld af staan. Die geen flauw idee hebben hoe het is om mijn leven te leiden. Ooit zal ik ermee stoppen. Er komt een dag dat de alcohol mijn leven niet meer beheerst. Dat ik de baas ben. Morgen misschien. Maar niet vanavond, vanavond geniet ik nog een keer. De laatste keer, en dan beloof ik dat ik het opnieuw ga proberen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tragisch verhaal. They try to me make me go to rehab, but I said no,no,no. Volgens mij wist ze eigenlijk diep van binnen wel dat ze nooit van de drugs af zou komen, maar bleef ze naar buiten het doen voorkomen alsof ze het wel goed kwam. Mooi omschreven, erg treffend ook die laatste zin.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vonnisch, Inderdaad heel tragisch, het publiek smulde van haar teloorgang. Uit de opening van het fragment blijkt dat ze haar dagboek een tijdje verwaarloosd heeft en in de laatste alinea proef ik de wanhoop. Goed gedaan! dingetje: 'De paparazzi, die me niet met rust liet.' lieten (paparazzi is meervoud) Wellicht ten overvloede, maar dan toch :) https://www.youtube.com/watch?v=KUmZp8pR1uc

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Verschrikkelijk tragisch verhaal. Ik vond haar echt een supergoede artiest (sommige mensen zeggen misschien te commercieel of blabla, maar die hebben het duidelijk niet door). En wil niet iedereen het liefst in zijn of haar eigen wereldje zijn? Ik wel vaak in ieder geval. Een mooi fragment. Herkenbaar geschreven, graag gelezen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Vonnisch, ik heb het graag gelezen dit dagboekfragment. Knap. Ik was blij met de verwijzing naar youtube; ik begreep niet wie de bekende persoon was! Nu wel dus en tja, een erg triestig einde voor zo een talentvolle vrouw.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vonnisch, je hebt hier heel fraai weergegeven, hoe een ster door de roem ten onder gaat, hoe ze door haar publiek en paparazzi wordt opgejaagd en door haar directe omgeving in de steek wordt gelaten. En ook de ontkenning van haar eigen problemen zijn zo herkenbaar weergegeven. Een mooi stukje.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Amy haalde ik er pas na het lezen van de reacties pas uit, ik vind haar dan ook een triest persoon en ik ben daarom geen fan van haar. Helaas komt het vaak bij mensen met groot talent voor dat ze niet weten hoe er mee om te gaan. Jij hebt haar gevoelens in dit dagboekfragment goed weergegeven. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal voor jullie reacties :) Ik wilde ook zo goed mogelijk weergeven wat er allemaal door het hoofd van iemand in haar positie zou gaan. En ja, de datum van het dagboek is natuurlijk ook extra bijzonder (de dag voor haar sterfdag). Ik heb in mijn leven enkele verslaafde mensen om me heen gehad, en het is voor ze allemaal iedere keer weer een gevecht dat ze steeds verliezen. Elke dag zeggen ze dat ze stoppen, maar vaak vallen ze dezelfde dag weer keihard terug. Er zitten prachtige, bijzondere mensen bij, zoals zij er een van was. Dus ja, mijn poging om een ode aan de pijn achter de schermen te laten zien. Ben blij dat jullie er herkenning in vinden :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nee, het is niet ten overvloede, JanP. Ik wist het ook niet. Een tragisch verhaal heel mooi weergegeven. Ze weet dat ze het niet los kan laten. De laatste zin vind ik ook heel krachtig.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vonnisch, mooi en triest tegelijkertijd. Goed beschreven hoe een verslaving een zeer getalenteerd artieste in de greep houdt. Het eindeloze proberen en hoop houden dat ze er vanaf komt. Prachtig, uitstekend ingeleefd! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een triest fragment, vooral omdat het de dag voor haar sterfdag is geschreven. Ook enorm tragisch dat ze zo jong overleed, ze maakte inderdaad goede muziek. Ik denk dat je het gevoel van een verslaafde goed hebt weten over te brengen.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Amy...ach. Heb haar pas leren waarderen toen ik de docu's zag na haar dood. Wat een verspilling...wat een zonde... . Ben er wat stil van. Had al in de smiezen wie het was voor ik de reacties las. Goed geschreven.