Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#49 Lief dagboek ...

... Ik wil je even iets vertellen. Zoals altijd deel ik met jou mijn ervaringen. Vanavond kan ik helaas niet in detail treden dat is de afspraak … Met piepende banden komen we tot stilstand. Ik vlieg met mijn neus zowat tegen de voorruit. We racen al meer dan een halfuur met een rotgang door hartje Rotterdam. Het surveillance team is een dader van een roofoverval op het spoor. Nu telt elke minuut! De politieagent naast me commandeert gedisciplineerd dat ik moet blijven zitten en laat mij alleen in de auto achter. Daar zit ik dan in een verlaten straat in deze donkere nacht. Ik zie het gezicht van Berry en de kinderen in een flits voorbij komen. Een traan valt op mijn wang. Ik volg mijn gevoel, deze nacht is goed voor mijn schrijfproces. De beleving van de politiewereld brengt mij dichter bij de werkelijkheid; een ervaring rijker. Bij een gevaarlijke situatie zou ik achterblijven in de auto, dat was duidelijk de afspraak. Van tevoren heb ik met het dienstdoende politieteam duidelijk alle werkinstructies doorgenomen en een contract voor geheimhouding getekend. Deze research is niet zonder risico. Maar dat het politieteam werkelijk actie moet ondernemen in de nacht dat ik mee op pad ga, dat idee had ik volledig genegeerd. Mijn hart klopt nog steeds in mijn keel, ik zit doodsangst uit. Ik ben niet graag alleen op straat en het is hier ook niet zo’n lekkere buurt. Regelmatig passeert een onguur type het park hier aan de overkant. Ik verlang naar mijn hotelkamer in de Rotterdamse toren waar ik in alle stilte schrijf aan ‘de Kraamhulp’ … Dagboek, sorry dat ik niet zo netjes schrijf. De pen heeft mijn angst overgenomen. Ik laat je nog weten hoe deze nacht voor mij eindigt … Liefs Esther

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirte, Ze schrijft het ter plekke op in de politieauto (?) Dan ben ik wel benieuwd hoe de nacht eindigt. Het is Esther Verhoef, neem ik aan (?)
een contract met geheimhouding getekend
ik denk 'voor geheimhouding'

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ze (Esther Verhoef) schrijft ter plekke! Bedankt voor het lezen. Ik pas de geheimhouding aan!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze doet research. Het lijkt me een hele toestand, zo'n achtervolging. En vervolgens bang zijn voor een onguur type die gewoon zijn ongure zelf loopt te zijn. Het leven van een vrouwenthrillerschrijfster gaat niet over rozen :). Mooi fragment.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
je moet er wat voor over hebben om schrijfster te zijn om je te kunnen inleven in een verhaal. even een vraagje 'ik zit doodsangst uit' moet dat niet zijn ik ' sta doodsangst uit' of heb je zit geschreven omdat ze in de auto zit? Ze zou jouw fragment zo in haar boek kunnen overnemen. vlot en spannend geschreven

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Wat een originele invulling! Het geeft de spanning goed weer en is precies lang genoeg om nieuwsgierig te blijven. Heeft ze deze ervaring in de Kraamhulp gebruikt? Vlot geschreven! :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Logisch dat ze niet in detail kan treden. Er is altijd kans dat iemand haar dagboek leest. Leuk om vanuit research invulling aan de opdracht te geven.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
je moet er wat voor over hebben om schrijfster te zijn om je te kunnen inleven in een verhaal. even een vraagje 'ik zit doodsangst uit' moet dat niet zijn ik ' sta doodsangst uit' of heb je zit geschreven omdat ze in de auto zit? Ze zou jouw fragment zo in haar boek kunnen overnemen. vlot en spannend geschreven
Nicole, dankjewel voor jouw complimenten! Ik heb zit gebruikt omdat ze idd in de auto zit ...

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Wat een originele invulling! Het geeft de spanning goed weer en is precies lang genoeg om nieuwsgierig te blijven. Heeft ze deze ervaring in de Kraamhulp gebruikt? Vlot geschreven! :thumbsup:
Marietje, wow wat een complimenten. thx! Esther heeft voor 'de Kraamhulp' werkelijk een nacht met een politieteam doorgebracht om te zien hoe dit wereldje is ... Ik ga het boek nog lezen ...

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Logisch dat ze niet in detail kan treden. Er is altijd kans dat iemand haar dagboek leest. Leuk om vanuit research invulling aan de opdracht te geven.
Tja, dankjewel! Idd heel lastig voor zo'n beroemde schrijfster. Geweldig wat zij allemaal onderneemt om te kunnen schrijven.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan laat nooit en nergens te raden over. Zonder hem zaten we hier nog met onze handen in het haar, zo van: wie zou dat toch kunnen zijn?? Leuk verhaal Mirte. Een cliffhanger. Wanneer krijgen we het slot te lezen? Hoe gaat haar boek heten? Je weet dat je hier geen reclame mag maken. :)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan laat nooit en nergens te raden over. Zonder hem zaten we hier nog met onze handen in het haar, zo van: wie zou dat toch kunnen zijn?? Leuk verhaal Mirte. Een cliffhanger. Wanneer krijgen we het slot te lezen? Hoe gaat haar boek heten? Je weet dat je hier geen reclame mag maken. :)
Ha ha Dos, Thx!

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mirte, knap hoe je hier opkomt, dagboekfragment van een schrijfster die volgens afspraak 'live' een achtervolging meemaakt om beter te kunnen schrijven. Er zit veel spanning in die nieuwsgierig maakt en leuk dat je door de laatste zin in het midden laat wat er zal gebeuren. De complimenten! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt mij ook niet echt een relaxte manier van research doen ;). Je hebt me wel een idee gegeven om een boek te gaan lezen, bedankt daarvoor. Je verhaal is vlot geschreven. Ik kan me goed voorstellen dat ze zich niet veilig voelt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne, bedankt voor jouw complimenten! Deze vorm van inleven in je boek d.m.v. research zou mij ook wel liggen. Ik merk dat mijn verhalen het beste op papier komen als ik er een goed beeld bij kan vormen. Veel leesplezier.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal, Mirte, en zeker origineel. Ik vind de tweede en derde alinea wel iets teveel uitleg bevatten, ook voor een dagboek. Ook het noemen van de titel aan het eind van de vijfde alinea, maakt het voor mij lastig om te geloven dat dit een dagboekfragment is. Maar ik ben maar één stemmetje, hè?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@bartsnel, dank aan jouw kritische oog dat mijn verhaal wilde lezen. Ook dank aan jouw stemmetje. Van deze kritische woorden leer je steeds weer meer! En Esther is zelfstandig genoeg om te bepalen wat zij in haar dagboek kwijt wil ;) Zie het als 't notitieblok om voorvalletjes van haarzelf af te schrijven ...