Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#49 Beroemd

Aan de rechterkant van de weg zie ik ze al staan, terwijl ook de chauffeur gas terug neemt. Ik zet mijn geblindeerde raampje halfopen, zodat ik straks vluchtig zoveel mogelijk handtekeningen op papiertjes, shirts, en zelfs ledematen kan zetten. Tevens heeft mijn manager een plastic tasje met opgerolde A3-formaat posters achtergelaten, welke ik reeds vanmorgen heb voorzien van mijn krabbel. De menigte ziet mijn extra lange limousine al aankomen. De voorste rij mensen, de die-hards, gaan door het dolle heen. Alsof ze een waas voor hun ogen krijgen, zo ook verkleurd hun ongebruinde huid rossig door hun opwinding. Politieagenten staan met hun ruggen naar mij toe om de dranghekken overeind te houden, terwijl ik boven de vele hoofden allerlei anonieme armen met pennen en papiertjes zie zwaaien. Sommige fans hebben zelfs een spandoek meegenomen, om hun liefdesverklaring al van verre leesbaar te maken. Nog een paar meter en het gejoel en geschreeuw zal oorverdovend zijn. Mijn chauffeur zal weer smalend op hen neerkijken. Hij vindt immers dat alle mensen gelijk zijn, en dat ik voor hem net zo belangrijk ben als elk ander die hem inhuurt. Hij begrijpt er niets van. Ik ben beroemd, verheerlijkt en nagedaan. Door mij als normaal te beschouwen onderschat hij in wezen de implicaties van mijn roem, de prijs die ik betaal. De prijs die ik betaal, die staat achter de schare fans. Het zijn de journalisten, diezelfde journalisten die ik gisteren nog betrapte met hun hand in mijn vuilniszak vol kattenbakafval, op zoek naar bewijs voor hun ongegronde theorieën over mijn wel en wee. Het zijn die journalisten die nu weer zullen vragen of ik wil lachen in de camera, waarna ze thuis alle kiekjes zullen doornemen, om na lang wikken en wegen de foto te kiezen waarop ik er het slechtste uitzie, en die zullen ze plaatsen in hun sensatiekrant, met als onsmakelijk onderschrift: 'Huidziekte of plastische chirurgie freak?'.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen enkele hint van wie het dagboek kan zijn (tenminste, ik heb er geen gezien), ik ben benieuwd. Ik vind je HP nogal een kwal. Hij is wat mij betreft veel te vol van zichzelf. Natuurlijk is hij een normaal mens. Ik krijg het idee dat hij niet eens erg vindt wanneer er een slechte foto van hem in een roddelblad verschijnt. Dan heeft hij mooi weer zijn wekelijkse portie aandacht. Ik vind je HP naar en je hebt hem goed neergezet. Graag gelezen :thumbsup:.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zulke beroemdheden heb je in overvloed, dus het leek mij overbodig er een specifieke naam op te plakken. Ik had in het begin Michael Jackson in gedachte, als inspiratie vooral. Of het HP daadwerkelijk alcohol en drugs gebruikt, of dat het waanideeën van de roddelpers zijn, laat ik ook aan de lezer over.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
En wij allemaal ons hoofd maar breken over welke artiest dit moest gaan. Kom jij daar even doodleuk aan met het feit dat het feitelijk niet over een specifieke artiest gaat. Wat heerlijk opstandig van je.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Achteraf was het makkelijk geweest om het verhaal aan te passen zodat het wel over M.J. zou gaan. In plaats van Alcohol en drugs kies ik dan plastische chirurgie. Alleen het onderschrift van de foto dus. Ik denk niet dat het opstandigheid was, maar eerder een vreemde gedachtekronkel van mij. Ik kan ook niet meer nagaan waarom ik dat zo heb gedaan. Om het nu nog te veranderen is ook weer zo flauw. Edit: ik verander het toch maar. Ik ben benieuwd of het dan meteen herkenbaar is als M.J. of dat dat dan nog gissen is. Dat laatste bepaalt dan of dit stukje wel of niet geslaagd is.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt mij dat de kans groot is dat lezers door hebben dat het over M.J. gaat. Zijn er eigenlijk andere beroemdheden die in aanmerking komen? Ik moet toegeven dat ik door 'plastische chirurgie freak' ook nog even moest denken aan Marijke Helwegen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, ja, maar zij heeft weer geen schare fans (althans, dat mag ik hopen). Die weekopdrachten zijn nog best lastig. Dit is de tweede waaraan ik meedoe, en weer zie ik iets over het hoofd wat te maken heeft met de opdracht.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi, Pas in de laatste regel zou ik aan MJ denken. Echter, het stukje over de chauffeur klinkt wat ongeloofwaardig. Als hij zich zo geweldig voelt, waarom dan geen chauffeur die hem eert? Deze zou toch allang de laan uit gestuurd zijn? Daarnaast geloof ik niet dat het afval van MJ zo voor het grijpen ligt. Dat ligt eerder op het streng bewaakte gebied van zijn woning. Reeds en vanmorgen is dubbelop. Wel n prettige schrijfstijl waardoor het aangenaam was om te lezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is mij om het even of de HP M.J. of M.H. is. Ik denk dat heel veel wereldsterren en BN-ers het net zo hoog in de bol hebben, met of zonder plastische chirurgie. Ik vond het goed beschreven.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het hoog in de bol hebben heb je hier goed neergezet. Het kan iedere popster zijn. Ik denk eigenlijk dat deze houding een natuurlijke bescherming is. :? Het verhaal is duidelijk en vlot geschreven! :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Ik vind het wel geinig, maar had niet het gevoel dat het over een of andere artiest ging. Jij bent de artiest. Ik zal je niet lastigvallen en om een handtekening vragen. Natuurlijk word je doodziek van die journalisten. Ga ze zoveel mogelijk uit de weg. (de fans gaan door het dolle heen of zijn door het dolle heen?)

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Paul81, ook ik dacht meteen aan MJ. Beroemd zijn en de prijs die je moet betalen, goed neergezet en geloofwaardig! Ook laat je zien hoe een beroemdheid denkt... De complimenten! :thumbsup: