Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#48 De magie van de bulshittradities

Als de zon bezig is zich voor te bereiden op de standbystand, begint het dorp wakker te worden. Gekrijs klinkt er uit het hutje van de familie Wemelding, waar de twee peuters net zijn ontwaakt. Vrolijk gejuich in café Bomelen, waar de eerste Vlissteiner is getapt. Billy de Geweldenaar is zoals altijd de gelukkige. Mira de Regelaar krijgt van dit alles weinig mee. Ze is al opgestaan voordat de zon hier zin in begon te krijgen. In haar avondjurk zit ze achter de laptop. Zelfs met deze out of bed look is ze nog steeds sexy. Soms mompelt ze iets over ‘de ticketprijzen zijn toch gestegen’. Een Wambulino met twee klontjes suiker erin staat naast haar. Misschien moet ik tegen haar zeggen dat ze minder suiker moet eten. Hoewel ze dat niet verdiend zou hebben. Vanaf mijn slaapkamer heb ik zicht op het dorpsplein, waar de eerste voelsprieten worden neergezet. Mirella de Nooitopgever heeft de regie in handen genomen. Ik zal nooit vergeten dat ze me opving toen ik verdwaasd ronddwaalde, nadat ik uit de HXFG1292 was gestapt. Ze had geen reden om me een slaapplaats aan te bieden, maar ze deed het wel. En ze bleek ook en passant een leuke dochter te hebben. Terug in de studeerkamer masseer ik zachtjes Mira’s schouders. Het lijkt alsof de RSI in mijn polsen iets af begint te nemen, wanneer mijn handen zich in de richting van haar nek bewegen. ‘Vergeet je de balletjes niet Eddy de Evenwichtige,’ zegt ze speels. Het is mijn tweede Bankunaam, en ze gebruikt hem alleen om me te plagen. Zij mag het. De balletjes worden door de voelsprieten richting de zon afgeschoten met een of ander mechanisme, het heet iets van quartulaire fitrovilisatie. Schijnt hier vaak te worden toegepast. Billy had me uitgelegd hoe dit werkt, maar ik luisterde maar met een kwart oor. Sowieso snap ik niet wat er te vieren valt aan het feit dat de klok een uur vooruit wordt gezet. Toch glimlach ik als Mira de schuur komt binnen gelopen en me zegt dat de marketingcampagne voor omliggende dorpen gelukt is. Die big smile als ze me uitlegt dat ze zelfs akkoord gingen met de hogere ticketprijzen, daar gaat het om. Daarom ga ik hier nooit meer weg, zelfs niet als de tijdmachine toch te repareren blijkt te zijn.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo, Hoe fantasievol. Echt goed. Alleen snap ik dit niet:
In haar avondjurk zit ze achter de laptop. Zelfs met deze out of bed look is ze nog steeds sexy.
een avondjurk is toch juist sexy (of is dat mijn perceptie)?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo, Wat heb jij in hemelsnaam gebruikt alvorens je dit verhaal schreef? Ik wil het ook. Geweldig verhaal dit. De namen, het hele gedoe. Ik vind het allemaal mooi. Ga dit zeker nog een aantal keer lezen. Een tijdmachine ook. Mooi. Misschien kunnen we het verzetten van de tijd gewoon afschaffen? En dan gelijk de verdeling tussen werkdagen en weekenddagen aanpakken?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fabeltjeskrant meets The Electric kool-aid acid test. Erg origineel! Mijn probleem met dit genre is alleen dat álles kan en dat je als schrijver dus nergens verantwoording over hoeft af te leggen. Maar zoals gezegd, dat is mijn probleem.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Janp Meijers Dank voor je reactie. Het hp vindt een avondjurk niet sexy. Maar misschien ligt dat aan hem hoor en is hij gewoon raar. @Mili & Anne Borneman Dank voor het lezen. Misschien sloeg mijn fantasie idd een beetje op hol. Kan me voorstellen dat het allemaal warrig is. @JohannaB Niet eens iets bijzonderz. Had gewoon zin om te overdrijven.Bedankt voor de lof. Enne goede suggesties ook. Dat tijd verzetten heb ik sowieso nooit begrepen. Harstikke slecht voor je bioritme. @bartsnel Dank voor het lezen. Ik heb het inderdaad mezelf erg makkelijk gemaakt door er bullshittermen doorheen te gooien. Hoewel ik me afvraag hoort die vrijheid niet bij het schrijven?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor dit verhaal hoef je niets speciaals te nemen... het lezen ervan brengt je al naar een andere "state of mind" en dat bedoel ik in een goede context. Lekker overdrijven moet kunnen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je voert veel personages op in dit korte verhaal, ik denk dat het daarom duizelt, want wat gebeurt er vervolgens met deze personages? Ze verdwijnen en ik kan hun naam niet meer onthouden. Je zet een goede vreemde sfeer neer met enkele goedgekozen details. De achternamen vind ik mooi de sfeer onderstrepen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik denk dat het probleem ook de vele personages zijn en de onbekende namen. De zon gaat in de stand-by stand, dus hij gaat onder neem ik aan. Dan wordt het hele dorp wakker. Klopt dat? Ik neem aan dat ze dat doen om te vieren dat ze zomertijd ingaat? Je HP is op die plek terechtgekomen in een tijdmachine. Ik denk dat dit de toekomst is. Nee, het verhaal zelf snap ik nog niet helemaal. Maar ik vind het wel een leuk verhaal. Je hebt jezelf even helemaal laten gaan en dat kunnen we lezen. :)