Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#48 Zomertijd - Slapeloos

Voor de zoveelste keer keek ik op mijn radiowekker. Halfvier inmiddels. Weer een half uur verder. Wanneer val ik nou eens in slaap. Gisternacht was het hetzelfde liedje. Hooguit drie uur geslapen. Afgelopen zaterdag was ik, zoals gebruikelijk, rond middernacht naar bed gegaan. Een dag eerder zou het elf uur zijn geweest. Door dat ene uurtje kan ik toch niet zo uit mijn ritme zijn? Ik slaap altijd prima, maar nu is het al twee dagen foute boel. Ik draai me weer met een ruk om en trek het dekbed voor de zoveelste keer recht. ‘Wat heb je toch? Je ligt maar te woelen. Je maakt me om de haverklap wakker,’ siste mijn vrouw geïrriteerd. ‘Ik kan niet in slaap komen. Komt door die verdomde zomertijd, denk ik.’ ‘Nee joh, dat kan niet. Je maakt je natuurlijk teveel zorgen. Je moet je ontspannen. Ga schaapjes tellen, denk aan bloemetjes en bijtjes, of aan een mooi liedje, maar niet aan dat uurtje tijdverschil.’ ‘Hoe dan ook, ik vind het een stom gedoe. Waarom moeten we twee keer per jaar alle klokken veranderen. Is toch grote onzin?’ ‘Ik weet het niet, hoor. En nu ga ik weer slapen. Trusten’ ‘Ik blijf het belachelijk vinden. Denk eens aan de treinen, bussen, vliegtuigen, koeien, verpleegsters, noem maar op. Alles en iedereen moet zich aanpassen. Weet je wat? Ik ga een actie beginnen op Facebook. Zomer- en wintertijd moeten overal afgeschaft worden.’ ‘Hou je nou eens je kop? Ik wil slapen.’ ‘Ja, ja. Slaapse’ Ik nam me op dat moment vast voor om een facebook-actie te gaan ontketenen. Als iedereen dit gaat delen, zal er een golf van protest ontstaan tegen het voortdurend voor- en achteruit zetten van vele miljoenen klokken. Ik kreeg een voldaan gevoel over me. ’s Ochtends werd ik op de normale tijd wakker. Ik realiseerde me dat ik die nacht, nadat ik mijn plan bedacht had, meteen in een vredige slaap was gevallen. Mijn slapeloze uren bleken dus toch niets met die vervloekte zomertijd van doen te hebben. Het was gewoon de stress die ik daarover in mijn hoofd toeliet.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, Mooi hoe de ergernis overgaat in een voldaan gevoel, wat mij betreft is het verhaal af na:
’s Ochtends werd ik op de normale tijd wakker

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Jules, Das even geleden. Ben het met Jan P. eens dat het verhaal na ''s Ochtends werd ik op normale tijd wakker' wel klaar is. Wil je misschien nog een geluidsopname plaatsen van iemand die ligt te bulken? :) Leuk om weer eens iets van je te lezen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, alleen struikel ik ook over bulken. Als ik half wakker wordt doordat mijn man ligt te snurken dan bulk ik niet, hooguit sis ik dan, of fluister, dat is genoeg.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules, een huiselijk verhaal, alsof ik naast je lig. ;) Alleen had ik je niet gebulkt, ik had iets anders gedaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ha, ik ben in elk geval niet de enige die zich verbaast over een bulkende vrouw in bed! (opmerkelijk genoeg is JanP de enige die zich niet verbaast -is bulken wellicht wat mannen altijd in hun vrouw horen, zonder dat ze het ons ooit vertellen?) ook ik vind het op de normale tijd wakker worden een mooiere afsluiting dan de daar nog op volgende extra uitleg en ik vind het erg 'echt' geschreven, idd alsof we ernaast liggen

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
(@ schrijvenmaar
(opmerkelijk genoeg is JanP de enige die zich niet verbaast -is bulken wellicht wat mannen altijd in hun vrouw horen, zonder dat ze het ons ooit vertellen?)
Ik vrees van wel :) )

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
# JanP, Johanna B en schrijvenmaar: misschien hebben jullie gelijk, maar ik vond het wel aardig, om nog even aan te geven dat we onszelf soms uit de slaap houden door in bed over simpele zaken te blijven piekeren. # Aan alle 'bulkte mijn vrouw'-critici: Jullie hebben gelijk. Ik had eerst 'sprak mijn vrouw' geschreven. Vond ik zo slapjes. Heb gezocht naar een sterker synoniem om haar boosheid te beschrijven. Ik ga het veranderen in siste mijn vrouw. (Dank je Nyceway) # Mili. Ik ben benieuwd wat je met me gedaan zou hebben als je naast me had gelegen. Gestompt, gesist, gekust, getroost, of me bij mijn keel gegrepen? # Johanna B: Ik hoop voortaan weer regelmatiger wat in te sturen. Had een tijdje andere belangrijke zaken te regelen. Fijn te weten dat je me een beetje gemist hebt. #JanP: Heel goed van je dat je een bulkende vrouw naast je kan dulden. Haha

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
# JanP, Johanna B en schrijvenmaar: misschien hebben jullie gelijk, maar ik vond het wel aardig, om nog even aan te geven dat we onszelf soms uit de slaap houden door in bed over simpele zaken te blijven piekeren.
maar dat blijkt al uit de tekst, hoeft niet na de illustratie ook. og eens uitgespeld te worden

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zeker houden mensen zichzelf uit de slaap door gepieker. Ik vond het een mooi verhaal. teveel - te veel)(in deze zin) Trouwens, ik ga je niet liken als je een actie begint.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@jules de lac, Leuk verhaal! Weet je dat er commerciële doeleinden ten grondslag liggen aan de beslissing om zomertijd weer in te voeren?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules de Lac, gaat de tijd zo snel of is Jules langer van de radar geweest? Even gekeken, toch zo'n 10 #'s ... Leuk dat je er weer bent! Mooi geschreven. Herkenbaar verhaal, alleen zijn bij ons de rollen omgekeerd ;) See You at #49.