Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #48 Daylight saving time

Daylight saving time Het duurt ruim een week, mijn lichamelijk gevecht tegen de zomertijd. Ze tikken niet goed samen die twee, mijn bioritme en die zomerklok. Het gevolg is een knallende koppijn, gedurende de hele week. In het weekend ziek. Daar kan ik de klok op gelijk zetten. Geregeld loop ik ontregeld met een muts op mijn hoofd. Dag en nacht. Ik ben moe, niet blij, spreek mijzelf toe in bemoedigende termen, vind “daylight saving time” veel mooier klinken dan zomertijd en spaar in een speciaal spaarpotje daylight. Maak liedjes over de “daylight saver” maar zing ze niet. Ik denk positief als de duif en de merel mij heel vroeg wakker roeken en fluiten, zij hebben tenslotte geen horloge om. Want elke morgen denk ik om tien voor zeven, het is tien voor zes. Ik mis een uur. Mijn vader's oude horloge, met een half horlogebandje, staat altijd op de wintertijd. Hoewel hij overleed in een zomer. Maar ik gun hem de winter. Ach ja. Aan de zomertijd wen ik als het weer winterttijd wordt. En dan begint dit verhaal weer opnieuw. Ik kijk wel uit naar de bloedmaan op 4 april. Maar dat heeft even niets met dit onderwerp te maken. Over ruim een week vlieg ik naar de andere kant van de oceaan. Ruim negen uur hang ik tussen hemel en aarde. Ik vertrek 's middags en kom 's middags aan en heb twee horloges om. Om niet te vergeten hoe laat het is of was, want de tijd ben ik kwijt. Mijzelf nog net niet. De nacht is gekrompen en ik ben iedere morgen veel te vroeg wakker. Om vijf uur trek ik al tijdloze banen in een zwembad. Ik sta op als de als de zon opkomt en ga slapen als hij ondergaat. Er fluit geen vogel. Bij thuiskomst, open ik mijn daylight spaarpotje en dan fiets ik iedere avond tot het donker wordt, drink ik wijntjes op terrasjes en lees boeken in de avondzon op mijn balkon. Tot de wintertijd. Dan begint dit verhaal weer opnieuw. (wegens knallende koppijn een waardeloos verhaal; met muts op)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
maddbrug, Ik vind het een waardevol verhaal met een paar mooie vondsten: het horloge van vader dat altijd op wintertijd staat, de gekrompen nacht en tijdloze banen in het zwembad en ook de twee horloges in het vliegtuig. kijk nog even naar deze: 'Over ruim een week vlieg naar de andere kant van de oceaan.'

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal met een grappig einde. Daylight saving time, het spaarpotje daylight. en ze tikken niet goed samen die twee, mijn bioritme en die zomerklok. Mooi gevonden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd? Waarom doe jij een muts op als je hoofdpijn hebt? Zet dat ding af, je krijgt er ook nog eens een heet hoofdje van. :) Voor mij is je vertrek naar de andere kant van de oceaan de leidraad in dit verhaal. Ik denk dat je nerveus bent. Je springt voor mij een beetje van de hak op de tak. Wens je een hele inspirerende reis. En kom vooral behouden terug. :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nu wel een wonderlijk beeld van je, met je muts op aan het schrijven ... bijzonder ;) Het is wellicht niet je beste stukje, maar als je in dit toch beetje warrig verhaal, met hoofdpijn, toch pareltjes als een spaarpotje daglicht en tijdloze banen (herkenbaar, al had ik ze nooit zo kunnen benoemen tot nu) weet te schrijven, kun je best een beetje blij zijn, met jezelf, je schrijven en de zomertijd.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, toch niet heel onaardig. Het is een vrij onderhoudend stukje tekst. Ik word er wel relaxt van. Een fijn tempo, denk ik. Graag gelezen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ondanks je knallende hoofdpijn heb je toch een knap verhaaltje geschreven. Ik wens je een prettige vakantie, hoewel die negen uur vliegen een hel moet zijn. Niet zo'n slecht idee om een daylight spaarpotje te hebben. Ach, dat doe ik toch niet. Blijf maar thuis en geniet van je fietstochtjes (wel erg vroeg, trouwens) en je balkon.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug, ondanks de nare effecten, ben je toch behoorlijk actief bezig.. (reizen, fietsen, etc.)! Je laat je in ieder geval niet kisten! (is dat een uitdrukking?) groet!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, het is een prima remedie die muts. Ik raad het je aan bij knallende koppijn. Ik weet dat het geen gezicht is maar wie ziet mij? Vroeger liep ik met zo'n ouderwetse theemuts op mijn hoofd, kijk, dat heeft men mij tijdig af geraden gelukkig. Die warmte op je kop doet wonderen. De leidraad van het verhaal is dat ik altijd ontregeld raak door zomer- en wintertijd en tijdsverschillen en mijn lichaam altijd heftig hierop reageert. Dank je voor je lieve reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, negen uur vliegen is ook een hel. Hoodiemuts op de kop en slapen is de remedie. Erna rijden op de MTB, juist als niemand dat doet. Dank je.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucius, ten eerste, ik vind je foto prachtig. Ik ben gek op de stille strand. Mooi! Ja, altijd doorgaan is mijn remedie. Fijn weekend!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag maddbrug, Inderdaad een beetje warrig, maar dat past dan weer bij de gevoelstoestand die je beschrijft. Ik vind de associatie zomertijd en jetlag herkenbaar neergezet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het knap dat je met zo'n hoofdpijn toch nog zo'n verhaal weet te schrijven. Misschien een beetje warrig, ja, maar dat past er dan ook bij.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees het als een serie, daarin volgen we je tijdens jouw reis naar de zomertijd. :nod: Ik heb het met een glimlach gelezen. Leuk dat je zoveel van jezelf erin bloot geeft. De pareltjes van het verhaal zijn al genoemd. :thumbsup: Deze invulling is anders dan anders maar met hoofdpijn en een muts op ben je ook niet jezelf! :D Sterkte en een goede reis! Blijf je wel online? :)