Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht#48 -UCT+2-

2 april 2015 - 22:51
UTC +2 - Haar brede glimlach bevestigt mijn gevoel. Ze ligt op haar buik met haar handen onder haar kin en haar onderbenen dansen in de lucht. Het kingsize bed ondersteunt haar borsten. Door het raam liefkoost de zon haar blote huid. Ik laat de deurknop weer los en loop terug voor nog een innige kus. - Ik zucht als hij de hotelkamer verlaat en rol mezelf in een cocon van witte lakens. Diep snuif ik zijn geur op. Straks als ik van Brussel naar huis rijd, heb ik totaal geen bewijs dat hij heeft gevraagd of ik zijn vriendin wil zijn. - In de lift bedanken fans me voor de set vannacht. In de lobby zet ik handtekeningen, lach vriendelijk terwijl ik naar buiten tuur. De auto staat niet op de afgesproken plek. Mijn ogen zoeken naar mijn manager. – Ik rek me uit, maak me los van de satijnen lakens en voel de zachte vloerbedekking onder mijn voeten. Het comfort van de suite vervangt hem niet. Ik frons mijn wenkbrauwen. Zou dit het dan zijn? Wat wordt mijn plek in zijn drukke leven? - ‘Bonjour.’ In de eetzaal vind ik Bernard. 'On part maintenant?' Volgens mijn tourschema wacht me een lange vliegreis naar New York. Vanachter een kop koffie zie ik zijn verbaasde blik. Hij kijkt op zijn horloge. ‘Quelle heure est-il?’- De regendouche spoelt mijn twijfels niet weg. Ik kleed me aan. Er wordt geklopt als ik de rits van mijn weekendtas dichtmaak. ‘Roomservice!’ - Haar lach verwelkomt. Ik pak de roos tussen mijn tanden en zet deze terug in het vaasje. ‘Perfect!’ Ik duw de trolley naar binnen. ‘You’re dressed, we can have some late breakfast.’- Niet alleen de geur van gebakken eieren vergroot mijn trek. ‘Great!’ Ik sla mijn armen om zijn nek. ’ I’m always hungry for you.’ - Haar ondeugende blik verrast me. ‘I missed you.' Ik trek haar in mijn armen. - Zijn passie verdringt mijn twijfels. Met moeite maak ik me los. ‘Why…?’ - Dit gewonnen uurtje wordt te kort. ‘I miscalculated summertime in Europe.’-

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 april 2015 - 23:35
Ik heb me geen moment gestoord aan de talen, terwijl ik toch ook niet de link legde met eerdere stukjes. Ik accepteer als lezer vrij makkelijk dat hij Franstalig is (omdat hij die taal gebruikt tegen zijn manager), en dan is Engels ook een redelijk voor de hand liggende keuze als spreektaal met haar. En omdat ik dat makkelijk accepteer, storen de gedachten in het Nederlands mij ook niet.
Dank je wel voor je verhelderende reactie!
Mooie herhaling trouwens in 'Haar brede glimlach', 'haar lach' en 'haar ondeugende blik'.
:D De 'zorgvuldige' schrijfster in mij is daar een perfectionist in! Tenslotte heeft het personage wel alle redenen om te lachen!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 april 2015 - 23:36
Dag Marietje, wat een leuk verhaal. Met veel plezier gelezen en meegeleefd :o
Dank je wel! Fijn dat je er plezier aan beleefde! :)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 april 2015 - 13:49
Ik ruik de vers gebakken croissants, de gemalen koffiebonen en de zweterige seks, uiteraard.
Wat heb jij een goede neus! :p Bedankt! :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
7 april 2015 - 18:56
‘Great!’ Ik sla mijn armen om zijn nek. ’ I’m always hungry for you.’ - Haar ondeugende blik verrast me. ‘I missed you.' Ik trek haar in mijn armen. - Zijn passie verdringt mijn twijfels. Met moeite maak ik me los. ‘Why…?’ - Dit gewonnen uurtje wordt te kort. ‘I miscalculated summertime in Europe.’-
Ik wil de 'why' teveel verklaren (ik heb het meerdere keren gelezen) ... Is dit om de spanning op te voeren ;) Je laat in dit geval als HP de 'tijdsdruk' toch niet overheersen :{} ... Leuk, het gebruik van de afwisseling in schrijfwijze voor de personen. Dit zijn de boeken die ik graag lees. Je vliegt van het ene naar het andere (hoofd)stukje en voor je het weet is je boek uit. Ik ben benieuwd naar het complete verhaal!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 april 2015 - 23:40
@Marietje, mijn neus ruikt de gekste dingen, niet altijd even prettig...
:confused: Ik hoop wel dat je dit geen onaangename geur vond. :?

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 april 2015 - 23:46
‘Great!’ Ik sla mijn armen om zijn nek. ’ I’m always hungry for you.’ - Haar ondeugende blik verrast me. ‘I missed you.' Ik trek haar in mijn armen. - Zijn passie verdringt mijn twijfels. Met moeite maak ik me los. ‘Why…?’ - Dit gewonnen uurtje wordt te kort. ‘I miscalculated summertime in Europe.’-
Ik wil de 'why' teveel verklaren (ik heb het meerdere keren gelezen) ... Is dit om de spanning op te voeren ;) Je laat in dit geval als HP de 'tijdsdruk' toch niet overheersen :{} ...
Sorry, ik kan je opmerking niet zo goed plaatsen: Is haar 'why' je niet duidelijk? Ze vraagt aan hem waarom hij weer terug is gekomen naar de hotelkamer want hij moest naar een volgend optreden vliegen, of lees jij dat ze vraagt waarom hij haar miste? En wat bedoel je met: -Je laat als HP de 'tijdsdruk' toch niet overheersen- ? Of moet ik gewoon gaan slapen en begrijp ik het morgen beter? :?
Ik ben benieuwd naar het complete verhaal!
Mag ik je als proeflezer noteren? :) Bedankt voor je reactie! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
8 april 2015 - 11:46
‘Great!’ Ik sla mijn armen om zijn nek. ’ I’m always hungry for you.’ - Haar ondeugende blik verrast me. ‘I missed you.' Ik trek haar in mijn armen. - Zijn passie verdringt mijn twijfels. Met moeite maak ik me los. ‘Why…?’ - Dit gewonnen uurtje wordt te kort. ‘I miscalculated summertime in Europe.’-
Ik wil de 'why' teveel verklaren (ik heb het meerdere keren gelezen) ... Is dit om de spanning op te voeren ;) Je laat in dit geval als HP de 'tijdsdruk' toch niet overheersen :{} ...
Sorry, ik kan je opmerking niet zo goed plaatsen: Is haar 'why' je niet duidelijk? Ze vraagt aan hem waarom hij weer terug is gekomen naar de hotelkamer want hij moest naar een volgend optreden vliegen, of lees jij dat ze vraagt waarom hij haar miste? En wat bedoel je met: -Je laat als HP de 'tijdsdruk' toch niet overheersen- ? Of moet ik gewoon gaan slapen en begrijp ik het morgen beter? :?
Ik ben benieuwd naar het complete verhaal!
Mag ik je als proeflezer noteren? :) Bedankt voor je reactie! :thumbsup:
Nee, ik weet niet wat ze zich afvraagt. Gezien het tekstblok is zij aan het woord. Ik stel me voor dat het samenzijn met hem niet lang genoeg kan duren. Ik lees 'zijn passie verdringt mijn twijfels' als dat ze ontzettend gelukkig van hem wordt, elke minuut dat ze elkaar zien. Ik begrijp dan niet waarom ze zich losmaakt en vragen gaat stellen ... Kan je hier verder mee? Ik denk dat de tijdsdruk van hem niet duidelijk bij mij als lezer overkomt. Ik heb het niet in mijn hoofd zoals jij het waarschijnlijk bedoelt. Je mag me als proeflezer noteren! Vertel je me tzt dan nog wat het precies inhoudt en hoeveel tijd je van me nodig hebt Ik doe het met liefde en plezier! Het zal bij jou thuis niet anders zijn, vele andere dingen die tijd & aandacht vragen ... Laat maar horen als je mijn lezend oog wil lenen :)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 april 2015 - 13:26
Leuk die perspectiefwissel. Er wordt vaak gezegd dat het niet kan in een kort verhaal, maar hier vind ik het geslaagd. We krijgen het verhaal van twee kanten te horen. Geboeid gelezen. Jammer dat het verhaal afliep.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 april 2015 - 16:41
De DJ! Een superleuk verhaal en weer die perspectiefwisselingen, net als in je langer verhaal wat je onlangs op dit forum gepost hebt. Erg leuk om te lezen, Marietje. Ik heb ervan genoten! :) :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 april 2015 - 9:56
Nee, ik weet niet wat ze zich afvraagt. Gezien het tekstblok is zij aan het woord. Ik stel me voor dat het samenzijn met hem niet lang genoeg kan duren. Ik lees 'zijn passie verdringt mijn twijfels' als dat ze ontzettend gelukkig van hem wordt, elke minuut dat ze elkaar zien. Ik begrijp dan niet waarom ze zich losmaakt en vragen gaat stellen ... Kan je hier verder mee?
Ja, bedankt: het is me duidelijker. Ondanks dat ze inderdaad blij is met iedere minuut samen met hem, is ze toch wel nieuwsgierig hoe het komt dat hij terug is gekomen. En ik moest het klok verzetten erin verwerken! ;)
Ik denk dat de tijdsdruk van hem niet duidelijk bij mij als lezer overkomt. Ik heb het niet in mijn hoofd zoals jij het waarschijnlijk bedoelt.
Als wereldberoemd persoon heeft hij zichzelf de plicht opgelegd om op tijd bij het volgende optreden aanwezig te zijn. Reistijd haal je niet in. Waarom is je dat niet duidelijk?
Je mag me als proeflezer noteren! Vertel je me tzt dan nog wat het precies inhoudt en hoeveel tijd je van me nodig hebt Ik doe het met liefde en plezier! Het zal bij jou thuis niet anders zijn, vele andere dingen die tijd & aandacht vragen ... Laat maar horen als je mijn lezend oog wil lenen :)
Dank je wel! Zodra ik tijd heb gemaakt voor een volgend hoofdstuk zal ik een PB sturen. Fijn dat je zo uitgebreid reageert! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 april 2015 - 9:56
Leuk die perspectiefwissel. Er wordt vaak gezegd dat het niet kan in een kort verhaal, maar hier vind ik het geslaagd. We krijgen het verhaal van twee kanten te horen. Geboeid gelezen. Jammer dat het verhaal afliep.
Dank je wel Odile! :)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 april 2015 - 9:57
De DJ! Een superleuk verhaal en weer die perspectiefwisselingen, net als in je langer verhaal wat je onlangs op dit forum gepost hebt. Erg leuk om te lezen, Marietje. Ik heb ervan genoten! :) :thumbsup:
Natuurlijk jij ook bedankt voor jouw heerlijke enthousiasme! :{}

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
12 april 2015 - 19:14
Nee, ik weet niet wat ze zich afvraagt. Gezien het tekstblok is zij aan het woord. Ik stel me voor dat het samenzijn met hem niet lang genoeg kan duren. Ik lees 'zijn passie verdringt mijn twijfels' als dat ze ontzettend gelukkig van hem wordt, elke minuut dat ze elkaar zien. Ik begrijp dan niet waarom ze zich losmaakt en vragen gaat stellen ... Kan je hier verder mee?
Ja, bedankt: het is me duidelijker. Ondanks dat ze inderdaad blij is met iedere minuut samen met hem, is ze toch wel nieuwsgierig hoe het komt dat hij terug is gekomen. En ik moest het klok verzetten erin verwerken! ;)
Ik denk dat de tijdsdruk van hem niet duidelijk bij mij als lezer overkomt. Ik heb het niet in mijn hoofd zoals jij het waarschijnlijk bedoelt.
Als wereldberoemd persoon heeft hij zichzelf de plicht opgelegd om op tijd bij het volgende optreden aanwezig te zijn. Reistijd haal je niet in. Waarom is je dat niet duidelijk?
Je mag me als proeflezer noteren! Vertel je me tzt dan nog wat het precies inhoudt en hoeveel tijd je van me nodig hebt Ik doe het met liefde en plezier! Het zal bij jou thuis niet anders zijn, vele andere dingen die tijd & aandacht vragen ... Laat maar horen als je mijn lezend oog wil lenen :)
Dank je wel! Zodra ik tijd heb gemaakt voor een volgend hoofdstuk zal ik een PB sturen. Fijn dat je zo uitgebreid reageert! :thumbsup:
Marietje, ik verdwaal in het tijdsbesef. Ik heb geen idee op welk moment van de dag de ontmoeting afspeelt en op welk tijdstip de DJ in New York wordt verwacht (NL tijd gezien). Dat hij een uur mis heeft gerekend dat is duidelijk, maar dat hoeft niet altijd een probleem te zijn. Het is dat jouw ene regel mij dat vertelt. Ik had meer de verwachting dat je het in het verhaal zou voelen en dat je zelf dan die conclusie trekt ... (maar dat is puur mijn verwachting) Ik zie jouw PB wel verschijnen!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 april 2015 - 19:40
@Mirte: ik begrijp het! Voor een kort verhaal vond ik het geen belangrijke informatie maar bij het schrijven van het manuscript zal ik jouw opmerking zeker ter harte nemen! :thumbsup: