Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#48 Tijd voor de zomer!

Zomertijd, oh zomertijd, aan jou raak ik al mijn uren kwijt Uren van nog een koud glas op een warm terras Vergeten afspraken omdat ik zo lekker bezig was Met zomerse bezigheden in een verloren besef van tijd Ik geef dat uur met liefde aan de donkere winter terug Geen tijd meer voor sneeuw, ijs en ander ongemak Truien, laarzen en vesten verdwijnen in de wisselzak Eindeloos sombere, korte dagen weer achter de rug Genietend proef ik de eerste stralen van de lentezon Ben ik mijn winterdepressie al weer vergeten Plekje uit de wind, beschut in tuin of op balkon Dat dit weer voorbij gaat, wil ik nu nog niet weten Nu ben ik de vlinder verlost uit haar knellende cocon Welkom zwoele zomer: tijd om winter uit te zweten!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi zo in dichtvorm! Mijn favoriete onderdeeltje is:
Dat dit weer voorbij gaat, wil ik nu nog niet weten Nu ben ik de vlinder verlost uit haar knellende cocon Welkom zwoele zomer: tijd om winter uit te zweten!

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invulling. Mag ik een suggestie doen om het naar mijn mening mooier te laten klinken? ( ik heb de wijsheid niet in pacht, het is enkel een suggestie) Zomertijd oh zomertijd aan jou raak ik al mijn uren kwijt. ( ik mis hier komma's "Zomertijd, oh zomertijd, aan....) Uren van nog een lekker koud glaasje op een warm terras Uren van een koud glaasje op een warm terras. ( tuurlijk was het lekker anders zou je het niet drinken ;) En van de tijd vergeten omdat ik zo lekker bezig was zou ik persoonlijk veranderen naar "Van vergeten tijd omdat ik zo lekker bezig was'.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nicole, JanP, Mirte, Dank jullie wel voor de positieve feedback. Indrany, Dank je wel voor je goede suggesties. Ik ga ze doorvoeren.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aangenaam. Vrolijk sonnet. Hoewel het momenteel ochtend is krijg ik ineens bijzonder veel zin in een zonnig terras en wat drinken. Shit! Ik moet nog de hele dag werken. Dit sonnet heeft dus wel een ongewenst bijeffect :).

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
W. Rynlandt, dank je wel voor je compliment. Ik vind dit een fijne dichtvorm, geeft me houvast. Johanna, Ach die ondeugende zomerkriebels. Misschien gewoon de boel de boel laten? En dan net doen alsof het al volop zomer is.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg ook zomerkriebels en zin om mijn winterjas alvast op te bergen, alleen laat het weer het nog niet toe. Moedig om een sonnet te schrijven. Ik vind het een moeilijke vorm om in te schrijven. Het is je gelukt.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile, dank je wel voor je reactie. Ben blij dat het een zomers gevoel oproept. Mili, dank je wel voor je positieve feedback.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gedaan: origineel ook! Hier word ik vrolijk van. :thumbsup: Ik ben er klaar voor! ( over 4 weken zit ik in het vliegtuig naar de zomer! 8) )

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Maddbrug en Jules, Bedankt voor jullie fijne reacties. Ben blij dat ik wat zomers plezier over heb kunnen brengen!