Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#47 Vriendin

Ineens is het geluid weg. Koen ziet de koppen van de jongens nog wel, zoals gewoonlijk rood aangelopen tijdens de jacht op losers. Terwijl hun tongen vergif afvuren. Vooral Siebe, mond wijd opengesperd, maar de woorden lopen vast in de lucht om hem heen als kiezels in een modderpoel. Zij kijkt naar hem, het is overduidelijk. Zijn fantasie plaatst haar gelijk op het strand en alles wat ze doet, is lachen naar hem. De grapjes struikelen in hun haast over zijn tong naar buiten. En ze lacht. Keer op keer. Dit is wat ze wil. Alle signalen vertellen hem dat ze die ondoordringbare muur van de bovenbouw meisjes zal laten zakken. Hetty kijkt haar vriendinnen inderdaad veelbetekenend aan terwijl die over hun schouders een keurende blik werpen. De kakofonie van het schoolplein vervormt zich tot een triomfconcert in Koens hoofd. Seinen die toestemming geven het lichaam van het meisje tot zich te nemen op dat zachte strand waar de hitte van de zon zijn blik op haar borsten stil zet. De meisjes uit zijn klas gedegradeerd tot paspoppen. Een harde stomp op zijn schouder laat hem wankelen. 'Hé, sta je te slapen? Sukkel,' roept Siebe hard, voldaan grijnzend naar zijn maten. Koen absorbeert het geluid van deze vriendinloze jongen met medelijden en laat de volgende klap op zich neer komen. Zijn belager probeert gefrustreerd Koens onverschilligheid weg te meppen. 'Hé klootzak, laat die jongen met rust,' klinkt het en Hetty's hand ploft in Siebe's gezicht. Koen loert gebiologeerd naar zijn reddende engel. Siebe ontploft en roept zijn vriendjes aan haar te bestormen. Nog voor de hulp arriveert, verschijnt Taco. Hij gooit de jongen op de grond en slaat een arm om Hetty heen. 'Hé, lieverd, wat is dat nou?' Zij draait haar hoofd naar Koen en knikt: 'Ze wilde je broertje te pakken nemen.' Taco lacht en zoent haar op de mond, 'Stoer.' Koen staart ongelovig naar zijn verpulverde toekomst.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Marcus, Laat ik eerlijk zijn. Ik vind het geen makkelijk stuk om te lezen. Maar dat is waarschijnlijk geheel persoonlijk. Ik moest erg zoeken naar wat je nu eigenlijk vertelt. Mooie zinnen geven niet altijd die duidelijkheid mee. Toch wil ik deze zin benoemen ; die ondoordringbare muur van de bovenbouw meisjes. Vond ik heel erg mooi. Het zijn vaak de vriendinnen idd die goedkeuring geven tot een relatie, al dan niet. Wat ik wel mis in deze opdracht is dat deze vanuit de ik persoon geschreven moest worden. Misschien was dan automatisch het verhaal duidelijker geweest. Misschien dat je er iets mee kunt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een teleurstelling! Ik dacht hard onderweg te lezen naar happily ever after en dan blijkt zijn broer met Hetty aan de haal te zijn gegaan. Arme Koen. Dit lijkt mij een echt YA verhaal.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest hem twee keer lezen, omdat ik hem moeilijk vond te begrijpen. Waarom weet ik niet, maar ik kwam er lastig doorheen. (Kan ook komen omdat ik geen lenzen in heb op het moment hoor ;) ) Je plot is wel een domper zeg, de arme Koen. Een leuk verhaal, zo zou het inderdaad op het schoolplein kunnen gaan.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik moest wel lachen toen ik las dat je de plot een domper vond. Ik kreeg van een uitgever bericht dat mijn manuscript geen feel goed verhaal was. Ze vroegen naar een ander verhaal. Het is wel goed met hen. Alle verhalen lopen nu eenmaal niet goed af. Inmiddels je lenzen gevonden?