Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#46 Verzot

Dit was al de derde keer dat de vrouw naast hem naar hem keek. Even dacht hij dat ze misschien zag dat hem iets mankeerde, totdat hij haar blik zag en hij zich besefte dat zijn wiebelende been haar irriteerde. “Sorry hoor,” zei hij, “maar dit is allemaal nieuw voor me.” De vrouw negeerde hem en las verder in haar tijdschrift. De ongemakkelijke stilte bood te veel ruimte voor gepieker. Hij voelde een paniekaanval borrelen in zijn binnenste, klaar om toe te slaan. Wat was er toch met hem aan de hand? De laatste tijd had hij een knoop in zijn maag en was hij erg nerveus. Hij kreeg geen hap door zijn keel en was daardoor al zeker drie kilo afgevallen. Dat laatste kon niet echt kwaad natuurlijk, maar het was wel een signaal dat er iets mis was. Eindelijk was het zijn beurt en gaf hij de dokter een klamme hand. Ook al geen goed teken. Na zijn zoektocht gisteravond op internet was het hem duidelijk geworden dat zijn symptomen niks goeds voorspelden. De dokter dacht blijkbaar hetzelfde en onderwierp hem aan een grondig onderzoek. Hij werd van top tot teen gecontroleerd. De stethoscoop voelde koud aan op zijn warme gebruinde huid. Blijkbaar was er echt iets ergs aan de hand, want de dokter maakte zelfs een echo. Met ontbloot bovenlichaam ging hij op het bed liggen en keek angstig naar de monitor. Hij schrok toen de dokter een raar geluid maakte en een vreemde grimas trok. “Als ik het niet dacht,” zei hij met een glimlach, “u heeft vlinders in uw buik.”

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat verrassende einde. Je moet nog even goed naar de gebruikte werkwoordstijden kijken. Je gebruikt verleden en tegenwoordige tijd door elkaar en dat loopt niet overal lekker. De geïrriteerde blik geeft al aan dat de vrouw geïrriteerd is, misschien moet je irriteerde aan het eind van de zin vervangen door een ander woord.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk verhaal! Heel origineel ook. Ik vind het knap van je dat je hieraan dacht toen je de opdracht las. Het lijkt me wel leuk om vlinders te kunnen zien in je buik wanneer je verliefd bent.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties! Nyceway, je hebt gelijk wat betreft de tijden. Dat is een belangrijk aandachtspunt. En Anne: wie weet zitten ze er bij jou ook wel

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geweldig slot. Je moet inderdaad nog even naar de tijden kijken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Met een glimlach geëindigd! Een leuke invulling van de opdracht! :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tearz. het idee is aardig, maar (sorry) schrijftechnisch struikelde ik om de haverklap. - "totdat hij haar geirriteerde (geïrriteerde) blik zag en hij zich besefte dat zijn wiebelende been haar irriteerde." is een zin als "Een stalen bout is niet van hout." Zich beseffen bestaat trouwens niet: beseffen of zich realiseren. - "want" is voor mij een alarmbel die schreeuwt dat er uitleg volgt - Hij voelde een paniekaanval borrelen (opborrelen?) >> door "voelen" te gebruiken focus je op de hp en niet op de scène. Hierdoor schep je afstand tot de lezer. gewoonlijk is focussen op de scène krachtiger om de lezer in het verhaal te trekken: dan wordt hij participant, geen toeschouwer. >> Een paniekaanval borrelde op (etc) - "Als het eindelijk zijn beurt is geeft hij de dokter een klamme hand." is ineens in de t.t. terwijl de rest in v.t. is. - "lachen" is geen "praten" (probeer het maar eens).

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal waar Leonardo, bedankt voor je input. Ik heb inmiddels wat dingen aangepast. Bedankt voor jullie kritische en leuke reacties!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tearz, de genoemde slordigheidjes daargelaten, vind ik dat je de lezer goed verrast met het luchtige einde. Ik moest er om lachen.