Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Groeien tegen wil en dank #44

Groeien maar! Tegen wil en dank. Ik geloof niet in groeien, hoewel ik moet toegeven dat mijn lichaam gegroeid is. Ik herinner me de tijd waarin borsten begonnen te groeien op mijn mager meisjeslijf. Het stoeien begon pijn te doen. Met de armen voor de zwellende tepeltjes stond ik tegen de schoolmuur geleund. Ik aanvaardde het lot maar ik had liever geravot dan zo tegen de schoolmuur te staan kleumen. Bij de groei horen ook de onvermijdelijke maandstonden. Jakkes wat een gedoe allemaal. Weer een tegenwerking om lekker te kunnen klimmen, hollen, en af en toe een robbertje te kunnen vechten met een vervelend klasgenootje. Bij het turnen op de bank zitten toekijken hoe de anderen zich uitleefden aan de ringen of aan de springbok. Het was een kwelling voor me. Dan de jongens die opeens belangstelling voor je persoontje kregen; hun ogen in je bloesje lieten ronddwalen en af en toe een hele brutale die per ongeluk expresse tegen je borst stootte. En nog erger, de jongelui die onder je rokken begonnen te turen. "Je kindertijd is voorbij. Het wordt tijd dat je groeit als mens in je gevoelsleven," wordt je gezegd. "Niet zo kinderachtig doen." Volwassen worden in je ziel, samen met je voeten en handen en benen die al maar blijven groeien. Ik heb het geprobeerd, een heel mensenleven lang. Maar het is niet gelukt. Ik sta nog altijd tegen de muur te kleumen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had er gisteren nog een gesprek over met mijn man. Hoe het krijgen van borstjes alles verandert voor meisjes. Ik mocht opeens, van de volwassenen, rondom mij niet meer zoveel knuffelen, want ik zou aanleiding kunnen geven tot meer. Ik kon niet meer 'speelvechten', want er zat altijd iets in de weg, waardoor ik aanleiding zou kunnen geven tot meer, enzovoorts. Ik heb natuurlijk enkel 'vrienden van mama' gehad en nooit een papa, misschien is het voor meisjes die een papa hebben wel anders, maar ik haatte het om borstjes te krijgen. Het gevoel van die overgang heb je voor mij hier heel beeldend en treffend geschreven! Echt leuk!!!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet willen groeien. Het verhaal is een beetje in de mineur geschreven. Wel zo echt dat ik het gevoel heb dat het echt is en dat je een stuk jonger bent dan ik denk dat je bent. Ik twijfel of het je echte ervaring is of ingeleefd... Goed gedaan.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Lilithx, dank je wel voor je leuke reactie en zo toevallig dat je het er nog met je man over hebt gehad. Ik durfde eerst niet inzenden omdat je eigenlijk niet veel hoort en leest over de groeiproblemen van borstjes. Ik dacht dat ik overdreven had gereageerd..... :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank U wel, lieve schrijfcoach voor de lovende woorden. Ik moet U wel teleurstellen in verband met mijn leeftijd; dit "borstjeskrijgen" is autehentiek en speelde zich af 66 jaar geleden. Olifantengeheugen zeggen mijn kinderen die sterk en gezond zijn geworden mede :o door de borstvoeding destijds.....

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, openhartige humor aan @Odile in uw #5. Ik voel mij in, met name in uw laatste alinea. Ik meen het ook te begrijpen. Uw teksten roepen vaak het gevoel bij mij op dat u een zeer pittige strijd hebt moeten leveren. Schrijven, schrijven en nog eens schrijven is daarom mijn devies.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap dat je er zo op kunt reageren. Het is ook de afsluiting van een periode, je begint aan een nieuwe fase. Niet iedereen vindt dat even leuk. Goed geschreven, ik kon me inleven in je personage.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Mili voor je originele reactie. Schrijven is inderdaad heel belangrijk en op die manier "groei" ik uit mijn pittig leven. Schrijven is een fijne uitlaatklep waarin de fantasie zich kan vermengen met de pittige details :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Janpmeijers, bedankt voor de begripvolle reactie en fijn om te lezen dat je mij niet meer bij de muur ziet staan kleumen. Toch gegroeid, denk je? :rolleyes: Soms denk ik; ja, je bent sterker geworden en dan ben ik er niet meer zo zeker van!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een schrijnend verhaal. Een lichamelijke groei die zorgt voor een beperking in de bewegingsvrijheid en het zelfvertrouwen. De pittige strijd die @MIli aangeeft in #6 voel ik ook. Wederom graag gelezen dit openhartige verhaal. :thumbsup: