Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#44 Daisy heeft het

Kijk haar gaan. Haar handen glijden over de snaren alsof ze ervoor bedoeld zijn. Zelfs de d minor gaat goed, eindelijk. Ze had gezegd dat ze hem niet meer wilde spelen. Ik had haar vingers toen op de snaren geduwd, met name de duim want die kon ze niet goed erop krijgen. De groeven zijn nog steeds op haar vingers te zien. Maar het is voor haar eigen bestwil. Naast haar staat Kitty, de zangeres die zoals gebruikelijk weer eens geen noot goed raakt. Haar vader Kees blijft desondanks enthousiast voor haar klappen. Het is bijna gênant. Gisteren had ik hem nog gezegd dat Kitty de sound van de band verpest, maar hij wilde het niet horen. ‘Mijn dochter is perfect,’ was zijn mening. Sommige mensen hebben weinig relativeringsvermogen. Daisy’s hand glijdt nu echt over de hals, ze houdt hem niet meer krampachtig op een plek. Ik had het haar gezegd, zo komt er veel meer differentiatie in het geluid. ‘Maar pap, ik wil geen sologitarist worden met van die riffjes en zo,’ zei ze. Ik heb dat afgekapt. Gitaristen moeten stralen, het publiek vermaken. Zij staan niet in dienst van de band, de band staat juist in dienst van hen. Daisy glimlacht voorzichtig naar me. Ik weet dat die big smile nog wel zal komen als ze de werkelijke virtuositeit heeft bereikt. Want mijn Daisy is een groot talent.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi 'klein' verhaaltje, Virtuoso. Ik vraag me af de vader van Kitty niet op dezelfde manier naar de verteller kijkt als andersom.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo, Eens met de opmerking van bartsnel. Mogelijk heb je dat bewust gedaan. Het is wel een herkenbare situatie. je schreef:
Kijk haar gaan. Haar handen glijden over de snaren alsof ze ervoor bedoeld zijn. Zelfs de d minor gaat goed, eindelijk. Ze had gezegd dat ze hem niet meer wilde spelen. Ik had haar vingers toen op de snaren geduwd, met name de duim want die kon ze niet goed erop krijgen.
d-mineur is een makkelijke greep. Maak er f-majeur van. Je speelt met wijs - middel - ringvinger en pink op de snaren. De duim drukt tegen de hals (dus niet op de snaren).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met Odile eens. Of minimaal een langer verhaal. Een heel menselijke situatie. Hier wordt duidelijk hoe makkelijk het is om elkaar verkeerd te begrijpen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@bart, ik denk dat de vaders wel degelijk op dezelfde manier naar elkander kunnen kijken. virtuoso, ik haal me zo enkele audities van 'idool', 'the voice' en dergelijke weer voor ogen. Het is soms gemeen dat mensen niet meer objectief kunnen kijken naar diegene die ze graag zien.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de comments. Het idee was idd een vader neer te zetten die zelf zijn relativeringsvermogen kwijt is. Vraag blijft natuurlijk of je het hem kwalijk kan nemen. @janpmeijers F majeur is idd een betere dan komen de striemen op de wijsvinger te zitten, die je over de snaren legt. @ Schrijfcoach Odie Wow dankjewel ik ga er zeker over nadenken

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, die vader heeft inderdaad hetzelfde gedrag als de vader van Kitty. Een leuk verhaal. Je kunt merken dat de vader zijn dochter de hemel in prijst.