Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#43 Brood, kaas en eieren

Als ik de supermarkt binnenstap, voel ik de spanning toenemen. Ik kijk naar het boodschappenbriefje in mijn hand. Er staan drie dingen op: brood, kaas en eieren. Het kostte me vanmorgen een half uur om het briefje te maken. De uitdaging was niet zozeer om deze drie producten op te schrijven, maar vooral om het daarbij te laten. Een stemmetje in mijn hoofd zegt me dat ik mezelf voor de gek houd. Alsof ik met zo'n briefje ineens alle chips, koekjes en chocola laat staan. Alsof ik het me op deze manier onmogelijk heb gemaakt om mijn kar vol te gooien met calorierijke lekkernijen. Ik pak een mandje (ik heb immers maar drie dingen nodig) en stap de winkel in. Recht voor mij is de broodafdeling. Ik zoek een brood uit dat er lekker uitziet. In gedachten streep ik het af. Het volgende op mijn lijstje is kaas. Om daar te komen, moet ik langs de chocola of langs de chips. Het is kiezen tussen twee kwaden. Ik kies het laatste. Aan het begin van het gangpad met chips, sta ik stil. De zenuwen gieren door mijn lijf. Blik recht vooruit en doorlopen. Het mandje met twee handen vasthouden. Niet, zoals vorige week, van elke smaak een zak meenemen. Dat wil ik niet meer. Het lijkt uren te duren, maar eindelijk ligt het gangpad achter mij. Waarom wilde ik dat ook alweer niet meer? Ik kijk over mijn schouder. Daar loopt een man die zorgvuldig zakken chips in zijn kar mikt. Door zijn enorme buik kan hij niet bij het karretje als hij erachter loopt. Mijn geheugen is meteen weer opgefrist. Vorige week heb ik een leuke jongen ontmoet. Ik wil deze zomer gewoon met hem naar het zwembad kunnen zonder me ergens voor te schamen. De man achter me gooit nog steeds zakken chips in zijn kar. Wat knispert dat verleidelijk! Ik loop resoluut door. Kaas en eieren!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
AllieCalhoun, De spanning bij de HP is duidelijk voelbaar - de verleidingen van het voedsel zijn ook duidelijk. De ontmoeting met de jongen heeft een ommekeer te weeg gebracht in haar eetpatroon, dat is duidelijk. Maar waar blijkt uit dat de HP door en door slecht is? Wat heeft ze gedaan? Mis ik iets?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo @Allie, ergens moet ik om je lachen. Wij posten de meest liederlijke verhalen in opdracht van @Alice en jij verhaalt over een strijd met chocola en chips. Je gaat me toch niet vertellen dat jouw hp daarom slecht zou zijn? Ik gun haar tonnen chocola, heel gezond, en zeg haar maar de chips te laten liggen. :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me ook wel door en door slecht voelen als ik wéér bezwijk voor ongezonde keuzes terwijl ik écht met mezelf had afgesproken dat niet te doen :P

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies, Angela! Dat bedoel ik. Het gaat er niet om of de dingen die mijn HP doet nou echt zo slecht zijn voor de mensheid, het gaat om het innerlijk gevoel van slecht zijn/falen. Ik had geen zin in het zoveelste verhaaltje over een serieverkrachter :P

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit verhaal valt op tussen alle (beestachtige) slechteriken. Goed geschreven vanuit de binnenwereld van de hp Toch twijfel ik of het verhaal helemaal binnen het thema past. Misschien toch wel: je verinnerlijkt het thema: jezelf slecht en goed voelen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had geen zin in het zoveelste verhaaltje over een serieverkrachter :P
Stiekem een verademing ;) Alsof dit iemands leven niet net zo goed kan beheersen. Ik zou Fenne niet zijn as ik je hp niet een geweldige zomer zou wensen. Graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, mooi! Inderdaad heel iets anders. Chips kijkt mij ook altijd aan. 'Dag Annemieke, ik ben een lekkere zak Lays paprikachips. Pak me dan als je kan'. Ik denk dat dit een heel vrouwelijk en voor veel mensen herkenbaar verhaaltje is geworden.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmmm, best wel een beetje herkenbaar dat verhaal. Ik kom eigenlijk ook altijd met meer van de supermark terug dan ik zou moeten :-) Ik had na het lezen echt een lach op mijn gezicht! Leuk verhaal!!!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik maak nooit een boodschappenlijstje... dat is al slecht :P Grappig verhaal en inderdaad een uitstapje voor iets ontspannender leesvoer.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invulling van de opdracht, Allie. Goed geschreven ook. Geen lijfelijk geweld, maar het geweld van de verleiding. Die kan levensgevaarlijk zijn op termijn. Zou nu best zin hebben in zo'n zak ... op naar de kaas en eieren. :) Ik zou van het verhaal niet zo'n homogene blok tekst maken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij zou de chocolade de meest slechte keuze van de twee zijn! ;) De tekst leest vlot en het onderwerp is lekker luchtig. Goede invulling! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ooit wilde mijn vriendin minder snoepen, ze plakte een foto van een dikke dame op de snoeptrommel. Iedere keer als ze een snoepje nam voelde ze zich in en in slecht . Kon ze de dikke vrouw op de foto weerstaan dan voelde ze de kilo's er af vliegen. Ik vind het dus een een heel herkenbaar verhaal en voor mij hoeft het ook niet altijd moord en doodslag te zijn. Met plezier gelezen

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allie ik vind jouw interpretatie van de opdracht ook best te verdedigen. Je geeft de innerlijke strijd van de HP goed weer en je verhaal leest vlot. Maar van kaas en eieren wordt je best dik toch? Volgens mij kan je dan beter chips nemen. :confused:

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alles met mate, Bart, dan valt het best mee. Maat houden is met kaas en eieren makkelijker dan met chips (voor mij tenminste... :P )

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat het haar gaat lukken, al zal dat niet makkelijk zijn. Het lijkt haast wel een verslaving. Een herkenbare situatie.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Allie, ik begrijp dat je je 'slecht' kunt voelen door iets wat op een verslaving lijkt, zonder dat je een crimineel bent o.i.d. Vanuit dit oogpunt gezien heb je een bijzondere insteek gekozen. Ik vind de innerlijke strijd mooi weergegeven, en met spanning beschreven. Naar mijn idee is de man met de dikke buik achter het karretje HET moment dat haar wakker schudt, en die leuke jongen die ze heeft ontmoet. Herkenbaar beschreven, graag gelezen! :thumbsup: