Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#43 Een goed mens

Het voelde nooit goed om bij hem te zijn en was alleen bij hem voor mezelf, zodat ik me nooit eenzaam hoefde te voelen. Ik vond hem helemaal niet humoristisch, aardig en we pasten totaal niet bij elkaar. We waren niks. Hij vertelde zijn levensverhaal, maar ik voelde er niks bij. Ik hoorde een beetje, maar luisterde nooit en het kon me nooit iets schelen. Het kon me niks schelen dat hij zijn moeder ooit kanker had, of dat zijn ex hem leeggezogen achter liet. Ik loop weer bij hem weg alsof hij nooit iets voor mij heeft betekend. En dat is zo. De seks zei niks. Zijn lippen deden mij niks. Ik deed het alleen voor mezelf, want tja, een vrouw heeft ook zo haar behoeftes. Ik maakte misbruik van hem, zei hij. Hij wilde meer, zei hij. Hij voelde meer en dacht al aan de toekomst. Soms bracht hij avondeten langs om bij me te kunnen zijn, maar ook dat deed me nooit iets. Hij belde me soms 's nachts op en ik heb hem verrot gescholden om me met rust te laten. ‘Klootzak’ was nog niks. Of hij stuurde me berichten met liefdesverklaringen die ik allemaal compleet negeerde of antwoorde met dat hij zijn bek zou moeten houden. Zo liet ik hem leeg achter op zijn bed, net nadat we seks hadden gehad. Hij vertelde me waar ik mee bezig was en vroeg hoe ik het zou vinden als iemand dit bij mij zou doen. Ik heb met zijn gevoelens gespeeld en nooit daarom gedacht. Hierdoor wil ik een beter mens worden. Ik wil beter doen, niet meer egoïstisch gaan rondzwerven en andermans leven op de kop zetten. Ik wil een goed mens worden.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit forum! :) Ik heb je stukje met belangstelling gelezen. Het woord niks komt een aantal keren voor in je verhaal. Als ik je een tip mag geven: ik maak gebruik van synoniemen.net om dat te voorkomen. Als je jouw tekst nog eens kritisch naleest kom je een aantal typfouten tegen, die haalde me uit jouw tekst. Het is overduidelijk dat de HP haar partner niet mag. ;) Doordat de HP de waarheid werd vertelt, veroorzaakte dit een duidelijke ommekeer. Goede invulling van de opdracht! :thumbsup: Graag tot een volgende keer!

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo welkom rvelting, De herhalende opsomming van gebeurtenissen heeft wel iets. De tristesse in heel het verhaal schept een duidelijk sfeer. Ik weet niet of je veel schrijft of al lang, maar Marietje heeft wel een punt. Lees je tekst nog eens kritisch door en tracht hier en daar nog wat herhalingen (terugkerende woorden of gedachten) te schrappen of een paar zinnen wat bij te schaven. Met een beetje restylen wordt het een mooi tekst. Sorry dat we een beetje kritisch zijn... maar dat mag je ook zijn tegenover ons! We trachten van elkaar te leren.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
rvelting, IJskoude HP. Je hebt (zonder echte gruwelijkheden te beschrijven) een onaangenaam karakter neergezet die geen medelijden lijkt te verdienen. Ergens is dat wel intrigerend. Ik ben benieuwd naar een volgend verhaal.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier, hopelijk gaan we nog meer van je lezen. Het verhaal vind ik goed, alleen iets meer bijschaven, denk ik. Er is meer van te maken naar mijn bescheiden mening :)

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste rvelting, ik vond je verhaaltje wel bijzonder. Je hebt een HP neergezet dat onverschillig, bijna verdoofd lijkt. HET moment waarop zij verandert (als hij aangeeft hoe zij het zou vinden als iemand zo met haar gevoelens zou spelen) had je m.i. wel iets duidelijker naar voren kunnen brengen met b,v, een stukje dialoog. Kennelijk was dat gesprek erg belangrijk, aangezien zij eigenlijk niets voor deze man voelde. Wellicht een uitdaging om dat nog bij te schaven? Verder graag gelezen! :thumbsup: