Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 43 Hein

Het levenloze kadaver van dhr. Michielsen zat nog grotendeels om mijn zeis verwikkeld. Hij kon het zien aankomen, tachtig jaar en onder de kanker. Zijn gezicht vertoonde een bepaalde rust toen ik hem in zijn waterige ogen keek. ‘Toe dan.’ had hij uitdagend gezegd. Met plezier ragde ik mijn goede oude zeis door zijn torso en beluisterde het scheuren van vlees en het kraken van bot. Het klonk als muziek in mijn oren. Elke dag kwamen er weer genoeg opdrachten binnen. Vooral de laatste maanden had ik zowat vakantie gevierd in de Congo. Het was een smörgäsbord aan menselijk leed, kon er geen genoeg van krijgen. Echter die ene envelop, vanaf het moment dat ik hem in mijn handen kreeg, wist ik dat er iets stond te veranderen. Mandy Vervoort, zo heette ze. Een meisje van zes, lijdend aan leukemie. Ouders huilden aan haar bed. Een mengelmoes van rubberen slangetjes, verbonden aan piepende ziekenhuis apparatuur. Ik keek het allemaal toe aan het eind van haar bed. Het arme wicht had moeite met haar ogen open te houden. Ze toonde kracht en haar wil tot leven was groot. Ik keek terug op mijn bestaan, de onwaarschijnlijke dingen die ik had gezien. De kruisiging van een profeet, een inquisitie van een gestoorde Spaanse monarchie, slachtkampen. De lijst was oneindig. Ik voelde een moment van empathie, niet alleen voor dit meisje, maar ook voor hen wier tijd veel te vroeg was gekomen. Maar alles heeft zijn reden, zo ook mijn werk. Ik keek op de klok en het was tijd. Ik wachtte nog vijf minuten, kon mij het schelen, ik gunde de ouders het. Mandy bedankte me voor mijn mededogen. De lach die ze me liet zien is constant bij me. Sindsdien kijk ik met andere ogen naar mijn werk.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, Ik heb zo een idee dat Sabrina gewoon Hein's incarnatie is. Hij zocht een uitweg van zijn baan dat op een dood spoor zat. Nu is hij een afgeleefde, dronken Heks, die honden in bananen veranderd en opeet. Ook mooi.
Als Sabrina Hein's REïncarnatie is, dan hebben we allemaal het eeuwig leven. }) Wat een puinhoop zou dat worden! :unibrow: Sabrina zou de fles met Pisang Ambon nooit meer kunnen weerstaan! :p Een interessante verhaallijn! :D

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gerucht? Dat is verrekte spannend! Wat is het woord op de forumstraat? Ik voel een irrationele verklaring opkomen, wellicht gestuurd door een gemoedsaandoening of misschien het ondernatuurlijke van allerlei oorzaken en gevolgen van dingen die in een ander universum gevonden worden. Of misschien, oohh nee, zeer waarschijnlijk, het bovennatuurlijke denken van een aantal zonderlinge Afrikaanse Duitsers die eenzaam jazz spelen in een achterafcafé. Maar wat zegt het? PS.: Sabrina drinkt heel ordinair bier uit de fles. Af en toe een wijntje. Jenever bij gebrek.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk absurdistisch geschreven. Ik vind trouwens deze Magere Hein niet zo evil, wat hij toepast lijkt op een actieve vorm van euthanasie. 'Het was een smörgäsbord aan menselijk leed, kon er geen genoeg van krijgen.' Deze zin vond ik briljant, hoe heb je die gevonden?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Virtuosuo, als eerste, dank voor het lezen. Hij doet zijn werk niet uit medelijden, maar omdat het "moet". smörgäsbord... geloof het of niet ik ben als kind opgegroeid met een groot scala aan tekenfilms, vooral Looney Tunes vond ik geweldig. In één van de de honderden tekenfilmpjes die er gemaakt zijn, stuit een vos op een kippenboerderij en noemt het een smörgäsbord aan lekkers. Dus tekenfilms, daar haal ik de mosterd vandaan :D Filmpje staat ook online trouwens: http://www.dailymotion.com/video/x7u9wa_easy-peck…

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als we op dit forum zouden stemmen voor de winnaar van de week, zou jij deze week mijn stem krijgen, Richard, mooi geschreven!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, je maakt me aan het blozen :#, dank je voor je fijne woorden. Grappig dat ik net jouw verhaal aan het lezen was en ook diep onder de indruk ben. Lezers telepathie?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, je maakt me aan het blozen :#, dank je voor je fijne woorden. Grappig dat ik net jouw verhaal aan het lezen was en ook diep onder de indruk ben. Lezers telepathie?
Als dat zo was dan las jij waarschijnlijk mijn rollende hoofden toen ik luisterde naar het geluid van jouw zeis :-)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonder flauwekul, ik stopte even met lezen bij die zin, met de geachte van dit had ergens in mijn verhaal terecht kunnen komen. Het kan natuurlijk allemaal toeval zijn, al vind ik het wel mooie toeval.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een origineel verhaal, RichardOtten. Magere Hein is inderdaad een logische hoofdpersoon voor deze opdracht. Mooi geschreven hoe hij bij dat meisje aan het bed staat. Top.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Richard, dit is weer een juweeltje! Bijzondere insteek en een opmerkelijk HP. Hoe Hein toch wat empathie ontwikkelt is mooi bedacht, de rest prachtig uitgedacht. Fantasievol en beeldend beschreven :thumbsup: