Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#42 - Smikkelen en Smullen!

Ik loop de winkel binnen. Voor me staat een hele rij mensen te wachten. Popelend om allerlei producten te kopen die eigenlijk al vergeten zijn. Waarom zijn die producten eigenlijk vergeten? Niet voor niets lijkt me. Desalniettemin lopen de mensen er allemaal warm voor. Ik word misselijk. ‘Mijn buurman is zo’n gezellige Surinamer en die man kan zo goed koken! Ook een hele aardige man. Het is echt geweldig! En nu wisselen we recepten uit. Zo multicultie, echt heerlijk!’ Tot mijn verbazing is het niet eens een blonde mevrouw die aan het woord is. Het is een man in een kantoorvermomming. Ik word nog meer misselijk. ‘Je kunt niet rekenen, dom wijf! Ik heb vijftig euro gegeven, nu mis ik nog acht euro. Ik moet geld terug hebben’. Een blonde vrouw in huisvrouwenuitdossing gaat volledig uit haar dak tegen de caissière. Als ik nu blijf staan moet ik overgeven. Snel loop ik de winkel uit. Mijn ouders krijgen patat vanavond.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:eek: Toch weer eerder dan mij! :lol: Een heerlijk verhaal. :thumbsup: Er gaat niets boven een patatje, lekker zonder franjes! ;)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig dat 'Zo multiculti, echt heerlijk!' en die man in een kantoorvermomming! :lol: Mag ik ook lekker een patatje? Met een portie bitterballen als het kan, die hebben ze hier in Mexico niet.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat hiet mensenvlees wordt verkocht...In ieder geval is je verhaal mysterieus. Ik denk dat pa en ma blij mogen zijn met dat patatje.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met een portie bitterballen als het kan, die hebben ze hier in Mexico niet.
Uiteraard wil ik een portie op de post doen. Dank voor jouw reactie :-).

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is hier een mooi verhaal uitgekomen :) Vergeten producten, mensen in kantoorpakken, hmm. Ik zie een soort sekte... Ik wil meer!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B. Grappige dialogen in de winkel. Hp wordt misselijk en nog meer misselijk, haar ouders krijgen patat - net zo lekker. Dat laatste klopt mijns inziens niet: want net zo lekker als wat? niet als de producten uit de winkel want daar wordt hp misselijk van. Of is ' net zo lekker' misschien een regionale uitdrukking(?)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B. Grappige dialogen in de winkel. Hp wordt misselijk en nog meer misselijk, haar ouders krijgen patat - net zo lekker. Dat laatste klopt mijns inziens niet: want net zo lekker als wat? niet als de producten uit de winkel want daar wordt hp misselijk van. Of is ' net zo lekker' misschien een regionale uitdrukking(?)
@Jan P. Ik moet bekennen dat ik me niet helemaal aan de opdracht heb gehouden. Het is een verhaal geworden over onbenulligheid. De winkel staat vol met aso's die uitgedost zijn als normale mensen. De dagelijkse onbenulligheid/onbeleefdheid die veel mensen tentoonstellen, daar wordt HP misselijk van. Net zo lekker wel weggehaald. Het voegde niets toe eigenlijk. Niets regionaals. O ja, vergeten groenten versus patat. Groentewinkel.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, Er klinkt wat frustratie uit dit verhaal. "Het is een man in een kantoorvermomming." vind ik een erg mooi beeld. Daarom zou ik in de volgende alinea: " in huisvrouwenuitdossing" vervangen door een ander beeld omdat het net iets teveel déjà vu is wat mij betreft. De afkeer voor het hele gebeuren in de winkel zet je wel duidelijk neer en ik kan er ook inkomen. Zo'n gevoel kan je inderdaad overvallen als je de onhebbelijkheden van mensen observeert, al heeft natuurlijk iedereen wel weer zijn eigen onhebbelijkheden he.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap het, maar ook weer niet. In dit stukje kan ik me eigenlijk heel moeilijk inleven in de gevoelens van het hoofdpersonage.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, Er klinkt wat frustratie uit dit verhaal. "Het is een man in een kantoorvermomming." vind ik een erg mooi beeld. Daarom zou ik in de volgende alinea: " in huisvrouwenuitdossing" vervangen door een ander beeld omdat het net iets teveel déjà vu is wat mij betreft. De afkeer voor het hele gebeuren in de winkel zet je wel duidelijk neer en ik kan er ook inkomen. Zo'n gevoel kan je inderdaad overvallen als je de onhebbelijkheden van mensen observeert, al heeft natuurlijk iedereen wel weer zijn eigen onhebbelijkheden he.
Ryn, Als bezitter van veel onhebbelijkheden kan ik bevestigen dat het uiterst waarschijnlijk is dat iedereen ze heeft. Zelf vond ik de kantoorvermomming en de huisvrouwenuitdossing wel grappig omdat het de afgelopen dagen carnaval is of was. Maar ik denk dat ik het déjà vu gevoel begrijp. Bedankt voor jouw reactie.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh carnaval :D Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Als je het zelf leuk vindt, laat het dan staan a.u.b. Het is maar een aanvoelen van mij persoonlijk. De schrijver beslist hoor!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, Sorry! Dank voor de reactie. @PetraO, Geen mensenvlees. Zou dat lekker zijn? Bedankt voor jouw reactie. @Maddbrug, Buikgevoel, inderdaad. Dank voor het lezen. @Richard Otten, Sektes? Nee, zoiets schrijf ik niet. Ik heet geen Richard Otten :). @Lilithx, Dat is goed mogelijk. De hoofdpersoon is maar weinig belicht in dit verhaal. Ze is wel misselijk. Bedankt voor de reactie.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mensenvlees schijnt zoet te zijn :puke: Doe mij die bitterballen maar, als je me kan garanderen dat ze niet uit een of andere rare snackbar met vergeten producten komen. Dankjewel voor het opsturen Johanna, ik kan niet wachten!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B. Mooie verhaallijn. Eerst dacht ik dat je misselijk werd van kruidige lucht uit een of ander toko. Maar na verder lezen begrijp ik waar je misselijk van wordt. Ik zou ook liever een patatje gaan eten om dit circus te kunnen vermijden!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna Wat heb je toch een sprankelende fantasie! Het kan m.i. wat infocompacter. Derde zin is nagenoeg gelijk aan de voorgaande. "Een blonde vrouw in huisvrouwenuitdossing gaat volledig uit haar dak tegen de caissière." is m.i. uitleg van de voorgaande zin. de enige toevoeging is "Een blonde vrouw in huisvrouwenuitdossing" (leuke gevonden, trouwens!). Kun je dat niet combineren met andere nieuwe infomatie? (bijv. Ze dringt voor).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, Wat? Dat ik jou niet ben? Het lijkt er niet op. Maar ja, soms is het raar. Aannames prikkelen vaak de fantasie. Dat is natuurlijk weer een aanname van mij. Misschien is dat bij iemand anders niet zo. Ik snap er niets meer van. Of toch wel? Aaahh!!!!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna Wat heb je toch een sprankelende fantasie! Het kan m.i. wat infocompacter. Derde zin is nagenoeg gelijk aan de voorgaande. "Een blonde vrouw in huisvrouwenuitdossing gaat volledig uit haar dak tegen de caissière." is m.i. uitleg van de voorgaande zin. de enige toevoeging is "Een blonde vrouw in huisvrouwenuitdossing" (leuke gevonden, trouwens!). Kun je dat niet combineren met andere nieuwe infomatie? (bijv. Ze dringt voor).
Infocompact? Ik ben een vrouw. Error. Nee, serieus. Ik begrijp wat je zegt. Ryn gaf het ook al een beetje aan. In dit geval ben ik eigenlijk wel eens met mijn eigen verhaal. Maar een mooie tip en uitgangspunt voor een volgend verhaal. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, zonder dat ik eigenlijk weet in welke winkel de hp staat, vraag ik mij plotsklaps af of ze niet in verwachting is. Je weet wel, de eerste drie maanden. :puke: Je bent weer lekker wars geweest en heb je eigen ding gevolgd. Zo ken ik je, keer op keer is het een verrassing je te lezen. :)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@johanna b, helaas was je stukje voor mij een beetje onduidelijk. vergeten producten?, dacht ik. Bedoel je dan groenten? Maar je word erg misselijk terwijl je er bent, het lijkt me vreemd als je misselijk word van het aangezicht / geur van groenten. Een man in een kantoorvermomming? Kon me daar ook niks bij voorstellen. Normaal zijn je stukjes raak en vol met humor. Nu waarschijnlijk ook, alleen persoonlijk landde het bij mij dit keer niet zo.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk chaotisch stukje, vond het taalgebruik (weer) erg sprankelend. Ik snapte niet helemaal waarom HP misselijk wordt van die man die over zijn buurman vertelde. Zou dan eerder verwachten dat HP misselijk zou worden als het om een blonde vrouw zou gaan, omdat dit voorspelbaar is, en het nu juist iets verfrissend heeft om zo'n kantoorklerk over multiculti's te horen vertellen. Of kan HP uberhaupt niet tegen kantoorklerken?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, zonder dat ik eigenlijk weet in welke winkel de hp staat, vraag ik mij plotsklaps af of ze niet in verwachting is. Je weet wel, de eerste drie maanden. :puke:
Doe niet zo eng! Ik heb net een sigaretje gerookt. Dadelijk ga ik een biertje drinken :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne, Patat is lekker. Behalve als het erg lekkere door ienand anders klaargemaakte groentes zijn, dan zijn die smakelijker. :-) Bedankt voor het lezen. @Lucius. Zie #8 voor uitleg. Het is ook niet heel erg grappig bedoeld. Misschien een klein beetje hier en daar. Raak schrijven is niet altijd mogelijk. Dit verhaal is ontstaan doordat ik begon na te denken over boodschappen doen. Ik haat boodschappen doen. Dank voor de reactie. @Virtuosuo, Het betreft kantoorklerken die hun buurman als lekker gekke accessoire gebruiken. Dat heb ik misschien niet duidelijk genoeg naar voren laten komen. Dank voor het lezen.