Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#41 The Valentine Massacre

‘Als je maar lang genoeg blijft watertrappelen, komt er een tijd dat je blijft drijven,’ zei haar vader altijd. Chelsey had altijd gedacht dat dat het type bullshit was dat ouders normaal gesproken aan hun tot tien jarige kinderen vertellen. Sinds enkele jaren geleden het patroon een onderdeel is geworden van haar leven, is ze er meer en meer van overtuigd geraakt dat hij wel een punt heeft gehad. ‘Chelsey, kom op je kunt er best van genieten,’ zegt zijn lastig te omschrijven stem. ‘Je weet dat ik deze dag haat Gino, je weet het.’ ‘Kom, ik heb iets voor je meegebracht.’ Hij glimlacht veels te charmant. Verdomme, hij mag niet de gentleman zijn. Als hij zo blijft doen, zou ze er misschien nog achteraf spijt van hebben wat ze gaat doen. En spijt mag ze niet hebben. Dat past niet bij het patroon. Gino graait in zijn Eastpak en haalt een doos Belgische bonbons tevoorschijn. Eigenlijk aardig van hem om het alsnog te verpesten, zoals alle mannen dat in haar leven hebben gedaan. Ze had hem zo vaak verteld dat ze af wilde vallen en hij had zo vaak gezegd dat hij haar daar bij zou helpen. Nu is het voor haar tijd iets te voorschijn te halen. Alles is gecheckt. Geen getuigen in dit verlaten park. Gino was het niet eens opgevallen dat ze al die tijd fluwelen handschoenen aan heeft. Ze duwt de glanzende loop van haar AK47 tegen zijn voorhoofd en drukt af. Zonder geluid. Geen schreeuw, geen teken van angst of protest. Het is weer gelukt, ze faalt nooit. Noem haar een femme fatale of een killer queen, ze zal altijd zichzelf blijven. Het is haar patroon. Elke valentijnsdag weer.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In je eerste stuk tot 'een beetje dan' komt de boodschap en waar je heen wil gaan, mij niet zo duidelijk over. Doordat rafelig ook tussen enkele aanhalingstekens staat, las ik dit als onderdeel van de dialoog. Dit was enorm verwarrend :) Ik denk dat dit kort verhaal, in een langer stuk, mooier tot zijn recht zou komen

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Arme Gino... Had ie maar beter moeten nadenken en geen bonbons moeten kopen. Het lijkt erop dat Chelsey haar geliefden vermoordt op Valentijnsdag, komt dit doordat de geliefden foute keuzes hadden gemaakt of maakt dat voor Chelsey niets uit en gaan ze er altijd aan?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo, Je eerste alinea is een erg mooie aanhef en nodigt meteen uit om verder te lezen. Dat het einde zo luguber uitdraait kan niemand vooraf bevroeden (al laat de titel natuurlijk wel het ergste vrezen). Ik verwachte zoiets eerder bij Richard en aan die zijn reactie te zien is hij inderdaad ook erg geïnteresseerd :eek: Ja Richard... ze gaan er gewoon ALTIJD aan! Grijns. :lol: Nu ja, moorden in koelen bloede is niet meteen mijn ding...maar het zet Valentijnbeleving wel weer in een nieuw perspectief. Mooi.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kunnen we nu niet allemaal liefdevolle verhalen gaan schrijven? Het is best een goed geschreven verhaal maar doe mij maar Billy Joel die een Kate Bush-serum drinkt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat je hoofdpersoon zo'n wapen uit het niets tevoorschijn tovert komt mij niet meteen geloofwaardig over. En dat ze dat zou doen uit irritatie over bonbons ook niet, want het wapen betekent voorbedachte rade. Dat maakt het verhaal dus absurd...

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ze heeft gewoon de pest aan Valentijnsdag. Het neerknallen van een vriend op die dag verschaft haar het ultieme genot. De een doet het zus en een ander zo. Je kunt moeilijk van een vast patroon afstappen. Dat doet ze dan ook niet. Ze heeft vast wel eerder een hint gegeven dat Valentijn niet haar vriend is. Hadden ze maar moeten luisteren.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt weer voor alle feedback en zinspelingen. Ik heb de tekst iets aangepast, want het was idd wel erg onduidelijk wat haar beweegredenen zijn. Hoop dat het zo beter over komt. Het idee was eigenlijk om een psychopate neer te zetten die door haar charmes elk jaar weer een nieuwe lover weet te vinden, en die vervolgens op valentijnsdag vermoord. Ze had slechte ervaringen met valentijnsdag, vandaar deze keuze. En sorry W Rijnlandt en Johanna voor al het geweld. Ik vond mijn vorige stukjes te zoetsappig en wilde wat meer de aggressieve kant op. Maar misschien is dit wat too much...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Virtuosuo, Zo zoetsappig zijn jouw verhalen toch ook niet? Behalve deze Gino dan. Belgische chocolade. Groffe aanname dat alle meisjes daarop zitten te wachten. Maar die fout maakt hij niet meer.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarschijnlijk lees ik de aangepaste versie want ik vind het afdoende te volgen. Het einde is zeer verrassend. :thumbsup: Ik denk wel dat de lezer meer begrip voor de HP kan krijgen ( voor zover er begrip voor de Valentine killer kan bestaan ) als haar redenen waarom indringender naar voren komen. Meer gevoel waarom ze dit doet. Nu lees ik het, trek de conclusie die is gek en vergeet het verhaal weer. Misschien het thema feeder aan bod laten komen? #zucht - Valentijns dag en alleen romantiek gaan niet samen hier op het forum! :confused:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuoso, van mij mag er - juist op Valentijn - naast alle zoetsappigheid best wel een beetje gemoord worden en ik heb je verhaal met plezier gelezen. Een paar kritische noten:
‘Chelsey, kom op je kunt er best van genieten,’ zegt zijn lastig te omschrijven stem.
Dit vind ik een rare dialooglabel. Als zijn stem lastig te omschrijven is, doe het niet. Is het belangrijk voor het verhaal? Daarnaast, hij zegt het, niet zijn stem.
Hij glimlacht veels te charmant.
Hij glimlacht veel te charmant.
Ze duwt de glanzende loop van haar AK47 tegen zijn voorhoofd en drukt af. Zonder geluid.
Dat is lastig denk ik. Als ze zonder geluid afdrukt, moet er een geluidsdemper op zitten. Dus kan ze nooit de loop tegen zijn hoofd duwen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verrassend verhaal. Het lijkt of Gino al wel iets af weet van het feit dat zij Valentijnsdag haat? ‘Je weet dat ik deze dag haat Gino, je weet het.’ Maar nog niet genoeg om aan een moordaanslag te denken dus.... En chocolade met Valentijnsdag doet het altijd goed ;-)!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk verhaal. Ik houd hier wel van. Ik zie haar zo voor me, op haar hoge hakken en op het einde kan ze de verleiding niet weerstaan en neemt ze de bonbons nog gauw mee ;).