Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 40 De Koekebakker

Willem en Ed waren gezamenlijk bezig in hun camper. ‘Moet je eens kijken’, begon Ed, ‘perfect versneden koek.’ ‘Daar heb je warempel gelijk in.’ stemde Willem toe. ‘Ik denk dat het tijd is voor Bor om het te testen.’ Ze openende de deur van de camper en Bor zat ongeduldig op een oude tuinstoel te wachten. ‘Hier Bor probeer deze koek eens.’ Vijf minuten later was Bor niet meer te houden. ‘Mhuu,’ schreeuwde hij en ijsbeerde door het Dierenbos. ‘Mhuu, deze koek is geweldig!’ Willem en Ed klapten in hun handen en wisten dat ze goud in handen hadden. Door het hele Dierenbos werd de koek verkocht en iedereen vond hem te gek. Het duurde echter niet lang dat Meneer de Uil, de grootste Koekebakker van het Dierenbos, er lucht van kreeg. Hij stuurde zijn twee medewerkers, Lodewieke de Vos en Meneer de Raaf op de Gebroeders Bever af. ‘Hatsiekiedee, kom met ons mee.’ zei Lodewieke terwijl hij de gebroeders onder schot hield. Zonder veel keuze stapten ze in het Koekebakkersbusje van Meneer de Uil B.V. Meneer de Raaf bond de gebroeders vast en deed bij ieder een zwarte zak over het hoofd. ‘Wat willen jullie van ons? ‘vroeg Willem angstig. ‘De baas wil met jullie spreken.’ Bij het achteruit zetten raakten ze Zoef de Haas, hij was op slag dood, niemand die er aandacht aan schonk. Het busje stopte voor de grote boomvilla van Meneer de Uil. De Gebroeders Bever werden verzocht uit te stappen en naar de Villa te lopen. ‘We zien toch geen steek met die zakken over het hoofd.’ ‘Hatsiekiedee. Gewoon rechtdoor blijven lopen.’ Na een tocht die een eeuwigheid leek te duurden, opperde Meneer de Raaf dat ze op het knieën moesten gaan zitten. De zakken werden verwijderd. Willem en Ed staarden naar Meneer de Uil die voor hen stond. ‘Dag jongens. Ik heb begrepen dat jullie begonnen zijn in het Koekebakkercircuit. Laten we één ding voorop stellen, er is maar één Koekebakker in het Dierenbos en dat ben ik!’ Willem spuugde richting Meneer de Uil. ‘Dat maken we zelf wel uit.’ sprak Willem fel. ‘Je hebt zojuist een hele grote fout gemaakt. Jongens!’ Lodewieke en Meneer de Raaf kwamen dichterbij. Willem en Ed voelden allebei de loop van een geweer tegen hun slaap. ‘En nu oogjes dicht en snaveltjes toe.’

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, meneer de uil als Godfather, en je hebt ook nog een vleugje IS toegevoegd..Spannend.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik mis de tekst: Ik ga expres je voeten breken! ;) :D Zoef was het haasje! Jouw fantasie is onuitputtelijk! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schofterige uil heb je daar gecreëerd. Die voelt zich wel heel erg groot en machtig. Het stukje van Bor de Wolf vond ik hilarisch.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Petra, er zit nog een beetje Breaking Bad in, voor degene die het kennen :) @Marietje Zoef dacht sneller te zijn @Johanna Die Uil heeft het hele dierenbos in zijn greep. @JP Er gebeuren ook wel leuke dingen, een andere groep was naar Euro Disney geweest, die hadden het een stuk gezelliger...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, hoog tijd dat er wat bommen vallen in jouw bos. Anders worden Ed en Willem geheid een volgende keer gevierendeeld en in brand gestoken. Je bent inderdaad een ongebreidelde fantast die trouw blijft aan zijn schrijfstem. Dat kan ik in je waarderen. Ik heb je weer graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Mili. Alleen Ed en Willem zijn al opgeofferd... ben bang dat Monfert nu aan de beurt is met zijn Loverboy praktijken...

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Horror in het bos, daar moet je voor bij Richard zijn. Ik zat toch wel even te trillen op mijn stoeltje. Ik moest wel aan die rode ranja troep daardoor om van de schrik te bekomen Richard. Goed geschreven, dat nou weer wel, pffffff.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantastisch geschreven Richard. Ik heb me kapot gelachen met de nonchalance waarmee zoef de haas wordt geliquideerd. Elke keer als ik op de knop druk om een verhaal van jouw te lezen slaat mij de angst om het hart en vraag ik mij af, wie er nu weer het loodje gaat leggen. Je gewelddadige verhalen zijn gelukkig altijd dermate over de top dat het grappig blijft... al is de verwijzing naar IS dat natuurlijk niet. Die zou ik zelf eerder schrappen. Ze is ook niet echt nodig voor jouw geweldig verhaal.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, hoop dat de Ranja heeft gesmaakt. @W. Ik was er zelf ook aan het twijfelen, iedereen gebruikte iets actueel. maar deel eigenlijk wel je mening, ik heb het veranderd naar het geen dat ik eigenlijk wilde gebruiken. Ik ben zelf fan van niet realistisch geweld, zoals oude horrorfilms en strips, dus ik vind het overdrijven juist wel het belangrijkste aspect. Hoe raar het klinkt, het moet leuk blijven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk verhaal, RichardOtten. Ik haalde het vleugje Breaking Bad eruit, leuk! Je verhaal is zo absurd dat ik er om moet lachen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aaah... wat een bruut einde voor de twee gebroeders. We hadden toch niet kunnen vermoeden dat er zulke duistere praktijken in her Dierenbos plaatsvinden. Jouw manier van schrijven voert me mee door het bos, alsof ik vanachter de struiken kan meekijken. Mooi.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Breaking Bad haalde ik eruit, ja. Ik kan me voorstellen dat je dat een geweldige serie vond, getuige ook de manier waarmee tussen neus en lippen door de Haas wordt omgelegd. Heerlijke humor!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna Die Uil heeft het hele dierenbos in zijn greep.
Die bosbewoners van jou moeten op visite bij die van Bart. Die slaan met veel gevoel voor drama de hele bende kort en klein. Maak een einde aan de dictatuur van de Uil :).

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zoef dood? Maakt niet uit. Gewoon verdergaan. Lekker onverschillig. Nu weet ik waarom Fabeltjeskrant is afgelopen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
We maken er met elkaar wel een heel bijzonder bos van, hè? Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht de het geweer voor het einde had gezorgd.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Feedback Perfect versneden koek. Leuk, je ruikt gelijk lont. Boomvilla Opperde Meneer de raaf, ik denk dat hij niet opperde, maar beval, gezien de rest van zijn houding. Leuk toch oogjes dicht en snaveltjes toe, Ja, als je daar eenmaal aan gewend bent leer je het niet meer af. Leuk gevonden Groetjes Eva van Baar www.evavanbaar.nl

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk dit speelt nou een stuk beter in op de huidige belevingswereld van de kids, fantasierijk geschreven. Die meneer de Uil is eigenlijk zowel in letterlijke als figuurlijke zin een koekenbakker.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry, maar ik vind dit NIET leuk!!! Een jeugdsentiment besmeurd zien worden door de huidige onvoorstelbare gruwel die de wereld in haar greep houdt! Kunt U Uw talent tot schrijven niet wat positiever aanwenden? :ninja:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Blavatski, Bedankt voor je reactie. Wellicht zoals je in de reacties kan teruglezen was het niet mijn intentie om de "huidige gruwel" te gebruiken. Mijn bedoeling was om een serie als Breaking Bad en de Film The Godfather (De Koekebakker) te kruisen met de Fabeltjeskrant. In de eerste versie had ik een geforceerde link gemaakt, maar door wat inzicht van medeschrijvers vond ik zelf dat ik daar niet aan mee moest doen. Het hele idee staat los van de gruwel die er nu in de wereld is. Waarschijnlijk reflecteert het meer de gruwel die al sinds het bestaan van de mensheid bestaat.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Richard, bij nader inzien is mijn reactie wat kort door de bocht; fijn dat je toch zo positief reageert. De gruwel is er inderdaad sinds het bestaan van de mensheid, we hadden de fabel van Kaïn en Abel al, en alle andere bloeddorstige hoofdstukken van zogenaamde Heilige geschriften, maar nog nooit kwam de gruwel zo nabij als nu in deze tijd. Zo zou ik het graag willen houden, maar ja, we kunnen er niet meer omheen, hè? Toch doe ik hierbij nogmaals een oproep om het schrijverstalent zo veel mogelijk positief te uiten naar de buitenwereld toe. Ik blijf de eeuwige idealiste en droomster en kan me moeilijk verplaatsen in de hardheid van het leven. Laat ons "schrijven-on-line" een fijne plaats moge blijven om te vertoeven..... ;)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vind ik een zeer mooi streven en dat deel ik ook met je. Hoewel ik ook zeer zeker positievere stukken schrijf, ben ik van mening dat je negatieve factoren niet ongeschreven mag laten. Iedereen droomt van een mooie wereld, maar we moeten ook accepteren dat er nu eenmaal vreselijke dingen gebeuren waar we onze ogen niet voor mogen sluiten en bespreekbaar moeten houden.