Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#39 Nivea

Met enige tegenzin pak ik mijn vertrouwde blikje nivea-crème. De opdracht van deze week doet me veel te zweverig aan: je schrijfhand masseren en op die manier herinneringen ophalen en zintuiglijke waarnemingen opschrijven. Daarna mag het ook ineens een verhaal worden. Eerst had ik al half besloten om niet mee te doen, maar als ik nooit nieuwe dingen probeer, kom ik ook niet verder. Ik doe het blikje open en haal er een kloddertje crème uit. Dat verdeel ik eerlijk over mijn handen. In de opdracht gaat het weliswaar alleen over mijn schrijfhand, maar het bestaat niet dat mijn ene hand wel aandacht krijgt en de andere niet. Ik smeer mijn handen vakkundig in. Met dit weer doe ik dat vaak, van de kou krijg ik ruwe knokkels. Terwijl ik bezig ben, bedenk ik dat ik dat waarschijnlijk veel te snel en te zakelijk doe voor deze opdracht. Ik probeer iets te vertragen, maar veel sensueler wordt het er niet van. Ondertussen lees ik de opdracht nog eens door. Wat was de volgende stap na het insmeren? Vijf minuten masseren. En dan? Met mijn ogen dicht aan mijn handen denken. Ik geef het op. Dit is niets voor mij. Ik heb het eerlijk geprobeerd, maar hoe meer ik wil nadenken over mijn handen, hoe meer ik denk aan triviale dingen als boodschappen, het aquarium schoonmaken en dat ik vandaag nog geen thee heb gehad. Met een tissue poets ik de resten crème van mijn trouwring (die ik over drie dagen een half jaar draag!) en ik loop naar de keuken om thee te zetten. Toch voel ik me enigszins voldaan: het is dan misschien niet mooi geworden, maar ik heb wel een stukje geschreven! Zeggen schrijfcoaches niet altijd dat je moet blijven schrijven, ook als het nergens over gaat?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch voel ik me enigszins voldaan: het is dan misschien niet mooi geworden, maar ik heb wel een stukje geschreven! Zeggen schrijfcoaches niet altijd dat je moet blijven schrijven, ook als het nergens over gaat?
Inderdaad, dat zeggen schrijfcoaches altijd. En voorwaar, als je ook na dit stukje nog was blijven doorschrijven, was er wellicht nog iets mooiers uitgekomen. Want geloof het of niet, dit is een mooi stukje tekst. Het gaat om niets, zeg je? Ik ga niet akkoord. Juist in de details zit je verhaal: het aquarium, de handeling van de tissue, en het langs je neus weg vermelden van je half jaar oude trouwring ... je hebt hier een behoorlijk interessant personage neergezet ... Geen verhaal in dit fragment, zeg je? Ben je helemaal gek? Dit is een super geschreven stuk! In dit kleine stukje 'dat nergens over gaat' zit een hele wereld, een wereld die veel en veel interessanter is dan in elkaar gekunstelde gebouwde gefantaseerde verhaaltjes. Ik ben ontzettend BLIJ dat ik zoiets als dit te lezen krijg. Dankjewel dus voor je bijdrage!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
AllieCalhoun, Het aquarium is een schitterend detail!
Zeggen schrijfcoaches niet altijd dat je moet blijven schrijven, ook als het nergens over gaat?
Je verhaal loopt gewoon door: het suikerklontje valt langzaam uit elkaar, de kristallen dansen door het theeglas. Best vreemd, denk ik. Ze verdwijnen gewoon, lossen op. Ik warm mijn handen aan het glas en... enz.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met een tissue poets ik de resten crème van mijn trouwring (die ik over drie dagen een half jaar draag!) en ik loop naar de keuken om thee te zetten.
Leuk detail dat we aan de handcreme-opdracht te danken hebben :) Gefeliciteerd!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Voor iemand die zegt nergens over te schrijven, heb je een verrekt goed stukje neergezet. Schrijven is creatief omgaan met taal. Dat heb je gedaan.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allie, amusant te lezen hoe je je frustratie over deze schrijfoefening van je af schrijft. De irritatie heeft in elk geval de kwaliteit van je schrijven niet aangetast. Als je je niet had geërgerd aan het handenwrijven met smeersel hadden we een verhaal te lezen gekregen dat zeker zo gaaf zou zijn geworden als bovenstaand. :thumbsup: 'Toch voel ik me enigszins voldaan: het is dan misschien niet mooi geworden, maar ik heb wel een stukje geschreven! Zeggen schrijfcoaches niet altijd dat je moet blijven schrijven, ook als het nergens over gaat?' zou ik na een witregel plaatsen, want je voelt je pas voldaan nadat je het verhaal geschreven hebt en dat is een tijdje nadat je thee gedronken hebt.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken het Allie. Al een poosje weinig inspiratie en wat ik schrijf vind ik niet goed genoeg. Misschien hoort het bij het groeiproces. Toch vond ik je stukje leuk geschreven en ik hoop voor ons samen dat de inspiratie net als de lente, beetje bij beetje steeds weer meer gaat groeien. Sterkte en gefeliciteerd natuurlijk :)