Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#39 Een paar druppels bier

De handcrème heb ik met een korreltje zout genomen. Als ik ga schrijven wil ik geen plakkerige handen hebben. Ik moet de pen wel soepel kunnen gebruiken. Bovendien is het ook niet prettig om met kleefvingers een glas bier in je andere hand te hebben. Het voelt alsof er iemand op gespuugd heeft. ‘Zet de tv eens wat zachter,’ zeg ik tegen mijn zoon. ‘Ik ben aan het schrijven.’ ‘Potverdorie, waarom doe je dat dan niet ergens anders? Iedereen moet zich altijd bij jou aanpassen.’ ‘Ik bedenk me niet en gooi de inhoud van het glas naar hem toe. Hij vertrekt geen spier. Mijn dochter, die naast hem op de bank zit, krijgt een paar druppels mee en vliegt scheldend overeind. ‘Nu moet ik me weer douchen en andere kleren aantrekken.’ ‘Stel je niet zo aan.’ ‘Mam, jij spoort niet.’ ‘Kom je daar nu pas achter? Bier is trouwens goed voor je haar,’ roep ik haar na. Zoon kijkt onverstoorbaar verder tv en ik ga weer lekker schrijven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, o, o, o, wat ben je toch een ludiek vrouwspersoon die van een totale ongedwongenheid is. (Zet nog een t achter zou en hijs nog een zin op). Ik heb respect voor hoe goed je voor jezelf zorgt. :)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bier gooien? Dat is durven hoor Tja, maar ik geloof je op je woord :rolleyes: In elk geval zou ik zo'n schrijvende moeder wel leuk vinden, denk ik. Mag er ook teruggegooid worden? :D

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Laat het nu echt gebeurd zijn. Heerlijk zo'n nuchtere zoon. Er is ook niets mis met mijn dochter, hoewel ik haar wel overdreven vond reageren.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat heb jij toch een heerlijke originele eigen schrijfstijl! Het was weer een genot om het te lezen! De nuchtere zoon is duidelijk een kind van zijn moeder! :D

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat dat betreft wel. Aan de andere kant heeft hij de rust van zijn vader. Een heerlijke combinatie. Mijn dochter heeft de onrust van mij en de ernst van haar vader, hoewel ze wel snel lacht. Dat doe ik nu weer niet. Zit ik hier verdorie een beetje over mijn gezin te praten. Vergeet het. Ik kan het ook wissen, maar ik ben niet zo'n wisser.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb het trouwens nooit weer gedaan, Rynlandt. Toch was het wel een lekker gevoel. Jazeker mag er teruggegooid worden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heel huiselijk tafereel :) Ik ben het wel met Bart eens dat je niet met bier moet gooien. Dat is toch wel zonde. De volgende keer met water misschien? Het is inderdaad geen goed plan om met crèmehanden aan een bierglas te zitten. Die kun je daarna weggooien. Sfeervol verhaal.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en wie dweilt na afloop?
:D Dat is voor mij de reden waarom ik dit niet zou doen! Een reden is ook dat ik geen bier drink! ;)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Er hoefde niet gedweild te worden. De kleren van mijn zoon hebben alles opgevangen. Een kwestie van goed gooien.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, wat heb jij brutale kinderen. Die spreken je tegen. Ongehoord. En dan ook nog vloeken. Wat kranig van jou dat je zo kalm blijft en slechts de inhoud van je glas bier naar je zoon gooit. Menigeen zou ook het glas gegooid hebben en nog een fles er achteraan. Dat hij geen spier vertrekt pleit weer voor hem. Hij weet natuurlijk dat de hel losbarst als hij iets van ongenoegen laat blijken. Hij kent zijn moeder onderhand. Over je dochter ben ik helemaal niet te spreken. Die verwende snaak krijgt een paar druppels op zich en begint te schelden alsof ze de watervallen van Plitvice over zich heen heeft gekregen. Nu moet ze weer gaan douchen en schone kleren aantrekken. Het zou wat! Dat brutale nest. Ook nog durven beweren dat jij niet spoort; haar bloedeigen moeder. Jouw kinderen maken er een huishouden van Jan Steen van. En in die sfeer moet jij schrijven!? Mijn petje af. Daarom schrijf je natuurlijk veel ‘s nachts, als dat kroost licht te slapen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Mijn kinderen zijn heel fatsoenlijk. Ik maak er een huishouden van Jan Steen van. Dat is niet gelogen. Iedereen mag hier doen waar die zin in heeft. Het ziet er bij hen thuis netter uit dan hier. Een kwestie van goede opvoeding. :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In een woord, of in twee eigenlijk, een 'echt Tja' stukje, ik moest erg lachen, droge humor, fijne woorden.