Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #38 - Wolf

Iedereen kent het verhaal van Roodkapje. Ze gaat op weg naar haar zieke grootmoeder in het bos. Aan haar arm een mandje met wat brood, een fles wijn. Onderweg ziet ze bloemen tussen de bomen. Wat zal haar grootmoeder daar blij mee zijn. Roodkapje besluit van het pad af te gaan en tussen de bomen de bloemen te plukken. Ongemerkt gaat ze steeds dieper het bos in. Dan hoort ze een geluid. Geschrokken draait ze zich om en ziet … Wolf! Erger nog, Wolf in een goed humeur. Of zou het onbeholpen ontbloten van zijn hoektanden duiden op honger? Ze besluit het gewoon te vragen. “Heb je honger, Wolf?” “Yes! Het lukte! Je zag het aan mijn hoektanden hè?” Wolf huppelt kwispelend een rondje van plezier. “Ik heb niks voor je, Wolf en om je maar gewoon de waarheid te zeggen; je stinkt een uur in de wind dus ga alsjeblieft iemand anders lastigvallen.” Het beest stopt met huppelen, gaat zitten en kijkt Roodkapje met grote ogen aan terwijl het zijn kop een beetje scheef houdt. “Begrijp je me niet?” vraagt Roodkapje. Wolf begint weer te huppelen. “Jij bent écht goed, Roodkapje. Ik hoef helemaal niet te praten, jij snapt me zo wel.” “Kom op, wegwezen, ik heb hier geen tijd voor!” “Waar ben je zo druk mee, dan?” “Niet dat het je ook maar iets aangaat, maar ik moet weer bij Oma op bezoek. En als ik daar aankom zonder verse bloemen, wie krijgt er dan weer op haar kop?” Wolf kijkt haar weer niet begrijpend aan. “Ik! Roodkapje! Domme hond.” Wolf begint te kwispelen. “Kan ik je helpen?” “Heb je een cursus bloemschikken gedaan?” Wolf kijkt haar weer niet begrijpend aan. “Laat maar.” Roodkapje speurt verder de grond af, op zoek naar mooie bloemen. “Aardig aangeboden hoor, maar ik zal haar zelf wel eten, drinken en bloemen brengen.” “Eten? Je zei net tegen me dat je niks had?” Roodkapje draait zich om maar kijkt tegen de rug van Wolf die zich ook, heel demonstratief, heeft omgedraaid. “Je hebt tegen me gelogen, Roodkapje.” snikt Wolf theatraal. “Pech gehad. Ga maar weer, Wolf.” “Hahaha, je zei ‘weerwolf’; je zei ‘ga maar, weerwolf’” Wolf rolt nu over de grond van het lachen, maar Roodkapje is op een idee gekomen. “Dus jij hebt heel veel honger?” Wolf knikt en laat ter bevestiging wat kwijl uit zijn mond lopen. “Gatver, hou daarmee op! Misschien kan je me helpen. Heb je weleens Oma gegeten?”

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig Bart, ik heb genoten en ben blij dat ik mijn tijdslimiet alleen voor de eerste opdracht liet gelden. Ik zit nu zo'n vijf minuten te denken of ik nog iets kritisch kan zeggen of iets wat misschien van mij als coach verwacht wordt, want 'geweldig' is wat karig als commentaar. Maar ik laat het daarbij, geweldig!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@bart snel, Je verhaal met een glimlach gelezen! Heel leuk gedaan! 'de lieve labrador' houding van de wolf, kwam goed over!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, de explosie zit in je laatste zin. Dit is zo vals zoals alleen een (uiteraard vrouwelijk) Roodkapje kan zijn. De vondst 'weer wolf/weerwolf' jou waardig. Hiernaast vind ik dat je ontzettend soepel dialogen schrijft. Ik heb je weer met de nodige interesse én plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb natuurlijk ook zitten lachen met die 'weerwolf' he Bart. Het zijn anders wel erg doortrapte Roodkapjes die hier op dit forum worden opgevoerd. Het lijkt wel of vele schrijvers nog een rekening te vereffenen hebben met dat arme wicht. Je zou ook bijna 'compassie' krijgen met de wolf... en dan krijgt die ook nog eens oud vlees te eten :D Erg mooi geschreven en weer graag gelezen (al ligt het tempo de laatste dagen hier zo hoog dat ik niet meer de tijd heb om echt te genieten en te herlezen).

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
W, Ik heb zelf ook het idee dat ik aan een marathon mee doe. Volgens mij zijn er in de Januari-schrijfmaand al veel deelnemers gesneuveld. De enige reden dat ik het nog volhou is dat ik met een zware griep thuis zit, maar zelf dan kom ik er nauwelijks aan toe om het werk van anderen te lezen. Toch ook wel weer leerzaam om 'druk' te ervaren maar ik kijk uit naar februari.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaal! :D Die dialogen van jouw lopen als een trein. :thumbsup: Origineel om de wolf honds te laten overkomen! jij 'boft' maar met de griep, ik loop deze schrijfmarathon tijdens een fulltime werkweek! Maar Roodkapje heeft voorrang! ;) Beterschap! :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
“Yes! Het lukte! Je zag het aan mijn hoektanden hè?” Wolf huppelt kwispelend een rondje van plezier.
Wolf begint weer te huppelen. “Jij bent écht goed, Roodkapje. Ik hoef helemaal niet te praten, jij snapt me zo wel.”
“Hahaha, je zei ‘weerwolf’; je zei ‘ga maar, weerwolf’” Wolf rolde nu over de grond van het lachen
Die wolf is een behoorlijke grapjurk. Hij lijkt wel behulpzaam te zijn en bovendien lijkt hij een zekere bewondering voor Roodkapje te hebben. Het was al een paar keer genoemd maar weerwolf is prachtig.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks!! Mensen laten lachen blijft toch wel heel leuk. In mijn vorige versie had ik een soort Disney-Roodkapje voor ogen (onnozel en besluiteloos) met een "echte" wolf. Ik heb hier eigenlijk niet veel meer gedaan dan de rollen omgedraaid. (Ellen Degeneres doet de stem van Wolf).

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is nou echt een verhaal dat me blij maakt. De speelse wolf die lekker blijft rondhuppelen en Roodkapje als het soort baasje, dat nu even geen tijd voor hem heeft. Een top 10 verhaal op dit forum voor mij :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt weer een heel soepel te lezen verhaal geschreven, Bart, met leuke dialogen en spitsvondige invallen. Het verhaal kabbelde gezellig voort, tot de laatste zin met dat geweldig plot.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Barsnel, Originele en grappige wolf. Roodkapje is wel heel vals - kortom de rollen omgedraaid. Goed gedaan. zeurtje: 'lastigvallen' (aan elkaar)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trouwens dat van die drukte herken ik wel, ik ben allang blij als ik mn eigen stukjes erop heb staan, laat staan dat ik eraan toe kom om lekker relaxed dingen van anderen te lezen idd.