Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#37 Roodkapje herschreven

Geschrokken draait ze zich om en ziet een enorme wolf achter haar staan! Ze herstelt zich snel en bestudeert zijn vacht. Hoeveel zou die waard zijn? De wolf begint tegen haar te praten. 'Meisje, wat ben je aan het doen, zo heel alleen in het bos?' 'Ik ben onderweg naar mijn grootmoeder, om koek en wijn op te halen. Ze is heel ziek, ziet u. Het zou niet goed voor haar zijn als ze dat zelf zou nuttigen. Onderweg zag ik allemaal mooie bloemetjes, dus nu pluk ik een groot boeket. Dat staat vanavond vast prachtig op mijn salontafel.' Ze bukt zich en plukt nog een bloemetje. 'Waar woont je grootmoeder dan?' vraagt de wolf. 'Aan het eind van het bospad, in het huis met de dure dakpannen.' Roodkapje let niet meer op de wolf. Ze ziet een paar kostbare paddenstoelen, recht voor haar neus! De wolf springt geruisloos tussen de bomen weg, terug naar het bospad. Hij haast zich naar het huis met de dure dakpannen. Daar klopt hij op de deur. 'Wie is daar?' 'Ik ben het, Roodkapje. Ik kom koek en wijn halen.' 'De deur is niet op slot, kom maar binnen. Ik ben te ziek om uit bed te komen.' De wolf gaat naar binnen en eet in één hap Roodkapjes grootmoeder op. Hij doet haar muts op en gaat in bed liggen. Als Roodkapje zoveel bloemen geplukt heeft, dat haar mandje al bijna vol is, loopt ze terug naar het bospad. Wat heeft ze zin in grootmoeders lekkere koek! Ze is zo opgewonden dat het haar niet opvalt dat de deur van haar huis al open is. 'Grootmoe, ik ben er!'

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja! Deze pakt goed uit. Roodkapje is een inhalige en oppervlakkige materialist in dit stukje verhaal. Ik vond het met name grappig dat ze zich afvroeg wat de vacht van de wolf zou opleveren. Heel leuk Allie. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest gelijk lachen: 'Ze herstelt zich snel en bestudeert zijn vacht. Hoeveel zou die waard zijn?' Geweldig Allie. Een Roodkapje met dollartekentjes in haar ogen. Schitterend. En ook vlot geschreven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Allie, Bij de eerste alinea begon ik al te grinniken. Ze was niet bang voor die boze wolf en dacht alleen maar aan de vacht die ze ten gelde kon maken. Jammer dat ik de afloop niet weet. ik had graag willen lezen, hoe ze die wolf gedood en gevild had. Daar zal ik dus zelf iets bij moeten bedenken. Leuk om te lezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest ook lachen toen ze zich bedacht hoeveel die vacht wel niet waard zou zijn. Leuk gevonden! Ze komt materialistisch/egoïstisch op me over, de vacht die ze wil verkopen, bloemen voor zichzelf ipv haar zieke oma en dan merkt ze ook nog eens niet op dat de deur openstaat omdat ze in gedachten al die koek opeet. Ik ben benieuwd hoe dit zal aflopen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Normaal breng je een zieke iets, maar Roodkapje haalt de lekkere dingen weg. Ik denk dat ze het huisje niet weer verlaat.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een materialistisch Goudkapje, hilarisch! En die bloemen ook fijn voor op haar eigen salontafel. Onverstoorbaar in haar eigen bekrompen wereldje, echt goed omschreven

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig Allie, een inhalig Roodkapje die de rollen omdraait, de wereld op zijn kop. Mooie invulling van de opdracht en heel origineel. Smaakt naar meer. Gelukkig is er morgen deel 3 van deze opdracht

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Ik ben onderweg naar mijn grootmoeder, om koek en wijn op te halen... ik dacht heel even dat je je had vergist, maar nee, Roodkapje is behoorlijk inhalig en bazig. Dat maakt het geheel wel interessant. Ik ben benieuwd wat ze met de wolf gaat doen.