Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#37 Roodkapje 2

‘Goed dat je er bent,’ zegt Roodkapje. De wolf kijkt verbaasd naar het meisje in haar rode regenjas met capuchon. ‘Ik ga zo naar opoe, maar ik moet eerst nog even bloemen plukken, Houd jij mijn mandje even vast.’ Ze bukt zich naar de sneeuwklokjes en houdt pas op met plukken als er echt niet meer bloemstelen in haar kinderhand passen. ‘Zo, beter mee verlegen, dan erom verlegen, zegt opoe altijd.’ Ze steekt haar hand op en telt op haar vingers: ‘Bloemen, check. Brood, check. Fles wijn, check. Top. Als jij nou even vooruit rent, dan kom ik er op mijn gemakje achteraan. Heb je alle tijd om opoe op te eten. In één hap lukt dat natuurlijk nooit. Ik heb de jager al gewaarschuwd, hij wacht bij opoe in het schuurtje totdat ik hem roep. Het slagersmes staat in het messenblok, op het aanrecht, rechts van de kraan. Stenen liggen bij de rivier op een hoop. Alles onder controle. Ik zie je zo!’ Zingend vervolgt Roodkapje haar weg door het bos: ‘Ik ben niet bang voor de boze wolf, ben niet bang, ben niet bang.’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Wat voor een rotoma heeft die Roodkapje van jou? Dat Roodkapje, de wolf én de jager het wel zien zitten om afscheid te nemen van die oma. Roodkapje heeft toch geen amoureuze banden met de wolf? Ik ben erg nieuwsgierig naar de afloop. Wonderbaarlijk stukje, Eswee. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt het dat deze #37 geen vervolg is van #36 maar een herschrijf nu met een karakter eigenschap? Een dominante, bazige Roodkapje. Ze is de regisseur van haar eigen sprookje! Originele invulling. :thumbsup: Grappig is dat ze heel volwassen handelt maar toch nog als een klein meisje wordt neergezet, gezien haar kinderhand. Dat is eigenlijk tegenstrijdig maar vind ik wel intrigerend.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat was mij niet helemaal duidelijk. [Vorige week heb je een 5 minutenvervolg geschreven, een fragment uit het verhaal van Roodkapje. Nu vraag ik je dit fragment te herschrijven.] Eronder stond het volgende: [2. Schrijf nu je vervolg met deze nieuwe eigenschap voor Roodkapje in je achterhoofd] Dus heb ik een vervolg geschreven met de eigenschap in mijn achterhoofd. Daarom mijn vraag want ik zie hier geen vervolg in maar een herschrijf. Ikke nie weten! :?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn #36 ook herschreven :). Een leuke versie, EsWee. Ze weet hoe het sprookje moet gaan en handelt daar ook naar.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo EsWee, Ik begrijp het niet zo goed. Roodkapje gaat bloemen voor haar oma plukken en spant tegelijk samen met de wolf en de jager om haar om zeep helpen. Zijn de bloemen soms voor op haar graf? Dan is het logisch natuurlijk. In ieder geval een aparte en ook leuke benadering van het sprookje.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ALLEN: omdat mijn #36 al af was, heb ik het hier herschreven. MARIETJE & ANNE BORNEMAN: jullie lezen mijn tekst zoals bedoeld. De karaktereigenschap die ik voor Roodkapje heb gekozen is 'leidinggevend'. En die bloemen voor oma horen in het sprookje thuis, dus daarom.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De karaktertrek van Roodkapje heel mooi geschreven EsWee en wat ik vooral leuk vind is de schijnbare nonchalance waarmee Roodkapje het lot van haar oma beslecht. Ik vind dit alvast heel mooi geschreven en vervolg of niet, maakt niet uit.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn excuses, de opdracht was niet helder. Sommigen herschrijven, sommigen gaan verder. Mij maakt het niet uit. Ik hoop alleen dat de schrijvers het nut van het toekennen van een eigenschap inzien en daarmee experimenteren. Je uitwerking vond ik heel mooi, EsWee. Ook al twijfelde ik of ik alles goed begreep. Dat Roodkapje de wolf vertelt waar het messenblok is, geweldig. Dat komt wel goed, met dat meisje.