Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#37 ontsnapping

De laatste zinnen van het vorige stukje: De boswachter pakt haar bij de hand en trekt haar mee. ‘Dit is het namaakhokje van Hans en Grietje. Je weet vast wel waarom ze hier zaten.’ ‘Ja, dat was heel gemeen van de heks.’ De boswachter opent het hok, duwt haar naar binnen en draait het slot weer dicht. Roodkapje begint vreselijk te huilen. ‘Rustig maar. Ik kom je straks halen en dan gaan we leuke spelletjes doen. Spelletjes die jij nog niet kent.’ ‘Dat wil ik niet. Laat me eruit.’ De boswachter lachte vals. Huilen helpt niet, denkt ze. De boswachter wil spelletjes doen, maar ik hou niet van spelletjes. Alleen van pokeren, dat heb ik van mijn oma geleerd. Ik moet iets doen. Ze kijkt om zich heen en ziet achter in het hok gereedschap liggen. Mogelijk ligt er iets tussen waarmee ik de tralies verder van elkaar kan halen. Aan een nijptang heb ik niets. De spijlen zijn te dik. De hamer is ook geen oplossing. De stang misschien. Ze pakt hem op en loopt ermee naar de voorkant. Ze doet de stang tussen de spijlen en schopt hard tegen het gedeelte aan de binnenkant. Hoera, de spijl buigt iets naar rechts. Nog een trap, nog een en nog een. Nu de andere kant proberen. Doordat ze veel aan krachttraining doet, zijn haar beenspieren zo sterk als dikke kabels. Ze kijkt even schattend naar de opening, knikt tevreden en kruipt erdoor. Met de stang in de hand verschuilt ze zich achter het hok. ‘Schiet op oen,’ foetert ze zacht. Ja, daar komt hij aan. Ze hoort hoe hij de het slot opent. Gelukkig is het donker, waardoor hij de opening niet kan zien. ‘Kom maar, mijn liefje,’ zegt hij zalvend. Lachend stapt hij naar binnen. Roodkapje staat vlak achter hem. Hij geeft een schreeuw als ze hem hard in de rug trapt. Doordat hij languit op de grond valt, heeft ze de tijd om de deur op slot te doen. De sleutel stopt ze in de zak van haar rok. ‘Doe de deur open, rotmeid,’ grauwt hij, terwijl hij op de deur bonst. ‘Vraag je je niet af hoe ik kon ontsnappen?’ ‘Maak die deur open, verdorie.’ ‘Kijk eens naar de opening. Knap, hè? Daar kun jij met je dikke pens niet door. De kans zit erin dat er een wolf langskomt die wel leuke spelletjes met je wil doen.’ Ze smijt de stang een eind weg.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dit het verhaal van Rockykapje? Wel handig dat ze zo'n krachtpatser is. Nu krijgt die verrekte jager tenminste wat hij verdiend. Grappig.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk vervolg! Ze gaat niet bij de pakken neerzitten en is strijdlustig! Ik kreeg een leuk beeld van een tenger Roodkapje met hele korte gespierde beentjes. :D Een soort lachspiegeleffect. Die spiegels staan overigens in de Efteling en Roodkapje woont daar dus het klopt nog ook! :p Enfin, ik ga na dit leuke verhaaltje lekker slapen! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Soms weet ik ook niet wat ik er uit moet gooien. :confused:
Ach ja, de wereld zal wel doordraaien. Hier en daar een seconde meer of minder. Intussen lach ik om jouw verhalen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben minder tevreden, Tja. Naar mijn smaak heb je je er te makkelijk van af gemaakt. Op verhaal nivo, maar ook de show don't tell regel lijk je in dit stukje te vergeten. De opmerking over de krachttraining komt als mosterd na de maaltijd, alsof jezelf al dacht dat dit te makkelijk ging voor zo'n klein meisje. Het zij je vergeven als dit bij een eenmalig dipje blijft :)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb me er inderdaad gemakkelijk afgemaakt, schrijfcoach. Ik vond het dan ook geen fijne opdracht.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He Tja, Dat is tenminste wel een eerlijke reactie. Elke opdracht ligt je nu eenmaal niet en ik heb het ook al ondervonden dat het soms met een opdracht gewoon niet lukt. Deze vond ik nu weer wel leuk, maar ik zou zelf niet weten hoe het komt. Volgende keer dan maar weer wat anders he. :rolleyes:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik hou nu eenmaal niet zo van vervolgstukjes. Dat komt omdat ik mosterd voor de maaltijd inmiddels helemaal heb doorgenomen, schrijfcoach.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij was de opdracht ook niet om een vervolgstukje te maken, maar om het stukje van vorige week te herschrijven... Maar ik heb het met plezier gelezen :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tja, Heel iets anders dan het oorspronkelijke sprookje, maar daarom niet minder leuk. Zo zie je maar dat een sportschool toch wel zijn nut heeft, zelfs voor zo'n klein meisje.
Soms weet ik ook niet wat ik er uit moet gooien. :confused:
Dat vind ik nou het leuke van schrijven. Je begint met iets te schrijven en je weet niet hoe het eindigt. Onderweg kan je alle kanten op. Dat heb jij hier ook met succes gedaan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tja, Heel iets anders dan het oorspronkelijke sprookje, maar daarom niet minder leuk. Zo zie je maar dat een sportschool toch wel zijn nut heeft, zelfs voor zo'n klein meisje.
Soms weet ik ook niet wat ik er uit moet gooien. :confused:
Dat vind ik nou het leuke van schrijven. Je begint met iets te schrijven en je weet niet hoe het eindigt. Onderweg kan je alle kanten op. Dat heb jij hier ook met succes gedaan.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou nu eenmaal niet zo van vervolgstukjes. Dat komt omdat ik mosterd voor de maaltijd inmiddels helemaal heb doorgenomen, schrijfcoach.
Tja, dit begrijp ik niet. Is dit aan mij gericht?