Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#37 Roodkapje vervolg

#37.Roodkapje Iedereen kent het verhaal van roodkapje. Ze gaat op weg naar haar zieke grootmoeder in het bos. Aan haar arm een mandje met wat brood, een fles wijn. Onderweg ziet ze bloemen tussen de bomen. Wat zal haar grootmoeder hier blij mee zijn. Roodkapje besluit van het pad af te gaan en tussen de bomen de bloemen te plukken. Ongemerkt gaat ze steeds dieper het bos in. Dan hoort ze een geluid, vlak achter haar. Geschrokken draait ze zich om en ziet… De boswachter staan. Hij stond vlak achter haar. ‘Roodkapje!’ Riep hij net wat te hard. Roodkapje maakte van schrik een sprongetje achteruit. ‘Je weet dat je niet van het pad af moet dwalen!’ Roodkapje keek de boswachter vragend aan. ‘Kom op, terug naar het pad, die kant op!’ Zei de boswachter haar blik ontwijkend en nog net zo luid. Roodkapje keek de richting in waar de boswachter naar wees, maar dat was toch niet waar ze vandaan kwam? ‘Bedoel je niet die kant?’ Vroeg Roodkapje en wees de andere kant op. De Boswachter wilde net weglopen en struikelde bijna van het onverwachtse antwoord. Hij keek haar wat bozig aan en zei: ‘Nee, je hoorde me toch wel! Nou schiet op!’ En voor Roodkapje weer kon antwoorden liep de boswachter weg. Roodkapje liep een paar stappen de gewezen kant op en draaide zich toen om. Ze trok een frons op haar voorhoofd en besloot geruisloos de boswachter te volgen. Deze had vrij veel haast en Roodkapje had moeite om stil te blijven. Tijdens de achtervolging keek Roodkapje omhoog naar de zon. Dit klopt niet, dacht ze. De zon draait om ons heen alsof we een rondje lopen. Even later begon het al langzaam donker te worden en de passen van de boswachter werden rustiger. Voor haar zag ze een huisje opdoemen. Het lag goed verscholen in de bebossing, bijna verdacht goed, dacht Roodkapje. De boswachter liep naar het huis en klopte op de deur. Ze zag hoe een grote lompe wolf open deed. Voor de de boswachter naar binnen ging hoorde ze hem nog net zeggen: ‘Maak je klaar, we krijgen zo bezoek…’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja dus, wat een smiecht van een boswachter. Een beetje samenspannen met de wolf. Gelukkig is deze Roodkapje vrij zelfstandig en laat zich niet voor het lapje houden. Hoewel ik al het vermoeden had dat die boswachter niet echt vriendelijke bedoelingen had, was ik toch verrast door de ontknoping. Graag gelezen. Fantasievol.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die Roodkapje van jouw is wel snugger dat ze de zon zo goed in het vizier houdt. Je bouwt ook een mooie spanning op Samantha, maar nu we weten dat de wolf en de boswachter samen wat bekokstoven willen we er natuurlijk dolgraag meer van weten :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een spannend roodkapjeverhaal. Ik dacht tijdens het lezen eerst dat hij haar wilde aanranden, of ontvoeren, maar werd daarna weer op het verkeerd been gezet. De plot was bijzonder verrassend. Heel leuk bedacht.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt er een leuke twist gegeven. Nu komt Roodkapje alsnog bi het huisje van de boswachter. Ik denk alleen dat Roodkapje dit keer niet de deur opent.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja! Nu weet ik nog niet veel meer! :rolleyes: Jij hebt de spanning opnieuw goed opgebouwd. Roodkapje is gelukkig op haar hoede. Dan maar wachten op #38! :p

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook een creatieve invulling van de opdracht! De nieuwe karaktertrek van Roodkapje heb je goed duidelijk gemaakt! groetjes!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, en spannend. Je verhaalopbouw is prima. Van mij mag je wel meer aandacht aan je zinsopbouw en woordkeuze besteden, maar het verhaal maakt alles goed