Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Roodkapje - Maar oma.... (opdracht #36)

Geschrokken draait ze zich om en ziet de wolf voor zich staan. Zijn grote tanden en oren doen haar schrikken. ”Hallo meneer de Wolf, wat doet u hier?” ”Dat wilde ik jou, Roodkapje, ook net vragen.” ”Ik pluk bloemen voor mijn oma. Ze is ziek en ligt in bed. Ik ben onderweg naar haar.” De wolf is net zo snel verdwenen als hij was verschenen. Roodkapje haalt haar schouders op en vervolgt haar plukkarwei. Met een handje vol bloemetjes kiest ze het pad tussen de grote bomen door. Dat is de snelste weg naar oma. Ze moet nu wel opschieten, anders wordt haar oma ongerust. Ze huppelt verder naar het huisje van oma. “Oma, ik ben er.” De deur opent ze zachtjes. Misschien slaapt haar oma. Slapen is gezond zegt haar moeder altijd. ”Oma, slaap je?” ”Nee hoor schat, ik slaap niet. Kom maar naar de slaapkamer. Ik lig in bed.” Met een snelle tred loopt ze richting de slaapkamer. ”Hallo oma!” Vrolijk plaatst Roodkapje haar mandje op een stoel naast het bed. ”Ik heb lekker eten mee en een bosje mooie bloemetjes. Die zal ik in een vaasje zetten.” ”Dat hoeft niet hoor, lieve schat. Kom maar even wat dichterbij.” Roodkapje draait zich om en ziet oma. Althans, is dat oma? ”Oma, wat heeft u een grote oren.” ”Ja lieverd, oren blijven altijd groeien en zo kan ik je goed horen.” ”Maar oma, wat heeft u een grote ogen.” ”Ja lieve schat, zo kan ik je nog beter zien.” ”Maar oma, wat heeft u een grote mond.” ”Ja zeker, zo kan ik je nog beter oppeuzelen.” Voordat Roodkapje het door had zat ze in de maag van de wolf.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Infiction, dit is het verhaal zoals dat min of meer oorspronkelijk was. Het is de bedoeling dat je er een eigen draai aan geeft. (Plotseling ziet Roodkapje de wolf voor zich staan.)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja Ik dacht juist vertellen zoals het is of eventueel een draai eraan geven. Dan ga ik hem nog eens doen op een rustig moment.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het klopt hoor Infiction, je mag het ook vertellen zoals het was, omdat we zo ook al een verschil zien tussen de schrijfstijl van het gewone sprookje en de jouwe. Ik ga even nog wat anders van je lezen, want ik vind het zo wel moeilijk om je te beoordelen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Infiction, je hebt de opdracht goed gelezen en je mag schrijven wat je wilt. Sterker nog: blijf gewoon jezelf. Je houdt je aan het klassieke sprookje en toch is het weer net iets anders. Jouw verhaal heeft een lichtvoetige toon, sprankelend, vrolijk. Zelfs nog op het moment dat Roodkapje opgepeuzeld is klinkt het allemaal nog vrolijk en licht. Ik ken je andere verhalen niet, maar die lichtvoetigheid vind ik opvallend.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo INfiction, Heb je het verhaal echt in vijf minuten geschreven? Als dat zo is, vind ik het heel knap. En ik heb helemaal geen taalfouten ontdekt. Ook dat is knap. Alleen de openingszin klopt niet. Er is hier iets weggevallen, volgens mij.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het klopt inderdaad dat oren blijven groeien. Grappig dat je dat noemt. De wolf heeft nog wat kennis overgedragen aan Roodkapje voordat hij haar opvrat. Als ze straks uit zijn buik wordt gehaald, is het niet allemaal voor niets geweest. Ik heb nog niet heel veel van je gelezen maar volgens mij schrijf jij makkelijk. Jouw verhalen hebben een bepaalde soepelheid.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me aan bij Johanna, ik heb nog niet veel van je gelezen, maar het komt op mij als vanzelfsprekend over -als je begrijpt wat ik daarmee bedoel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je houdt inderdaad het verhaal licht tot aan het einde. Ik heb nog niet veel van je gelezen, dus ik kan niet veel over je stijl zeggen. Wel vind ik dat je zinnen hier soepel lopen. Je verhaal leest vlot en het komt natuurlijk op me over.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties. Leuk om te lezen dat de zinnen soepel en vlot lezen. @Jules Inderdaad ongeveer 5 minuten er over gedaan. Ik ben een neuroot als het op grammatica aankomt ;) Ik zal de eerst volledig maken. Ik ben vanuit de opdracht gaan schrijven en daar niet meer op gelet.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan ook niets toevoegen aan het feit dat het makkelijk leest en inderdaad lichtvoetig geschreven is. Het blijft allemaal zachter dan het origineel. Goed gedaan.