Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #36 Roodkapje

Geschrokken draait ze zich om en ziet tot haar grote schrik een grote hond vlak achter haar staan. Maar dat is geen gewone hond, ze kent de meest gangbare soorten wel maar daar lijkt dit exemplaar niet op. Het staat zachtjes te grommen en ontbloot de bovenlip waardoor een vervaarlijke rij tanden zichtbaar wordt. Het snuift, er ontsnappen wolken witte damp uit de neusgaten. Wat nu? Is dit waar ze over schrijven, is dit een in Nederland teruggekeerde wolf en moet die nu juist haar pad kruisen. Ze durft zich niet om te draaien en beweegt zich langzaam met een grote boog richting bospad.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een hele mooie invulling al vraag ik me af of het werkelijk zo is geschreven in 5 minuten zonder te verbeteren.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jwarm55, welkom op het forum! :) Ik heb nog nooit wat van je gelezen dus ik probeer je stijl te omschrijven aan de hand van dit stukje. Ik vind het erg knap als je dit in 5 minuten hebt geschreven zonder te verbeteren. Je schrijft helder en je hebt mooie, duidelijke zinnen. Je schrijft beeldend en dat vind ik fijn.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat jullie twijfelen aan mijn oprechtheid maar het is echt met 5 minuten op de stopwatch online geschreven, kan er niet meer aan doen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof je van die 5 minuten, je besteedt veel aandacht aan details, en je tekst zit vol zintuigelijke beschrijvingen, wat het voor mij mooier maakt. Ik geniet daar van. In eerste instantie dacht ik dat je je aan het oorspronkelijke verhaal zou houden en dan heel langzaam geef je er een eigen en eigentijdse twist aan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo jwarm55, Keurig stukje heb je geschreven en zonder fouten. Ik geloof in je 5 minuten. Een paar kleine opmerkingen. Ik weet niet of je nog mag verbeteren, maar in de 1e regel heb je geschreven: Geschrokken ... en ... tot grote schrik en in de één na laatste zin hoort een vraagteken. Maar verder: complimenten.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In deze opdracht liever geen verbeteringen. Het is een kadootje. Maak duidelijk wat de schrijfstijl van de schrijver is. Het is zo moeilijk zelf te ontdekken wat jouw schrijfstijl precies inhoudt. Voor jezelf is het gewoon. maar een ander kan misschien onder woorden brengen wat dat gewone van jou precies inhoudt. Ben ik nu te vaag?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Jwarm, lekker kort en goed samengevat. Ik begrijp dat jouw Roodkapje ook in Nederland is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke kruising tussen een eeuwenoud sprookje en de actualiteit :)
Precies zoals Allie zegt. Ik zou graag nog eens iets van je lezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat jullie twijfelen aan mijn oprechtheid maar het is echt met 5 minuten op de stopwatch online geschreven, kan er niet meer aan doen.
Zie het als een compliment ;). Ik had nog nooit iets van je gelezen, dus ik wist niet wat ik moest verwachten. Ik vond je zinnen en je verhaal zelf er zo mooi verzorgd uitzien dat ik dacht dat het eigenlijk niet kon. Dat het jou blijkbaar toch is gelukt vind ik heel erg knap van je!

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij weet je de spanning heel goed op te bouwen. het is precies lang genoeg. Het maakt het plaatje helemaal helder en ik wil eigenlijk wel meer lezen. Helaas kan ik geen schrijfstijl doorgeven, omdat ik daarvoor te weinig lees en van jou heb gelezen. Gelukkig heb je veel reacties van lezers die dat wel kunnen.