Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#36 - Roodkapje (tien grammetjes graag)

‘Wolf! Man, je laat me schrikken. Wat heb je aan? Een schapenonesie of wat is dat? Ben je op de vlucht voor de popo?’ ‘Wat heb je nu te zeuren, Roodkapje? Ik weet wel waarom je hier komt. Je wil zeker weer tien gram hebben, hé? Iedereen weet dat deze gangsterwolf de beste Sneeuwwitje van het bos heeft’. ‘Klopt. Helemaal juist. Ik hoorde van de dwergen dat je nog wat hebt.’ ‘Eerst honderdvijftig eurootjes, Roodkapje. Je moet je schulden inlossen. Vorige week heb ik al gezegd dat ik die ouwe tang van een oma van je opvreet als je niet betaalt’ ‘Wolf, doe niet zo flauw. Ik wil een relaxcake voor oma bakken. Ze is ziek en is echt niet chill van de pijn. Laat dat schurftige wolvenhart van je spreken. En daarbij, als jij oma iets doet dan stuur ik kameraad jager op je af. Die snijdt oma zo uit die vadsige wolvenpens van je’. (Jammer genoeg had ik geen tijd meer om de dialoog op te vullen. En scherper of liefelijker te maken. Wel een erg leuke opdracht!)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, Prachtig! Dit kon ik echt niet, maar jij kunt het dus wel! Je schrijft meteen in vijf minuten in die onvergetelijke stijl van je. Kenmerk? Een vrolijke eigenzinnigheid. Altijd een beetje stout maar op een heel erg sympathieke manier. Dat je nu weer meteen aan een dealende gangsterwolf denkt bewijst nog maar eens je ludieke creatieve vermogen. Schitterend!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Top! :thumbsup: Jouw verhalen zijn van in deze tijd geplaatst hoewel de fantasie eruit spat. Jij hebt een heerlijke zorgeloze schrijfstijl. Wel nauwkeurig. Het schrijven lijkt je gemakkelijk af te gaan en deze opdracht bewijst het! :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, klasse, lekker rauw, lekker eigentijds, het sprookje aan drugsflarden gescheurd. En een schurftig wolvenhart stal weer de mijne. :) Jouw stijl? Niet beschroomd, laten we eerder zeggen zeer openhartig, :) ook verrassend door de diverse thematiek die je behandelt en altijd weer op zo'n open manier, laaiend enthousiast waardoor mijn scherm sprankelt, highheeled mocht dit woord al bestaan, sexminded waarin je zelfs de popo betrekt, kortom, je bent heel verfrissend en creatief en ondeugend en zzzzt, nu ga ik slapen, deze opdracht is slopend.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet onmiddellijk denken aan het liedje van Rammstein - Die Sonne. Johanna, voor mij heb jij een brutale en rauwe stijl. Je schrijft volgens mij ook ontzettend graag én je neemt geen blad voor de mond. Jouw verhalen zijn ondeugend, nooit belerend, maar eerder met een vleugje carpe diem. In jouw hoofd woelt volgens mij ook een orkaan en die wilde onstuimigheid, weerspiegel je ook vaak op papier (en dat bedoel ik natuurlijk als een compliment!) Ik leer jou vaak ook wat beter kennen in enkele verhalen en dat vind ik altijd fijn.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals je weet hou ik van die hilarische, vaak over the top, stijl. Je verhalen hebben altijd originele invalshoeken en vaak ook doordenkers (Armand :) ), zeer geslaagd drugs sprookje!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel origineel: een drugsbende in wat voorheen een lieflijk sprookjesbos was. Typerend voor jou is dat je gebruik maakt van niet zo heel nette personages. Die zie ik vaker bij jou. Bovendien is het stukje door de setting in dat oude sprookje heel humoristisch: oma als een soort godmother, Roodkapje als junk en de wolf als dealer. Goed gevonden.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk origineel en hilarisch! Volgens mij graat het schrijven jou makkelijk af, als je dit in vijf minuten ongecorrigeerd kunt produceren. Je bent meestal een van de eersten die de opdracht inlevert, dus dat bevestigt dat beeld. Het komt ook heel spontaan en moeiteloos over. Vaak ondeugend, wat een veel te braaf woord is voor de eigenschap die ik bedoel. Ik ben erg benieuwd naar de dingen die je schrijft die niet hier terechtkomen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Idd, origineel, creatief! Een oud sprookje vermengd met de tijd van vandaag, door je gebruik van moderne woorden en een relatief modern thema. Cocaïne is toch niet iets van de middeleeuwen, en relaxcake al helemaal niet :-p Ik zie verder geen rare zinnen ofzo. Het loopt allemaal soepel vind ik.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had ook drugs en dwergen in mijn stukje, maar idd is het wat anders geworden. :-) Als ik mij even aan de opdracht houd: Lees andermans vervolg op het forum. 1) Wat valt je op? Nou dat dus. Dat jij en ik blijkbvaar dezelfde associaties hebben bij het aanranden van een sprookje. 2) Is het de zinsbouw, het gebruik van zintuigen, plotsignalen? Probeer minstens drie dingen op te noemen a) Je probeert een omgeving neer te zetten die haaks staat op het sprookje (probeerde ik ook) b) Je gebruikt de taal die past bij de omgeving die je zelf hebt gemaakt c) Idd te kort voor plot, maar jij sluit toch af met een vast element uit het sprookje (oma in buik wolf) en geeft er met bovenstaande taal en omgeving een nieuwe betekenis of lading aan. 3) Wanneer je meer van deze schrijver gelezen hebt, klopt dat dan met de andere teksten die je van hem of haar gelezen hebt? Is dit typerend voor deze schrijver? Ja, je hebt een voorkeur voor rechtdoorzee en nuchterheid en dat blijkt hier ook uit. Om eerlijk te zijn vind ik dat helemaal geen doel op zich, om nu al (of wanneer dan ook) een typische eigen stijl te hebben. Ik denk dat het juit leuker is om altijd te spelen met stijl en te zoeken naar wat bij je past. Dan komt uiteindelijk je stijl toch wel bovendrijven. (jij bent de eerste die ik nu dus volgens de opdracht behandel. Eens kijken of ik dat bij alle inzendingen kan doen.) (verwacht het niet)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, je bent origineel in je teksten. En ik zie verandering, groei, meer rauw, soms fel. Lekker dwars ook altijd. Goede woordkeuze dat ook. Altijd fijn om een Johanna B te lezen!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol:, wat een geweldig verhaal heb je geschreven! Roodkapje heeft d'r mond op de goede plek zitten! Jouw stijl vind ik origineel, je bent nooit bang (lijkt mij) om iets op te schrijven. Ook lijkt het alsof je het allemaal zo uit je mouw schudt. Ik vind het knap om het zo makkelijk te laten lijken. Alsof het logisch is dat je teksten bestaan.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel goed gedaan, meteen vanaf het begin de toon van gangsters en aanverwanten en die blijft in heel het stukje. 'De beste Sneeuwitje van het bos' is kostelijk!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt het bos dus helemaal omgetoverd in een gangsterbos. Een slecht karakter komt altijd bovendrijven, hè? Knap om te lezen hoe je Sneeuwwitje hebt verwerkt. Lekker ruig neergezet. Even zeuren: betaald - betaalt hebben, hè?' Als je van 10 tien maakt, leest het prettiger. Leuk om te lezen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh wat grappig! Ik vond het vermakelijk om te lezen. Knap zoals je alle losse elementen van het sprookje er wel in gestopt hebt. (oma opeten, buik opensnijden, etc.)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B. Heel origineel - een mix van sprookjes en de rauwe realiteit. Je eerste zin is heel sterk. De lezer zit gelijk in het verhaal. Je stijl vloeit. taalzeurtje (ik kan het niet laten): 'als je niet betaald’ - betaalt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Johanna, prachtig zo absurdistisch en fantasievol. Dat bedoel ik nou met leuke, bizarre stukjes schrijven. Als je het niet erg vindt, ga ik proberen je na te volgen. Alhoewel dat erg moeilijk, zo niet onmogelijk voor me zal blijken te zijn, denk ik.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, Prachtig! Dit kon ik echt niet, maar jij kunt het dus wel! Je schrijft meteen in vijf minuten in die onvergetelijke stijl van je. Kenmerk? Een vrolijke eigenzinnigheid. Altijd een beetje stout maar op een heel erg sympathieke manier. Dat je nu weer meteen aan een dealende gangsterwolf denkt bewijst nog maar eens je ludieke creatieve vermogen. Schitterend!
Dank je, Ryn. Best eens fijn om te lezen. Ik vind het een goede opdracht van Henny. Opvallend dat er uitsluitend aardige reacties naar elkaar toe worden gegeven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Top! :thumbsup: Jouw verhalen zijn van in deze tijd geplaatst hoewel de fantasie eruit spat. Jij hebt een heerlijke zorgeloze schrijfstijl. Wel nauwkeurig. Het schrijven lijkt je gemakkelijk af te gaan en deze opdracht bewijst het! :nod:
Dank je, Marietje. Het schrijven gaat me doorgaans makkelijk af. Maar je wil niet weten hoeveel rotzooi er in de prullenbak terechtkomt :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, klasse, lekker rauw, lekker eigentijds, het sprookje aan drugsflarden gescheurd. En een schurftig wolvenhart stal weer de mijne. :) Jouw stijl? Niet beschroomd, laten we eerder zeggen zeer openhartig, :) ook verrassend door de diverse thematiek die je behandelt en altijd weer op zo'n open manier, laaiend enthousiast waardoor mijn scherm sprankelt, highheeled mocht dit woord al bestaan, sexminded waarin je zelfs de popo betrekt, kortom, je bent heel verfrissend en creatief en ondeugend en zzzzt, nu ga ik slapen, deze opdracht is slopend.
Highheeled, dat klinkt eigenlijk best gaaf. En jij uiteraard bedankt voor de popo. Als ik weer eens staande wordt gehouden door de politie omdat ik de snelheid heb overtreden, dan baal ik nog steeds van de boete, maar als ik dan denk: Jij bent een popo, ben ik vermoedelijk meteen weer een stuk vrolijker. Wat een woord :) Bedankt voor jouw vleiende analyse.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet onmiddellijk denken aan het liedje van Rammstein - Die Sonne. Johanna, voor mij heb jij een brutale en rauwe stijl. Je schrijft volgens mij ook ontzettend graag én je neemt geen blad voor de mond. Jouw verhalen zijn ondeugend, nooit belerend, maar eerder met een vleugje carpe diem. In jouw hoofd woelt volgens mij ook een orkaan en die wilde onstuimigheid, weerspiegel je ook vaak op papier (en dat bedoel ik natuurlijk als een compliment!) Ik leer jou vaak ook wat beter kennen in enkele verhalen en dat vind ik altijd fijn.
Ik hoop niet in de Duitse zin van het woord? Mijn hoofd is inderdaad niet bepaald een rustig kabbelend beekje:). Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals je weet hou ik van die hilarische, vaak over the top, stijl. Je verhalen hebben altijd originele invalshoeken en vaak ook doordenkers (Armand :) ), zeer geslaagd drugs sprookje!
Bedankt voor deze waardering. Dat doet me goed. Ook fijn dat ik het presteer om iemand te laten doordenken. Dat komt denk ik niet vaak voor :).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel origineel: een drugsbende in wat voorheen een lieflijk sprookjesbos was. Typerend voor jou is dat je gebruik maakt van niet zo heel nette personages. Die zie ik vaker bij jou. Bovendien is het stukje door de setting in dat oude sprookje heel humoristisch: oma als een soort godmother, Roodkapje als junk en de wolf als dealer. Goed gevonden.
Godmother grandma, dat bekt inderdaad wel lekker. Red Bitch and Dirty furious Wolf. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk om te lezen, een soepele schrijfstijl met een geheel eigenzinnige twist. Humoristisch en trefzeker. Het schrijfplezier spat ervan af. fijn dat je van deze opdracht geniet. Het is ook mijn bedoeling dat dit een rondje complimentjes wordt, zo aan het begin van het nieuwe jaar.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk origineel en hilarisch! Volgens mij graat het schrijven jou makkelijk af, als je dit in vijf minuten ongecorrigeerd kunt produceren. Je bent meestal een van de eersten die de opdracht inlevert, dus dat bevestigt dat beeld. Het komt ook heel spontaan en moeiteloos over. Vaak ondeugend, wat een veel te braaf woord is voor de eigenschap die ik bedoel. Ik ben erg benieuwd naar de dingen die je schrijft die niet hier terechtkomen.
Ik schrijf veel, maar bewaar heel weinig. Ik begin vaak aan een verhaal. Maar na een paar honderd woorden besluit ik doorgaans dat het niet goed genoeg is en dan gaat het de prullenbak weer in. Die korte opdrachten hier zijn ideaal. Ik schrijf het verhaal en plaats het. Als het er eenmaal staat dan verbeter ik foutjes (behalve bij deze opdracht). Alles wat ik teruglees alvorens ik het plaats wordt eigenlijk niet geplaatst. De laatste tijd probeer ik wat amateurdicht te maken. Dat bevalt wel aardig. Dank voor jouw reactie, Bart.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk om te lezen, een soepele schrijfstijl met een geheel eigenzinnige twist. Humoristisch en trefzeker. Het schrijfplezier spat ervan af. fijn dat je van deze opdracht geniet. Het is ook mijn bedoeling dat dit een rondje complimentjes wordt, zo aan het begin van het nieuwe jaar.
Wat mij betreft is dit de meest briljante opdracht sinds ik op dit forum ben (ik weet niet wat dat over mij zegt). Ik heb me echt vermaakt met de verhalen van de andere schrijvers. (En er mogen meer complimenten gegeven worden toch? We hoeven niet te vervallen in oeverloos schouderkloppen, maar er is niets mis met een beetje vriendelijkheid op z'n tijd.) Dus hartelijk bedankt voor deze opdracht, Henny! Fijn dat je er weer bent.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Idd, origineel, creatief! Een oud sprookje vermengd met de tijd van vandaag, door je gebruik van moderne woorden en een relatief modern thema. Cocaïne is toch niet iets van de middeleeuwen, en relaxcake al helemaal niet :-p Ik zie verder geen rare zinnen ofzo. Het loopt allemaal soepel vind ik.
Ik denk dat relaxcake langer bestaat dan je zou verwachten :). Dat is oefening. Steeds vaker ontbreken er rare zinnen. Bedankt voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had ook drugs en dwergen in mijn stukje, maar idd is het wat anders geworden. :-) Als ik mij even aan de opdracht houd: Lees andermans vervolg op het forum. 1) Wat valt je op? Nou dat dus. Dat jij en ik blijkbvaar dezelfde associaties hebben bij het aanranden van een sprookje. 2) Is het de zinsbouw, het gebruik van zintuigen, plotsignalen? Probeer minstens drie dingen op te noemen a) Je probeert een omgeving neer te zetten die haaks staat op het sprookje (probeerde ik ook) b) Je gebruikt de taal die past bij de omgeving die je zelf hebt gemaakt c) Idd te kort voor plot, maar jij sluit toch af met een vast element uit het sprookje (oma in buik wolf) en geeft er met bovenstaande taal en omgeving een nieuwe betekenis of lading aan. 3) Wanneer je meer van deze schrijver gelezen hebt, klopt dat dan met de andere teksten die je van hem of haar gelezen hebt? Is dit typerend voor deze schrijver? Ja, je hebt een voorkeur voor rechtdoorzee en nuchterheid en dat blijkt hier ook uit. Om eerlijk te zijn vind ik dat helemaal geen doel op zich, om nu al (of wanneer dan ook) een typische eigen stijl te hebben. Ik denk dat het juit leuker is om altijd te spelen met stijl en te zoeken naar wat bij je past. Dan komt uiteindelijk je stijl toch wel bovendrijven. (jij bent de eerste die ik nu dus volgens de opdracht behandel. Eens kijken of ik dat bij alle inzendingen kan doen.) (verwacht het niet)
En heb je al veel opdrachten behandeld? Dat lijkt me een verrekte arbeidsintensieve zaak. Ik ben bang dat mijn stijl nu eenmaal nuchter en rechtdoorzee is. Misschien kan ik ook wel iets met drama, als ik voor het schrijven twee flessen wijn leeg drink. Tenslotte ben ik een vrouw. Bedankt voor jouw reactie, streepjes en puntjes.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, je bent origineel in je teksten. En ik zie verandering, groei, meer rauw, soms fel. Lekker dwars ook altijd. Goede woordkeuze dat ook. Altijd fijn om een Johanna B te lezen!
Maddbrug, dank voor jouw reactie. Dat is fijn om te lezen. Ik lees jou ook altijd erg graag.