Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#35A Eet smakelijk

26 december 2014 - 18:36
‘Ik zie allerlei gerechten op tafel staan, maar waar is de mosterd, Linda?’ ‘Uitverkocht.’ ‘Klets niet. Je hebt het belangrijkste vergeten.’ ‘Houd je een beetje rustig. Weet je waarom er geen mosterd meer was?’ ‘Nou?’ ‘Omdat een rare kwast zo nodig een boek over mosterd moest schrijven. Daarna is er een ware run op mosterd geweest.’ ‘Lariekoek. Zonder mosterd vind ik de maaltijd niet compleet. Ik ga naar mijn moeder. Eet smakelijk.’

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 december 2014 - 18:57
Klopt. Is een economische wet van Meden en Perzen. Komt iets in de belangstelling te staan, stijgt de vraag ernaar, de productie kan het niet bijbenen en het product raakt uitverkocht, dank zij de rare kwiebus van jou, Tja.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 december 2014 - 19:09
Tja, is Leonardo nu al door zijn eerste druk heen? Leuk die opgevoerde man van jou. Krijgt hij zijn zin niet bij Linda, dan gaat hij naar zijn moeder. Nou ja, geef hem ongelijk. ;)

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
26 december 2014 - 19:35
Zou wel leuk zijn voor Leonardo, Mili. Zonder mosterd stelt een kerstdiner natuurlijk niets voor.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 december 2014 - 21:27
Hey Tja... eten jullie nu werkelijk aldoor mosterd? Ik eet graag sloten mosterd bij mijn spruitjes maar dat is het dan ook zo wel een beetje. Nou ja, vanmiddag toevallig ook nog in Antwerpen op de kerstmarkt bij een lekkere braadworst natuurlijk. Geen mosterd meer in Nederland? Verklaart meteen waarom half Nederland in Antwerpen rond scheen te lopen. En dat mag best hoor, heel goed voor onze plaatselijke horeca ;)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 december 2014 - 1:09
:) Eigenlijk moeten we aan Leonardo vragen of deze dialoog er 1 volgens het boekje is! Ik denk het wel. :thumbsup: Ik vroeg mezelf af: wanneer ben je iets vergeten en wanneer heb je iets vergeten? :?

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
27 december 2014 - 2:13
Daar twijfelde ik ook aan, Marietje, daarom heb ik het opgezocht. Beide werkwoorden zijn meestal mogelijk Ik ga nu nog Leonardo lastigvallen. Tenslotte is hij degene die voor de 'ellende' heeft gezorgd. Eh .. ik lust bijna alles. Onder bijna alles vallen spruitjes. Over smaak gesproken. O, daar hadden we het niet over.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 december 2014 - 10:20
‘Omdat een rare kwast zo nodig een boek over mosterd moest schrijven.'
Ik val over kwast. Kwibus is veel treffender en past beter bij steen, waarmee je olie uit het mosterdzaad kunt persen, als je dat zonodig wilt. Raar is wel raak.

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
27 december 2014 - 18:44
Als jij liever een kwibus dan een kwast wilt zijn, vind ik dat prima. Met een kwast kan ik wel je kleur veranderen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 december 2014 - 23:22
Eerder, of eigenlijk niet heel erg lang geleden, dacht ik weinig tot niet na over mosterd. Hooguit voor het eten van een knakworst of boerenkool. Tegenwoordig blijft die mosterd maar opduiken. Heel apart. Een grappige dialoog over het, inmiddels grote probleem, van het ontbreken van mosterd.

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
28 december 2014 - 0:00
Mijn man wilde bitterballen maken. Nou ja, frituren. Er was wel mosterd, maar de bitterballen waren niet te vinden. Het kan dus ook andersom zijn.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 december 2014 - 0:20
Geinig, Tja. Ik heb het ooit meegemaakt dat de gastvrouw vergeten was dat de mayonaise op was. Frites zonder mayo, dat gaf wat spanning aan tafel. Knap van je om er zo'n leuk stukje over te bedenken.

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
28 december 2014 - 2:05
Weet je wat zo gek is? Nou ja, ik vind het niet gek. Jaren geleden hadden we drie weken een Amerikaanse vrouw op bezoek (dit in verband met zwemstrijden waaraan mijn dochter meedeed, anders was ze hier met de uitwisseling nooit terechtgekomen) en patat aten (ik blijf het patat noemen) naar huis belde en zei dat ze hier nota bene mayo bij patat gebruikten in plaats van ketchup. Ze was echt stomverbaasd.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 december 2014 - 14:20
Leuke dialoog, Tja. Wel jammer dat de HP afdruipt naar zijn (?) moeder. Maakt 'm weer iets minder heroïsch. Offtopic: Er is een briljante scene in Pulp Fiction over die gekke Europeanen die mayo op hun frieten doen.