Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #34 Play me, I'm yours/ Kerstdate

Freddie Mercury zong in zijn lied dat hij God bedankte voor kerstmis. Het rode papier in de doos kraakte in haar handen en met haar vingers streelde ze de tien centimeter torenhoge hak, het zwarte leer en de rode zool. De Louboutin's omvatten haar voet alsof Freddie haar omhelsde voor hij in de hemel belandde. Nog luider meezingend met Queen belandde ze op haar bureaustoel en voorzag haar profiel op haar site van de tekst, -Play me, I' m yours-. Ik kan zingen, wie wil er spelen? lichtte ze toe voor de duidelijkheid. Haar rood fluwelen jurkje, de kerstlampjes en een zilveren slinger lagen onder in de kast en net toen zij zichzelf versierde, zag ze dat iemand had gereageerd op haar bericht. -Ok, waar, wanneer, wat en hoe- Ze antwoordde direct. -In de hal, 24 december. Vijf uur- -Ik speel- -Ik zing-, mailde ze. Hij heette Tom, woonde in Maastricht en studeerde op het conservatorium. Dat had hij geschreven toen zij vertelde dat ze Anna heette en in Amsterdam studeerde op het conservatorium. Op 24 december kleedde zij zich om in het toilet van het restaurant op het eerste perron. Ze liep naar de hal, hoorde de eerste klanken toen ze hem zag zitten, een lange jongen met donker krullend haar en een smoking en glimmende zwarte schoenen. Zijn vingers dansten over de zwart-witte toetsen, ze hoorde de melodie van Queen. Ze neuriede hem zachtjes toe, haar hakken tikten de maat op de vloer. 'Hallo Tom.' 'Hallo Anna.' Het pianospel werd sterker, zachtjes zong ze de eerste woorden als een kerstengel mee. Haar hand rustte op zijn schouders. Reizigers haalden hun trein niet omdat ze meezongen met Queen. En Jingle Bells. De herdertjes bij nachte. Kinderen zongen luidkeels mee over de takken van de wonderschone dennenboom. Een zwerver begeleidde een paar liedjes op de djembee, het publiek reisde mee op de muziek met als bestemming kerstmis. Om zes uur zongen ze iedereen een mooi kerstfeest toe terwijl een meisje uit haar rugtas haar spitzen pakte en een laatste pirouette danste. Er werd geapplaudisseerd, geroepen om -wij willen meer- toen Anna wegliep naar het eerste perron om zich weer om te kleden en Tom naar perron 4B om de trein naar Maastricht te halen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi verhaal. Een mini flashmob op het station. Erg sfeervol, ik had erbij willen zijn. En ik wil haar schoenen graag hebben.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal! In België was er enige tijd geleden een actie in de grootste stations. Daar hadden ze piano's opgesteld en iedereen die wilde kon dan spelen. Het was prachtig om te zien en horen! Bij dit verhaal moest ik er onmiddellijk aan denken.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja leuk die flashmob, is dit toevallig op Amsterdam Centraal? Daar staat een piano die heel veel wordt gebruikt. Had trouwens het idee dat het niet echt een date, eerder een oproep om samen als muzikanten onder elkaar het publiek te vermaken.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Lekker stukje. Onverwacht einde. Ze liep naar de hal en hoorde de klanken voordat ze hem zag zitten. (?) Een lange jongen met donker krullend haar. Hij droeg een smoking en zwarte glimmende schoenen. (mijn idee, hoor)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk en origineel verhaal. :thumbsup: Ik hoop ooit een spontane flashmob live mee te mogen maken want de YouTube filmpjes zijn altijd heel vermakelijk. Ik vraag mezelf alleen af waarom zij zich in het toilet om moet kleden. Waar komt ze vandaan? Ik vind daarom de HP een mysterieuze dame. Het viel me op dat jij veelvuldig het woordje en gebruikt waardoor het een opsomming wordt. Dat drukt voor mij de sfeer een beetje. Het vertelritme is kalm en vredig zoals een kerstverhaal moet worden verteld! :nod:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd: Hier hunkert je hart naar. Zo'n prachtig idyllisch kerstgebeuren. Het is weer zo fijntjes, zo licht, zo meeslepend, zo ontstijgend gebracht. Feeëriek. :thumbsup: :{} :thumbsup: Typo's: het toilet/Bells

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna; fantastische schoenen inderdaad. @Lilithx; klopt! Op het CS Amsterdam staat een piano. Die lokatie is het uitgangspunt voor mijn verhaaltje. @janp; heerlijk afspraakje. Ik wilde dat het echt was. Doe ik de pirouette. @Tja, de schoenen glimmend zwart gemaakt. Ze hoorde hem eerder spelen dan dat ze hem daadwerkelijk zag. Je kan de zin op verschillende manieren interpreteren. @Anneteke; dank je. @Viruosuo; helemaal goed geraden! Een oproep, een date, whatever..het gaat om de kerstgedachte. @Marietje; ze wilde niet als kerstboompje met lichtjes en slingers over straat. En op de Louboutin in de tram er naar toe vond ze ook teveel van het goede onder haar jogging broek. Vandaar het omkleden. Leuk restaurant trouwens. Ik ga naar het veelvuldig - en - gebruik kijken. @Rynlandt; af en toe gebeurt het ook. Het is fantastisch om de pianoklanken te horen in de stationshal. @Mili, Mili, mijn hart hunkert naar deze momenten. De typo's direct aangepast, hoe kon het zo gebeuren. Dank je wel allemaal voor de reacties. Dat geeft de schrijver moed, nietwaar?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, een bijzonder mooi kerstverhaal, ingevuld door twee personen die elkaar niet kennen en voor enkele uren harmonieus met elkaar samenwerken om treinreizigers in kerststemming te brengen en na afloop weer ieder zijns/haars weegs te gaan. Top. Het rode papier in de doos kraakte in haar handen en met haar vingers streelde ze de tien centimeter torenhoge hak, het zwarte leer en de rode zool. Door deze omschrijving val zelfs ik voor deze podologische ondingen.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddbrug, prachtig geschreven en genoten van de sfeer, de beschrijving van de schoenen en de bijzondere muzikale date. Het is ook een lief verhaal, zonder dat ik me ergerde dat het te zoet was. Helemaal goed en ga zo door! :thumbsup: