10 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht 34 - mevrouw kerst

9 december 2014 - 16:07
Mevrouw kerst zit rustig in haar schommelstoel naast het knetterende haardvuur. Ze tuurt geconcentreerd door haar ronde brilletje, tussen haar lippen komt het puntje van haar tong piepen. Haar vingers spelen handig met de breipennen, waardoor het breiwerkje zienderogen groeit. Ze heeft geen stress meer voor het kerstdiner. Koken voor een grote groep doet ze met haar ogen dicht. De buiken van de kerst-elfjes en rendieren vult zij immers ook alle dagen. Toch houdt ze zich voor Kerstmis tot op de letter aan haar ultra strak schema, want anders zou ze hoogstwaarschijnlijk weer blunderen. Mevrouw kerst, die toen nog werkte in marketing, had haar eerste grote opdracht binnen gehaald bij een frisdrankfabriek. Ze werkte samen met een volledig team aan de kerstspecial voor dat jaar en daar hoorde natuurlijk de kerstman bij, daarom stuurde ze de man een brief: Kerstman Kan u mij zo spoedig mogelijk contacteren? Ik werk voor een marketingbureau en ik heb hier een fantastisch aanbod voor u klaarliggen. U kan het best contact met mij opnemen via e-mail: mevrouw_k@marketing.be Vriendelijke groeten, Mevrouw K. Haar ervaring had haar geleerd, dat een persoonlijke aanpak vaak de beste was. Ze had echter nooit verwacht, dat ze de man zo snel zou ontmoeten. Zonder waarschuwing stond hij 's avonds opeens voor haar deur en zij was halsoverkop verliefd geworden op zijn rode, bolle kaakjes. Ze had zich de hele tijd gedragen als een verliefde, giechelende puber. Ze schaamde zich rot voor haar gedrag, toch nodigde ze Noël, want zo mocht ze hem noemen, uit om te blijven voor het avondeten. Ze kon haar geluk niet op. Ze had een date en dan nog wel met de kerstman! In sneltempo was ze de winkelgangen door gesneld, terwijl de kerstman thuis bij haar op de bank zat te wachten. Wat zou hij lekker vinden? Ze had uiteindelijk besloten om gevulde kalkoen te maken, dat zou hij zeker en vast appreciëren. De kerstman had, toen ze de boodschappen aan het uitpakken was, hartelijk om haar idee gelachen. 'Je weet toch dat die uren in de oven moet?' Verschrikt had ze opgekeken, daar had ze niet eens over nagedacht. Ze vervloekte zichzelf, wat een afgang! Gelukkig, voor haar, had de kerstman destijds ook al een groot hart en vond hij mevrouw K. ook nog eens een zeer aantrekkelijke vrouw, waardoor hij haar gebrek aan timemanagement met plezier door de vingers zag.

10 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
16 december 2014 - 8:05
Marietje: dat wist ik dus niet. Weer iets bijgeleerd :)
Met kip kan het heel goed. Een kalkoen kan misschien beter op de traditionele wijze worden klaargemaakt. Maar nu dwalen we af! :D