Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#33 schrijfopdracht- Carrièreplanning

Carrièreplanning Terwijl Dieuwertje vanachter haar helpdesk Sinterklaas regisseert en ik in een pan met zelfgemaakte erwtensoep roer, vraagt mijn jongste: ’Mam, is Sinterklaas nu een baan of wordt hij met die hoed op geboren?’

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo veel humoristische stukjes vandaag :) Geweldig! Enkel Dieuwertje kan ik niet plaatsen.
Dieuwertje Blok van het Sinterklaasjournaal. Google maar eens! Dit is ook nog eens waargebeurd! :D Onze jongste zoon wordt er rond deze tijd natuurlijk vaak aan herinnert!

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig één-zins-verhaaltje Marietje! Kort en krachtig! Slimme jongste heb jij :unibrow: @ Lilithx: Dieuwertje Blok is de presentatrice van het Sinterklaasjournaal, dat in Nederland elke avond op de tv is, speciaal voor de kindjes.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jezus werd toch ook met een kruis geboren? Sinterklaas is ook goed heilig. Dus waarom zou hij met zijn geboorte geen mijter hebben opgehad? Leuk, lekker kort, stukje. Graag gelezen! En? 1 februari gaat het zijn? En wie nog meer? Wie borrelen er met ons op 1 februari op een, nu nog onbekende, plek in Utrecht?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jezus werd toch ook met een kruis geboren? Sinterklaas is ook goed heilig. Dus waarom zou hij met zijn geboorte geen mijter hebben opgehad? Leuk, lekker kort, stukje. Graag gelezen!
:D Ik zal eens vragen hoe hij Jezus zijn geboorte ziet!? Bedankt!
En? 1 februari gaat het zijn? En wie nog meer? Wie borrelen er met ons op 1 februari op een, nu nog onbekende, plek in Utrecht?
Ja, wie oh wie borrelt ermee op 1 februari 2015! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jezus werd toch ook met een kruis geboren? Sinterklaas is ook goed heilig. Dus waarom zou hij met zijn geboorte geen mijter hebben opgehad? Leuk, lekker kort, stukje. Graag gelezen!
:D Ik zal eens vragen hoe hij Jezus zijn geboorte ziet!? Bedankt!
En? 1 februari gaat het zijn? En wie nog meer? Wie borrelen er met ons op 1 februari op een, nu nog onbekende, plek in Utrecht?
Ja, wie oh wie borrelt ermee op 1 februari 2015! :thumbsup:
Leuk idee! Misschien ff een aparte topic van maken? Voor de helderheid? En voordat Marietjes fantastische one-liner ondergesneeuwd raakt in een gesprek over een gezellige borrel? :o :lol:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Fatamorgana]
Leuk idee! Misschien ff een aparte topic van maken? Voor de helderheid? En voordat Marietjes fantastische one-liner ondergesneeuwd raakt in een gesprek over een gezellige borrel? :o :lol:
Waaronder kunnen we dit topic opstarten? @Fara- bedankt voor jouw reactie op mijn fantastische one-liner! ;)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Komt er een wekelijkse opdracht borrel? Dat lijkt me leuk. Erg leuk kort verhaal met een komische twist. Niets op aan te merken, behalve dat ik langer had willen genieten :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig!!!! Heb je ook zo de pest aan Blieuwertje Dok?
:D Valt wel mee, maar nu ik die jaren samenvat vond ik haar een regisserende rol hebben! ;)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
briljant in z'n eenvoud
Ik heb de oude anekdote opgepoetst! ;) Dank je wel! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, je hebt deze anekdote voor eeuwig en voor altijd voor het nageslacht bewaard. Je bent wel bijzonder bezig. Eerst oneindige lijken in de Seine en nu sta je in de erwtensoep te roeren. Vertel eens, wat doe jij er allemaal in? Ook een mergpijpje?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat Lilithx een standje moet krijgen omdat ze Diewertje Blok niet kent. Ik ben ook Vlaming, nochtans ken ik haar al een eeuwigheid. Ooit nog ochtendprogramma gehad denk ik. Oei, heb ik mij nu ge-out of zo? Val ik nu uit de gratie van Fenne? (Dat zou ik heel erg vinden) Intussen is de vraag van die kleine guitige knaap (het is toch een jongetje?) overigens volledig terecht... Mooi miniatuurtje van Marietje.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Komt er een wekelijkse opdracht borrel? Dat lijkt me leuk. Erg leuk kort verhaal met een komische twist. Niets op aan te merken, behalve dat ik langer had willen genieten :)
Dank je wel, Odile! :) Johanna en ik hebben op zondagmiddag 1 februari 2015 in Utrecht een gezellige 'stap achter het glas vandaan-meeting' afgesproken. Het lijkt ons erg leuk om de personen achter de avatars live te ontmoeten! Locatie moet nog bepaald worden maar Utrecht leek ons zeer centraal gelegen. Wij zouden het fantastisch vinden als meer mensen van de wekelijkse opdrachten en van dit forum ook aanwezig zijn! Ik ga mezelf erin verdiepen hoe we dit het beste bekend kunnen maken. Tips zijn welkom! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, je hebt deze anekdote voor eeuwig en voor altijd voor het nageslacht bewaard. Je bent wel bijzonder bezig. Eerst oneindige lijken in de Seine en nu sta je in de erwtensoep te roeren. Vertel eens, wat doe jij er allemaal in? Ook een mergpijpje?
:o Betrapt! Mijn man is de kok in huis. Ik doe weer ander dingen. :unibrow: :D Dank je wel!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat te denken om even een mail naar de redactie te sturen. Misschien kunnen ze een onderwerp aanmaken in dit onderdeel van het forum. Misschien een goed idee.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat Lilithx een standje moet krijgen omdat ze Diewertje Blok niet kent. Ik ben ook Vlaming, nochtans ken ik haar al een eeuwigheid. Ooit nog ochtendprogramma gehad denk ik. Oei, heb ik mij nu ge-out of zo? Val ik nu uit de gratie van Fenne? (Dat zou ik heel erg vinden) Intussen is de vraag van die kleine guitige knaap (het is toch een jongetje?) overigens volledig terecht... Mooi miniatuurtje van Marietje.
Wij 'outen' niemand hier! Iedereen heeft inmiddels voldoende credit opgebouwd! ;) Ja, mijn jongste is ook een zoon. Dertien jaar alweer. Moeder wordt oud! :( Dank voor jouw reactie!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat te denken om even een mail naar de redactie te sturen. Misschien kunnen ze een onderwerp aanmaken in dit onderdeel van het forum. Misschien een goed idee.
:thumbsup: Top! En we kunnen ons (privé) over een uitnodiging buigen en dan kunnen we iedereen een PB sturen. Dan moet het gezellig druk worden! We weten elkaar te vinden! :unibrow:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maritje Marietje, het leek deze keer wel een liedje. Moest zo lachen!
Het is ook een quote om nooit te vergeten! Dank je wel! :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik doe de opdracht voor de eerste week van februari: een verslag van de borrel, onbeperkt aantal woorden, met bonuspunten voor wie beeldmateriaal bijvoegt!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
en ik had al zo'n vermoeden dat je kinderen inmiddels ouder waren, maar het leuke is, niet alleen de erwtensoep, ook Dieuwertje Blok blijkt tijdloos, dat maakt je stukje zo raak.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wist aanvankelijk niet wie je met Diewertje achter die helpdesk bedoelde. Ik kijk geen sinterklaas-TV. Maar die naïeve kinderlogica vond ik wel leuk.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geinig stukje, Marietje. Slimme zoon heb je ;). Ikzelf was altijd bang dat dieven ook door de schoorsteen kwamen, want als (zwarte) Piet dat kan, dan kan een dief dat toch ook?! Heerlijk, die kinderlogica. Die borrel vind ik een geweldig leuk idee! Ik liep er zelf ook al een paar weken mee rond. Ben erg benieuwd wie er allemaal achter die foto's en verhalen zitten. Ik wacht het PB wel even af. Het enige wat ik dan nog moet zien is hoe ik er ga komen. Maar als ik het echt wil, dan kom ik er wel :thumbsup:.