Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 33 Kwarktaart

‘Omdat we zelf geen sinterklaas vieren, hoeven we toch niet naar anderen te gaan?’ Mijn man was behoorlijk pissig. Ik zweeg. Soms weet ik wanneer ik mijn mond moet houden. Hij begon te tieren toen we in een dichte mist op de Afsluitdijk kwamen. Ik maakte het er niet beter op door te zeggen dat de kans erin zat dat de dijk kon doorbreken omdat ze met een duiker bezig waren. Hij foeterde aan één stuk door. Eindelijk konden we de Afsluitdijk verlaten. ‘Nog een klein stukje en dan zijn we er,’ deed ik opgewekt. De twee kwarktaarten lagen op de achterbank te wachten. Die had mijn man gemaakt. Hij dacht voor ons. Met op elke hand een taart drukte ik mijn neus op de bel. De deur werd niet geopend. Toen viel mij op dat het wel erg donker was. Ik legde de taarten voor de deur en liep naar de auto. ‘Heb je pen en papier bij je?’ vroeg ik aan mijn man. ‘Hoezo?’ ‘Ze zijn niet thuis.’ ‘Potverdorie jij ook altijd met je waanzinnige ideeën. Ik rij echt niet terug met dit weer. Probeer eens of er ergens een deur open is.’ De achterdeur was niet afgesloten. Heel slordig, Odile. We hebben een taart in jullie kamer opgegeten. Ik durf nu wel te bekennen dat we die nacht in jullie bed hebben doorgebracht. We hebben heerlijk geslapen. Nu weet je ook hoe die kwarktaart in je koelkast terecht is gekomen. Ik hoop dat die smaakte.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, Leuk. Originele, prettig geschreven, invulling Geen Sint of Piet :thumbsup: (tenzij je man Piet heet, dat dan dan weer wel).
Ik zweeg. Soms weet ik wanneer ik mijn mond moet houden.
Dat lijkt me pure fictie :lol:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tricky om met je neus op de bel te drukken, je hebt hem daarna toch wel goed schoongepoetst? (je neus dan he, je weet nooit wie er met zijn vieze vingers de bel allemaal raken) Super van jullie dat je één kwarktaart in de koelkast hebt achtergelaten.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile schrikt zich dood dat we in haar huis hebben geslapen.
Ja, wie laat zijn achterdeur dan ook open (of komt dat doordat Odile ook gewoon soms zo aardig is?)

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk Tja-verhaaltje! Lekker geschreven, heb het met een grote grijns gelezen. Odile gaat denk ik gelijk haar koelkast checken als ze dit leest :lol: Deze zin was niet helemaal duidelijk voor mij:
Die had mijn man gemaakt. Hij dacht voor ons.
Ik zou misschien schrijven: Die had mijn man gemaakt. Voor ons, dacht hij. Maar dat is alleen om wat te zeiken te hebben hoor! 8)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me inderdaad verbazingwekkend om ineens taart in je koelkast aan te treffen. Grappig bedacht. Maar of het nu zo verstandig is om de echtgenoot op te stoken op de Afsluitdijk terwijl het zo mistig is? Stel dat hij zelf op een dag ook komisch besluit te worden?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker, leuk verhaaltje. Hoe had het gemoeten als Odile 's nachts thuis was gekomen? Met z'n vieren in bed? Lijkt me best gezellig.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Lijkt me niet zo'n goed idee, Jules. Odile en man zijn nogal actief. Oei, wat schrijf ik nu weer? Dat is het nu, Johanna. Mijn man is heel serieus. Er moet toch iemand de clown uithangen? Ben ik even blij dat mijn man niet op dit forum zit.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch niet zo erg als die dijk was doorgebroken. Je man wilde toch al niet op visite :) Grappig verhaal. Als je ook eens in ons bed wilt slapen, wij houden van marsepeintaart.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, ik heb hier echt hartelijk om gelachen. Ik was bang voor slapstick, met die taarten. Iemand die in de taarten stapte. Toen bleek dat je in mijn huis de taart lekker opgegeten hebt. Een echte surprise. Dank je wel voor de taart, Tja. Moest je veel weggooien uit de koelkast om ruimte te scheppen? Over jouw schrijftechniek kan ik niet zeuren Het zal je maar gebeuren Komt er iemand met iets te eten Zijn we de afspraak vergeten... :D

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gedurfd stukje Tja om je schrijfcoach hierbij te betrekken, maar ja, jij durft veel :) Kostelijk om te lezen. En uitermate origineel binnen de opdracht.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja toch. Het is knap verzonnen hoewel ik even dacht dat het echt was gebeurd hoor...Leuk om te lezen!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik krijg er honger van. Geen kwarktaart meer in huis. Nee, ik hoefde niets weg te gooien, Odile. Ik heb alle potjes kaviaar dicht bij elkaar gezet en toen had ik ruimte genoeg.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Beetje angst nu... durf niet meer over de afsluitdijk. Mooi verhaal. Dichter bij de waarheid dan je denkt. Meer vertel ik niet. :)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, wat een brutaliteit om zomaar ongenodigd in andermans bed te kruipen en daar misschien ook nog handelingen te verrichten waarvoor een bed ook bestemd is. Foei toch! Maar ik moet je ook bekennen dat ik van je verhaal genoten heb.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nu word ik toch wel nieuwsgierig, Rynlandt. Begrijp ik het goed dat het niet goed is met de Afsluitdijk? Als ze er niets van gemerkt hebben, is het toch niet erg, Dos?

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ze er niets van gemerkt hebben, is het toch niet erg, Dos?
En die taart in de koelkast dan?
Dos, ik concludeer hieruit dat voor jij handelingen verricht waarvoor een bed ook bestemd is er eerst een kwarktaart in de koelkast wordt gezet? Bakt jouw wederhelft graag?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ze er niets van gemerkt hebben, is het toch niet erg, Dos?
En die taart in de koelkast dan?
Dos, ik concludeer hieruit dat voor jij handelingen verricht waarvoor een bed ook bestemd is er eerst een kwarktaart in de koelkast wordt gezet? Bakt jouw wederhelft graag?
Kookt en bakt als de beste; soms ook bruin.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wil je echt de frequentie weten waarmee in huize Wijnhof ... taart de koelkast in moet? oh, ik wil dit als eufemisme in een verhaal verwerken maar ben bang dat niemand het zal begrijpen