Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht 33 - Sintje-oeps

‘Kijk je even naar mijn laptop? Ik kreeg net een rare melding.’ Johanna staat in de deuropening van de badkamer. Ongeduldig wipt ze van haar ene been op het andere. ‘Ik kom onmiddellijk. Mag ik me eerst nog aankleden?’ ‘Ja, maar haast je.’ Met een zwier draait ze zich om en loopt de kamer uit. ‘Wat staat er op je scherm misschien?’ ‘Ik weet het niet. Ik begrijp het niet. Kijk er straks gewoon even naar.’ Ik slenter met mijn handdoek rond mijn heup gebonden naar het bureautafeltje waar haar laptop openstaat. Ik heb de tijd nog niet om de pagina te bekijken of ze legt haar handen al op mijn borstkast. Ik voel hoe ze op haar tippen gaat staan en in mijn oor fluistert: ‘Verrassing!’ Ze had het nieuwste spelletje van KOH gekocht. Het spel waar ik al vier maanden voor aan het zagen was, maar door de vele rekeningen nog niet in huis gehaald had. ‘Voor je sinterklaas. Leuk toch? Ik heb het via bol besteld, dus het wordt zeker deze week nog geleverd.’ Ik slik en probeer haar niet in de ogen te kijken. ‘Lief van je, maar had je dan niet versie twee-punt-nul kunnen kopen?’ ‘Ben je met mijn voeten aan het spelen? Je wou toch dit spel? Is het nu weer niet goed?’ ‘Jawel, jawel.’ ‘Wel dan? Kan je dan niet een beetje enthousiaster reageren?’ ‘Het is geweldig, schat, maar ik heb het spel al.’ ‘Hoezo? We hadden toch afgesproken het pas te kopen als we wat minder kosten hadden?’ ‘Ja, maar ik kon niet wachten en ik had nog korting bij de gamestore.’ ‘Ben je nu serieus?’ Ik loop naar de spelletjeskast en laat haar het spel zien. ‘Zou je jouw bestelling nog kunnen annuleren, lieverd?’ Vraag ik haar met een klein stemmetje.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat bedoel je met als een kaarsje uitgaat? Had je het einde verwacht Dos?
Dat de clou van het verhaal al lang voor het einde uit de doeken wordt gedaan en dat er daarna nog onderling overlegd wordt of een van de twee cadeautje geretourneerd kan worden. Dat is voor de lezer niet meer interessant. Mooier had ik het gevonden als het verhaal echt eindigt met een verrassende ontknoping.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aah op die manier. Wel het is eigenlijk echt gebeurd hier ten huize Lilithx. Ik heb dus ook niet echt moeten nadenken over het verhaal, maar gewoon de situatie verwoorden. Waarschijnlijk is de clou daarom niet zo interessant. De volgende keer zal ik beter mijn best doen, Dos :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aah op die manier. Wel het is eigenlijk echt gebeurd hier ten huize Lilithx. Ik heb dus ook niet echt moeten nadenken over het verhaal, maar gewoon de situatie verwoorden. Waarschijnlijk is de clou daarom niet zo interessant. De volgende keer zal ik beter mijn best doen, Dos :)
Okee! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een grappig verhaal. Ik kan het zo zien gebeuren. Gelukkig kun je tegenover bijna alles gratis retourneren. Dat scheelt alweer :).

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne, gelukkig ja :) Blij dat je het grappig vond, ik vond het op de moment zelf niet zo om te lachen. Ik ging hem dan eens verrassen :) Nu kan ik er gelukkig wel hartelijk om lachen!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Odile, ik heb al gemerkt dat ik inderdaad soms beter de volgorde van mijn verhalen verander. Een goede tip die ik zeker in mijn achterhoofd hou!