Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #32 – De zwerver

Het eerste sneeuwvlokje van deze winter dwarrelde naar beneden, hij baande zich een weg door het luchtruim, werd alle kanten op geblazen en belandde uiteindelijk op mijn neus. Elvis, mijn hond, likte het witte kristalletje van mijn neus en kwispelde met zijn staart. Hij was in ieder geval wel blij dat de kou in aantocht was. De ochtendzon kwam als een goud gekleurde cirkel omhoog om de donkere nacht weg te jagen en de mensen te zeggen dat het tijd is om op te staan. Het zal niet lang meer duren voor het Kerst is. Overal zijn kerstbomen opgezet, in alle winkels zijn miljoenen hebbedingetjes te koop. De hele wereld staat op z’n kop rond deze tijd van het jaar, iedereen wil lichtjes en hebbedingetjes in huis, zodat iedereen zich daar welkom voelt. Ik herinner me die tijd nog dat ik familie en vrienden had, dat ik mijn hele maandsalaris opmaakte aan kerstspullen. Het maandsalaris van een bruggenbouwer is niet ingesteld op Kerstinkopen. Toch kocht ik de grootste kerstboom die ik vinden kon. Ik versierde de boom met lampjes, slingers en engelenhaar. Mijn vriendin zette de ladder tegen de muur aan om de piek op de boom te zetten, dat durfde ik niet, omdat ik hoogtevrees had. Het hele jaar lopen er zoveel verschillende soorten mensen voorbij, ik zie ze in de raarste kledingtrends. Van legging met tijgerprint, tot broeken die op hun enkels hangen. Maar voor die ene dag hebben ze zich allemaal in hun mooiste outfits gehesen. Al snel wint de nacht het weer van de zon en fonkelen de sterren hoog in de hemel. Net als alle mensen hier, kijken de sterren op me neer. Maar deze nacht is er iets veranderd, er is een ster die feller brandt dan de rest. De mensen zouden zeggen dat deze kerstster een voorteken is. Maar ik ben een lange tijd geleden al vergeten hoe te geloven in wonderen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bruggenbouwer, als in ingenieur heeft volgens mij toch een goede loon, maar daar doet er nu niet toe. Ik zou de laatste zin iets strakker maken, zodat hij meer blijft hangen in de hoofden van de lezers en ook vlotter leest: 'Maar ik ben al lang vergeten hoe te geloven in wonderen' of maak er gewoon een andere zin van. Ik vind deze zin de kern van het verhaal, vandaar dat die ook wel sterk mag overkomen. tweemaal hebbedingetjes, vind'k niet zo mooi. Misschien kan je nog een ander woord gebruiken? kerstinkopen is volgens mij ook met kleine letter, niet?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Sacha, Volgens mij heb ik nog nooit iets van je gelezen. Dus, hallo! Dat van die hebbedingetjes stoort mij ook. Verder vind ik dat het eerste sneeuwvlokje erg veel aandacht krijgt, maar dat is wellicht persoonlijk. Al met al is het een mooi verhaal. Overpeinzingen van een (ik neem aan) zwerver.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij hangen de meeste broeken tot op de enkels, misschien bedoel je iets anders. Ook ik struikelde over het tweede hebbedingetje. Ik vond het sneeuwvlokje wel erg mooi. Dit begin nam mij mee het verhaal in. Graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Sacha, ik heb genoten van de sfeer die je oproept, vooral in de 1e alinea. Het woord 'hebbedingetjes' past m.i. niet zo in de sfeer van je verhaal. Je hebt de woorden die in het verhaal moesten zitten op creatieve wijze verwerkt. De laatste zin zou je idd iets sterker neer kunnen zetten. Prachtig gedaan! :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog nooit iets van je gelezen, dus welkom op dit forum! ;) Je hebt een leuk verhaal geschreven. Ik ben benieuwd waarom hij niet meer gelooft in wonderen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt, allemaal, voor jullie reacties! Dit is inderdaad mijn eerste post. Ik ga het verhaaltje zeker aanpassen naar aanleiding van de reacties Groetjes