Kerstsfeer - schrijfopdracht #32

Kerstsfeer. Met een kerstster in mijn ene hand, cadeautje voor mezelf, en in mijn ander hand een legging in tijgerprint, cadeautje voor mijn dochter, stap ik opgewekt de lift in. Nog enkele seconden en ik zal thuis zijn en mijn vermoeide voeten van hun pumps kunnen bevrijden. Ik ben altijd blij wanneer ik mijn vertrouwde voordeur zie op de vijfde verdieping van het appartementsblok waar ik woon. In het begin had ik last van hoogtevrees, maar het uitzicht over de rivier is zo fabelachtig mooi, dat dit gevoel totaal verdwenen is. De spiegel in de hal verwelkomt mij met het engelenhaar dat ik overvloedig aan de lijst heb opgehangen. Ik zie er goed uit, blos op de wangen, stralende ogen en mijn haar schittert als goud. Tevreden knik ik mijn spiegelbeeld toe. Het is lang geleden dat ik zo op goede voet stond met mezelf. Met mijn voeten in zachte pantoffels gestoken vlij ik me even later op de bank. Vondeling, mijn dikke, mooie kater springt op schoot. Begint wellustig te spinnen. Vondeling is een zwerver net zoals ik. Daarom verstaan we elkaar zo goed. Als kleine kitten verweerde hij zich als een panter tegenover mijn labrador die luidkeels tegen het kleine ding tekeer ging. Het katje deed mij aan mezelf denken....een mensenkind dat zichzelf dikwijls een zwerfkat noemt. Bijna 30 adresveranderingen staan er op het uittreksel van mijn bevolkingsregister. Ik beschouwde het kattenbeest als een voorteken, als het begin van huiselijkheid, als het begin van een nieuw leven. Drie jaar wacht ik nu en ja, vandaag is mijn nieuw leven begonnen. Ik las het in de ogen van de man die ik een paar uur geleden heb ontmoet. Ogen die mij erg vertrouwd zijn, evenals zijn stem, zijn handen, zijn lichaam. Mijn God, we hebben elkaar zo liefgehad. Dan plotseling was hij weg. Zijn ogen en handen verlangden een andere vrouw te strelen. Deze namiddag houdt een belofte in. Het zal een mooi kerstfeest worden. Vondeling en ik, we komen thuis. ,.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn Uw reactie op mijn kort kerstverhaal. Ik was eerlijk gezegd een beetje benauwd voor de reacties. Als ik de andere verhalen lees over de zwerver en het engelenhaar, vind ik het mijne zo gewoontjes,... https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSuU5J0HaukEsf8pZDXCLi5W_dQbsi_Z158AuYWriyJXu-Txm3W
27 november 2014 - 12:46

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik denk dat we ons verhaal allemaal heel gewoontjes vinden. Ik vind jouw verhaal inderdaad ook heel sfeervol beschreven. (nieuwe leven) (Toen was hij plotseling weg.) Heb ik het goed begrepen dat zij en de kat naar die geweldige man gaan? Zo niet, dan begrijp ik de laatste zin niet. (Je mag ons best tutoyeren, hoor)
27 november 2014 - 19:58

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: Ik lees een andere Blavatski! :thumbsup: Persoonlijk geschreven verhaal waardoor de inleving goed is. De lezer raakt betrokken bij de HP. Veel sfeer inderdaad. Het verhaal bouw je op, eerst feitelijkheden van de omgeving dan het gevoel binnen in. Het is een dieselmotor, wat langzaam op gang en dan... vroom! Ik vond het heerlijk om jouw verhaal te lezen en jij laat een positief gevoel achter bij de lezer. Hoop op vrede voel ik! :)
27 november 2014 - 22:52

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski: Ik begrijp dat de hp haar man van weleer heeft ontmoet en dat zij weer in elkaar vallen. De man/het leven van weleer is is naar mijn gevoel een rode draad die jouw verhalen verbindt. En je blijft maar zo mooi schrijven. :thumbsup:
28 november 2014 - 22:17

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeioei, tja, Tja toch, heb ik je over het hoofd gezien? En ik was nog zo blij met je lovende woorden en het feit dat ik je mag tutoyeren. En dat je lekker nieuwsgierig bent naar het vervolg van mijn stukjes over de mysterieuze man! Ik vermoed dat de stukjes gedeeltelijk fantasie zijn met een kern van waarheid. Om mijn laattijdig reageren goed te maken; een liefdevol hart met een kerstwens voor jou. http://2.bp.blogspot.com/-SUkSKxnqjEM/UrFqabm2rcI/AAAAAAAAAIQ/s5C4j5XZA74/s1600/Afbeelding+011.jpg
1 december 2014 - 15:53

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je weet een prachtige sfeer op te bouwen Blavatski. Ik snapte het einde ook niet helemaal, nu met jouw korte uitleg erbij wel. Ik dacht dat ze elkaar vanmiddag hadden liefgehad, en dat hij daarna weer verdwenen was omdat hij verlangde naar een andere vrouw. Maar ik begrijp nu dat dat "vroeger" was en dat ze elkaar vanmiddag weer zijn tegengekomen.
Mijn God, we hebben elkaar zo liefgehad.
Ik weet niet waarom maar die zin raakt me diep.
1 december 2014 - 22:17

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je vindt je verhaal misschien gewoontjes, maar ik denk dat daar juist de kracht in zit. Het is persoonlijk en zacht. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar je hebt er een mooie sfeer in zitten. Erg mooi gedaan :thumbsup:.
2 december 2014 - 20:07