Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #30

Nee “Nou kom liefje, je kunt nu eenmaal niet altijd krijgen wat je wilt” “Ik wil niet” klaagt dochterlief. “En toch gaan we naar de stad want je hebt van alles nodig voor zondagsschool, daar hoor je mij toch ook niet over klagen?” In het rumoer van een wereldstad staan alle gezichten op snel, gehaast, en is geen enkele rust te vinden, ook niet in het park waar zatlappen de banken opeisen. De winkel waar moeder haar zinnen op gezet heeft is voorbij de kruising en dan de eerste straat links. Het stoplicht werkt niet, en dus neemt moeder haar dochter bij de hand en probeert naar de overkant te komen. De auto’s lijken niet te willen helpen, niet één laat de twee over steken. De man die naast haar is komen staan besluit de dappere Mozes te spelen. Zonder enige twijfel stapt hij plotseling naar voren, en er bestaat geen twijfel over dat hij geschept zal worden. Moeder slaat haar handen voor de ogen van dochterlief om haar het komende horror beeld te besparen. Toch stopt er een auto en na hem nog één, daarna weer één en de man maakt een open spoor zoals de Messias deed met de zee. Stomverbaasd staat moeder met open mond de man na te staren. Dan stapt ook zij met haar dochter eerst weifelend, later steviger door naar de overkant tot aan het eind van het spoor toch een auto te hard rijdt en doorrijdt ook daar waar moeder en dochter gekomen zijn. Tijd om haar dochter het beeld te besparen is er niet, zij is zelf diegeen die ongelukkig onder de wielen komt van de mercedes. “Nu zal ik zien, de messias zien”, denkt ze nog voordat met haar bloed alle levenskracht uit haar wegsijpelt. “Gelukkig”

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Smalrac, aangrijpend verhaal. De nee heb je denk ik verwerkt in het kind dat niet naar de stad wil. - In het rumoer van een wereldstad staan alle gezichten op snel,- mooie zin! Die "gelukkig" aan het einde kan ik niet goed plaatsen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals Angelieke zegt: een aangrijpend verhaal. Mag ik vragen waarom je hebt gekozen om HP zo specifiek religieus neer te zetten? Niet omdat het stoort, gewoon nieuwsgierig.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een heftig verhaal Smalrac. Ik ben niet zo bijbelvast, maar begrijp de verwijzing naar Mozes en de doortocht door de rode zee. Het loopt voor de hp en haar dochter in ieder geval helemaal fout af, ze hadden deze 'gelovige Mozes' beter niet kunnen volgen... Ik denk dat het begin van je verhaal duidelijker wordt als je gebruik maakt van nieuwe regels in de dialoog, en een nieuwe alinea: “Nou kom liefje, je kunt nu eenmaal niet altijd krijgen wat je wilt.” “Ik wil niet, ” klaagt dochterlief. “En toch gaan we naar de stad want je hebt van alles nodig voor zondagsschool, daar hoor je mij toch ook niet over klagen?” In het rumoer van een wereldstad... enz. Origineel gekozen thema!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was via het lijstje dat ik maakte zoals aangeraden werd, (ben als het 'moet' heel braaf...) en kwam op die manier al fantaserend op dit verhaal. Vanaf een klagend kind waar dus inderdaad de nee in zit. Het geluk slaat op het feit dat HP erg gelovig is en bij de doodsstrijd dus 'blij' dat zij de messias zal zien. Ben zelf niet religieus maar het 'hoorde' bij mijn lijstje kennelijk. Over de opmaak; helemaal waar dat ik te weinig ruimte gaf aan het dialoog.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Smalrac, ik vind het mooi hoe je me (de lezer) eerst de klap (Mozes) bespaart om me er dan later toch mee om de oren te slaan. Klassieke truc en goed uitgevoerd!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heftig verhaal. Bijna een horror- nee! Arm kind als hij/ zij het overleefd. Ik las ook een Nee in : -God, hoe heb jij dit kunnen laten gebeuren? Nee, dit kun je niet maken!- Graag gelezen!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zoals Fata al zei: nieuwe spreker, nieuwe zin. zondagschool - de zondagschool. (?) Daar hoor je mij ... Ik heb zelf op een zondagschool gezeten maar daar had ik niets voor nodig. oversteken (één woord) enige twijfel - enige aarzeling (?) (even later ook twijfel) het horror - de horror ... van het spoor. Toch rijdt er een auto te hard. (anders rijdt en doorrijdt) diegeen - degene de Mercedes. - een Mercedes. Messias - messias Gedachten niet tussen aanhalingstekens. Sorry voor mijn gezeur. Mooi duidelijk weergegeven.