Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht 29# - Het mobieltje

Ik luister in de keuken naar het gepruttel van de Senseo. Ik heb het gevoel alsof ik zweef. Ik kijk dromerig naar het witte kiezelpad van onze oprit, bijt speels op mijn lip. Mijn dromerigheid wordt verstoord als een grijze Mercedes de oprit opdraait. Frans stapt uit en zwaait naar me. Niet lang daarna verschijnt hij in de keuken. ´Hey lieverd´. Hij loopt naar me toe en omhelst me. ´Heb je lekker gesport? Ik zag je spullen in de gang staan.' 'Het gaf weer voldoening', reageer ik voldaan. Ik draai me om en pak mijn koffie. Als ik me weer omdraai, bevries ik. Het bloed in mijn aderen wordt opeens ijskoud. Frans is voor het keukenraam gaan staan, met mijn iphone in zijn hand. Die moet ik op het kookeiland hebben laten liggen. Alle zin in koffie verdwijnt, in plaats daarvan komt een misselijkheid opzetten. De stem van Frans klinkt hol en ver weg. Ik moet niet laten merken dat ik van slag ben. Ik herpak mezelf, grijp zijn stem uit de verte: 'De kinderen komen vanavond, wat zullen we voor eten bestellen?' Hij trekt aan zijn stropdas en maakt het bovenste knoopje van zijn overhemd los. 'Wil je voor mij ook nog een bakje zetten?' 'Geen probleem.' Ik draai me om en zet een tweede bakje. Terwijl de Senseo het werk doet tik ik met mijn nagels op het marmeren aanrecht. Mijn ogen flitsen heen en weer. 'O , als hij me nu maar niet gaat sms-en.', hoor ik mezelf denken. De Senseo stopt met pruttelen, ik reik Frans de koffie aan, maar geef hem meer dan dat. In het gebaar zit een vleugje schuldgevoel en een zweem van opgekropte woede. Hij pakt de koffie aan, terwijl hij scrolt door een afhaalwebsite. Ik sta naast hem, nu is een logisch moment. 'Schat, ik bestel wel gewoon bij de chinees, die bel ik altijd, het nummer staat al voorgeprogrammeerd.' Ik vis de telefoon zo nonchalant mogelijk uit zijn hand en loop van hem weg. Zo, nu mag mijn sportleraar mij sms-en, over de hete seks van vanmiddag.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lucius, we hebben al kennis gemaakt :-). Mag ik je op enige taaltechnische kleinigheden wijzen, ook omdat je eerder aangaf hier graag op gewezen te worden. wordT (bij dromerigheid) op draait: opdraait wordT (bij bloed) 'bakje' dat je twee keer opvolgend zegt, vind ik niet echt mooi. Is het niet eerder 'bakkie' in spreektaal? 2e en 3e keer senseo met hoofdletter Interpunctie loopt niet helemaal gladjes hier en daar Leuk vind ik: [grijp zijn stem uit de verte] en [In het gebaar zit een vleugje schuldgevoel en een zweem van opgekropte woede.] Het kan niet anders dan dat je hier een rijk gezin neerzet. Moeder gaat sporten/seksen, vader komt in pak in een Mercedes aanrijden en de kinderen die komen eten, krijgen een afhaal- of brengChinees. Ik geloof dat het mij een beetje aan warmte/liefde/emotie ontbeert in je stukje. Je hebt n.a.w. een koude setting willen neerzetten en dat is uiteraard even goed.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@mili, thanks voor je post! Heb de taaltechnische kleinigheden aangepast. 'Bakje' of 'bakkie', haha, ach.. maakt me niet zo uit. ;-) Elke familie hun eigen taal.. Rijk gezin klopt. Juist door de zinnen die je leuk vind probeerde ik wat warmte en emotie in het geheel te brengen. Ook door de zintuiglijke beschrijving vanaf hoe ze opeens zo schrok en verder. groetjes!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verschrikkelijke geheim van vreemdgaan! Deze invulling miste ik nog. In een goede setting neergezet: een verwend rijkelui vrouwtje. Daar vind ik de liefdeloze sfeer goed bij passen. Waarschijnlijk een verstandhuwelijk. De zinnen die @Mili aanhaalt zijn goed gevonden. Bij jouw vorig verhaal gaf ik het compliment dat jij jezelf als man (?) goed in de vrouwelijke HP had ingeleefd. Nu vraag ik mezelf af of jij wel een man bent en zo ja, waarom jij er dan voor kiest om de HP een vrouw te laten zijn? Een compliment ontvang je sowieso! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Desperate housewive? Ik vind dit verhaal goed gelukt. Er zijn zoveel deuren waarachter dit verhaal zich afspeelt. Het lijkt mij een goede weergave. Graag gelezen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk neergezet. Geef hem meer dan dat? Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe er in het gebaar schuldgevoel en woede zit. Niet handig als ze iets laat merken.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven verhaal, Lucius. Klein dingetje: // 'Het gaf weer voldoening', reageer ik voldaan // vind ik niet zo mooi in één zin. En volgens mij kun je je wel voldaan voelen, maar hoe iemand voldaan reageert zie ik zo gauw niet voor me. Verder, met ingehouden adem uitgelezen!!!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@marietje, Haha, ik ben 100% man, al vanaf mijn geboorte, haha. Ik voel me ook 100% man haha. Heb een kindje van 2 en een lieve vrouw. Ik heb het me eigenlijk niet echt gerealiseerd dat de afgelopen twee inzendingen vanuit een vrouw zijn geschreven. Ik dacht gewoon aan de opdracht, liet de fantasie gaan, en zo kwam ik bij deze verhaaltjes. Puur toeval dat het 2x 2 vrouwen zijn, en ook zonder bijbedoelingen! Heb verder ook geen eetproblemen, en ben nog nooit vreemd gegaan. Alles puur fictief en uit het duimpje geschreven. Ik schrijf wat in me leeft bij zo'n verhaal, wat ik voor me zie, het gevoel wat ik dan bij mezelf oproep, dat probeer ik te beschrijven. @johanna B, fijn dat je het met plezier hebt gelezen! @maddbrug, ook bedankt voor de leuke post! @tja, Bedankt voor je post! Schuldgevoel, nou, om wat ze heeft gedaan natuurlijk. Woede, omdat ze erg ontevreden is in haar huwelijk en hij hier mede-verantwoordelijk voor is. Het leven is nooit zwart-wit. Emoties van mensen gaan ook niet vaak maar 1 kant op. Ze is ambivalent. Het ene moment voelt ze dit, het andere moment voelt ze dat. Het raakt haar toch meer dat ze had gedacht. Ze dacht dat het haar niks kon schelen als haar man achter het vreemdgaan zou komen, maar ze voelt in haar lijf dat het toch anders zit. Er is toch nog liefde over voor haar man. En dus bekruipt uit de verte een licht schuldgevoel, en een beetje opgekropte woede. Opgekropte woede om wat er allemaal mis is gegaan in hun huwelijk, waarin hij verkeerde dingen heeft gedaan. Marja, 350 tekens zijn wel erg kort om een heel verhaal neer te zetten he. Alhoewel, sommige mensen hier lukt het heel goed haha. @fatamorgana, Fijn dat ik zo je aandacht kon vasthouden! Ja die zin, ik begrijp wat je bedoeld, maar ik denk dat een mens best in intonatie en met een bepaalde blik, 'voldaan' kan reageren. Maar ik snap je punt.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke tekst, goed opgebouwd. De technische details zijn al aan de orde geweest. Ik zou de laatste zin iets subtieler houden, laat die hete sex maar ontstaan in de fantasie van de lezer. Bijvoorbeeld: Zo, nu mag mijn sportleraar sms'en. Dat wordt weer zweten vanmiddag.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, Lucius. Je hebt er al een beetje aan gesleuteld zie ik. Ik heb ook nog een paar sleutelvoorstellen. het lijkt alsof ik zweef, maar ik heb het gevoel DAT ik zweef iphone --- i-phone tweede bakje --- tweede kopje Zo, nu mag mijn sportleraar mij sms-en; ook over de hete seks van vanmiddag. Laat, maar graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lucius, er is al veel gezegd, dat maakt het voor mij makkelijk. Het is overigens iPhone (en niet i-phone of iphone) maar dat terzijde. Ik zit er een (klein) beetje mee dat het bij deze mensen blijkbaar normaal is om elkaars telefoon te pakken. Dan zou ik als ik haar was andere afspraken maken met de sportleraar over het sms-en (niet doen!). Verder hoeft van mij de hete seks ook niet expliciet benoemd te worden. Leuk verhaal weer!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Lucius7, ook heel graag gelezen, lekkere spanningsopbouw! Originele insteek en eigentijds, waarbij de iPhone een rol speelt. Bedrog en overspel roept altijd veel spanning op, uitstekend gedaan en ga zo door! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@bartsnel, thanks voor je post! Ja wat betreft dat omgang met mobieltjes. In ons gezin pakt iedereen elkaars mobieltje, dus had daar niet echt over nagedacht. In het verhaal had ik vooral de insteek dat de vrouw haar telefoon continu bewaakt, en dit dus een ongelukje was. @alicia, janpmeijers, Thanks voor jullie posts. Leuk! Ben blij dat het goed word ontvangen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@doswijnhof, Ho, om een of andere reden je posts gisteren niet gezien. Bedankt voor je suggesties, waarom moet er 'ook' in de zin: 'Zo, nu mag mijn sportleraar mij sms-en; over de hete seks van vanmiddag'? Want hij sms't haar altijd juist over de seks. Ik kom zelf met mijn tekstverwerker op 347 woorden uit...

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In het gebaar zit een vleugje schuldgevoel en een zweem van opgekropte woede. Dit vind ik een zeer mooie zin, die ook al verwijst naar de ontknoping :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@doswijnhof, Ho, om een of andere reden je posts gisteren niet gezien. Bedankt voor je suggesties, waarom moet er 'ook' in de zin: 'Zo, nu mag mijn sportleraar mij sms-en; over de hete seks van vanmiddag'? Want hij sms't haar altijd juist over de seks. Ik kom zelf met mijn tekstverwerker op 347 woorden uit...
iPhone van Bart is juist, mijn i-phone niet. Ik ging er van uit dat ze ook over andere dingen dan seks sms-ten, niet dus. Als het alleen over seks van die middag ging, dan beter zonder 'ook'. Mijn tekstverwerker (Page van Apple) geeft 351 woorden aan (zonder titel). Dat 'Foei toch' was niet serieus bedoeld. Dat snapte je wel, niet?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@doswijnhof, Haha tuurlijk snap ik dat! Toch frapant dat ik op 347 kom en jij op 351. Heb je me verhaal nog een keertje gekopieerd en geplakt? Waar zou het aan liggen? Zijn er miss handige online tools hiervoor? Voor woorden tellen? Ik gebruik wel een oude tekstverwerker..