Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#29: Daan

Luister: er zijn kansen die je gewoon grijpt. Je loopt over straat, er ligt een biljet van honderd piek, je pakt het op. Klaar. En dan heb ik het niet over wat je daarna doet. Breng je het naar de politie? Goed voor je karma. Koop je nieuwe schoenen? Niemand die het je kwalijk zal nemen. Maar je pakt het op. Ik heb dit nog nooit verteld. OK, stel je voor, daar ben je oud genoeg voor: 1995, Leiden, studentenhuis, zeven bewoners. Het is overdag, ik ben alleen, er wordt aangebeld. Twee keer lang, een keer kort, mijn deurbelcode. Ik stommel de trap af en doe open. Voor de deur staat Danielle, de vriendin van mijn beste vriend Jordt, haar gezicht rood en nat. “Hij heeft het uitgemaakt!” Ze valt om mijn nek. Ik sla mijn armen om haar heen. Jordt en Daan zijn bijna drie jaar samen. Ongeveer net zo lang als ik verliefd ben op Daan. Jordt weet dat, net zoals ik weet dat hij al sinds het allereerste begin twijfelt over hun relatie. Hij vindt Daan niet slim genoeg en heeft al vele keren het besluit genomen om het uit te maken. Nou ja, ik heb haar dus helemaal suf geneukt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik moet eerlijk toegeven dat al het geld dat ik op straat vind niet naar de politie breng. Ik ben niet voor niets schatrijk. :rolleyes:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moest het twee keer lezen, maar dat sufneuken past hier juist wel in de context. De man vertelt dit vermoedelijk aan zijn zoon. En hij schaamt zich voor zijn daad van destijds. Rauwe stijl, waarachter je toch een keurige heer op leeftijd vermoed. Goed stuk.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ontzettend leuk stukje, en eigenlijk vind ik de discussie naar aanleiding van nog veel leuker! Ook ik lees door die laatste zin de HP meer als een botte opportunistische lul dan als een romanticus die al drie jaar hopeloos verliefd is. Maar geweldig wat zo'n zinnetje (of eigenlijk zo'n woord) teweeg kan brengen bij de lezer :)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug: Dat vind ik een groot compliment. Dank je. @PetraO: Ik heb eigenlijk niet goed nagedacht over wie de aangesprokene is - in ieder geval iemand die jonger is dan de hp. Het vertelperspectief klopt achteraf gezien niet helemaal. Dank je wel. @Fatamorgana: Het idee was eigenlijk dat hp die laatste zin er bruusk uitgooit. Hij voelt zich wel degelijk lullig over wat er gebeurd is. Maar dat had ik duidelijker moeten maken. Verliefd, tja, misschien was geil een beter woord geweest. Dank voor je reactie & compliment!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je (HP) kunt natuurlijk met heel veel woorden gaan vertellen dat je uiteindelijk met haar naar bent bent geweest maar waarom zou je. Iedereen weet toch waar het op uitdraait Deze slotzin vind ik briljant. Je zegt zelf dat de seks het geheim was, maar ik lees hier meer in dat juist de achteloosheid van de seks het geheim was. Leuke inleiding ook, zet het 'kader' goed neer.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ostinato, graag gelezen! Wel vind ik een stukje dat 'recht voor de raap' is geschreven, kort en bondig. Hierdoor vind ik het spanningsgehalte wat minder. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, dankjewel. Het is niet echt een verhaaltje over een geheim geworden. @alicia: Dankjewel. Na vier opdrachten over verboden verlangens (waar bijna automatisch geheimen aan te pas komen) had ik niet zo veel inspiratie voor een verhaal over een geheim. Vandaar dat dit verhaaltje niet zo geheimzinnig/s[annend is geworden. Dank voor je feedback.