Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#29 - Het Geheim

‘U heeft gevraagd of ik bij u op kantoor wil komen?’ ‘Ga zitten, Michael’. Terwijl ik ga zitten, probeer ik in te schatten wat er aan de hand is. Een ongemakkelijk gevoel nestelt zich in mijn buik. ‘Een maand geleden heb je op mijn verzoek een drugstest gedaan. Ik weet niet zo goed wat ik met de uitslag aan moet. Moet ik je feliciteren? Of moet ik je ontslaan?’ ‘Wat bedoelt u, meneer Jansen? Waarom moet u mij feliciteren of ontslaan? Was er iets mis met de test? Ik kan het me niet voorstellen. De laatste keer dat ik heb gebruikt was een half jaar geleden. Echt, dat hadden we toch afgesproken? Dit werk is belangrijk voor mij’. ‘Michael, ben je de laatste tijd veel misselijk geweest? Of oververmoeid misschien? Als ik me goed herinner had mijn vrouw daar veel last van toen ze zwanger was’. ‘Wat heeft dat met mij te maken, meneer? U hoeft mij toch niet te ontslaan of te feliciteren omdat uw vrouw ooit zwanger was? Ik heb nooit een verhouding gehad met uw vrouw!’ ‘Nee jongen, dat wil ik ook niet beweren. Het is meer zo dat de uitslag van de drugstest nogal wonderbaarlijk is. Het blijkt namelijk dat je inmiddels een week of twaalf zwanger bent’. Van de domme houden helpt me vermoedelijk niet meer. ‘En wat nu?’ ‘Ga nu eerst maar naar huis. Tot nader bericht ben je geschorst’. Als ik naar de auto loop bel ik Marijke. ‘Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws. Eerst het slechte dan maar. Ik ben geschorst, uit mijn functie ontheven tot nader bericht. Misschien moet je even gaan zitten. Het goede nieuws. Je bent zwanger! Bijna twaalf weken! Weet je nog? Die urinetest? De geteste urine, die was namelijk van jou.’

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou was ik wel zo suf dat ik dacht dat het geheim was dat hij een vrouw was, totdat hij zijn vrouw belde, maar ik denk toch dat die laatste uitleg overbodig en zelfs een beetje vreemd is. Afkappen na 'je bent zwanger' laat mij lachend, en in volle begrip van het gebeurde, achter (en voorkomt vragen over hij aan haar urine kwam, want ze kan gewoon gegeven hebben, omdat ze hem ook liever met baan heeft - al vind ik jouw oplossing in #13 geweldig)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Indrany, Zoals jij aangeeft was wel zo'n beetje mijn gedachte over de gang van zaken. Ik was zo vrij geweest om jouw website te bekijken. Ik zie dat je zorgervaring hebt? Dank voor de reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven, humoristisch verhaal, Johanna. Ik ben het met Woody en schrijvenmaar eens dat het einde sterker is als je minder uitlegt. Na: 'je bent 12 maanden zwanger' kappen. De lezer weet dan voldoende. Hoe de hp aan die urine is gekomen, doet niet meer terzake. Het verhaal is dan verteld, de rest is speculatie voor de lezer; bevordert zijn fantasie. Weer met plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal. :) Bij de volgende zin had ik de clou al door: [Michael, ben je de laatste tijd veel misselijk geweest? Of oververmoeid misschien? Als ik me goed herinner had mijn vrouw daar veel last van toen ze zwanger was’.] Voor mij had deze cryptischer mogen zijn zodat het verrassingseffect groter wordt. Als het kind niet van hem is heeft zijn vrouw een nog groter geheim! :unibrow:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, Daar ben ik het mee eens. De laatste zinnen waren niet nodig. Maar ja, ik had ze er toch neergezet:) Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, Het ontbreekt mij aan cryptisch schrijftalent. Ik ben ook niet goed in cryptogrammen trouwens. Das een interessante vraag, of het kind van hem is. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaal, Johanna. Ik zag 'm aankomen maar dat deed er niets aan af. Ik schaar me in het rijtje reageerder die vind dat je klaar bent na "12 weken zwanger" Met veel plezier gelezen! #36 Dos, twaalf maanden zwanger vind ik meer iets voor een van je één-zin-verhalen :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#36 Dos, twaalf maanden zwanger vind ik meer iets voor een van je één-zin-verhalen :)
Na twaalf maanden zwangerschap vond Suus dat het onderhand welletjes was, ze drukte met haar wijsvinger ritmisch in haar navel en verordonneerde: “Je-komt-er-nu vanzelf-uit, of-ik-kom-je-halen... jij kleine lanterfanter’.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldige plot Johanna! Ook ik vroeg me af hoe hp aan de urine van zijn vrouw was gekomen maar ach... Ik zag hem niet aankomen in ieder geval! ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Johanne, erg leuk bedacht (ook al lees ik later dat het n.a.v een nieuwsbericht was). Tijdens het lezen denk je: waar gaat dit heen? Ook uitstekend gedaan w.b opbouw en dialoog :thumbsup: