Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht # 28 - Verboden verlangen IV

‘Doe je mond open.’ Zij deed het hoewel gehoorzaamheid niet haar sterkste kant was. ‘Doe ook je ogen dicht.’ Dit werd gezegd met een ondeugend Frans accent. Een goddelijke substantie gleed over haar tong, nam bezit van haar mondholte, zond extaseseinen naar haar hersenen, deed haar snakken naar meer. Zij scheurde zich los uit haar delirium. ‘Hoe heb je dit gedaan?’ En hij lispelde aan haar oor dat hij van een eend uit de Périgord was gaan houden. Zij kreeg maïs te eten en voor het slapen gaan, werd zij gemasseerd. Toen zij op een dag ondersteboven op zijn achterplaatsje lag, had hij haar liefdevol geopend en haar veelzijdigste orgaan op Armagnac getrakteerd.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst dacht ik, hier snap ik weer niks van, typisch Mili. Twee seconden later wist ik het: foie gras en toen snapte ik het helemaal. Leuk stuk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst dacht ik, mooi geschreven maar waar gaat dit over? Ik dacht, misschien een dier? Maar waarom zou die dure drank krijgen? Dat leek me zonde. Dus concludeerde ik dat ik het niet begreep. Toen las ik de reactie van Dos. Verrek, dacht ik toen, ik snap het toch. Maar een Franse boer die zijn beesten dronken voert? Of Wakker Dier dit stukje tekst goedkeurt? Ik weet het niet :)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Door Dos had ik door over welke goddelijke substantie je het had. Armagnac heb ik even opgezocht en dat blijkt drank te zijn. Wéér iets bijgeleerd :) Mondholte vind ik persoonlijk niet zo'n mooi woord, maar ik vind je stukje zeer duidelijk geschreven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk! De man en zijn eend, wat een plaatje, en hoe hij lispelt over de massage. Al ben ik nog steeds niet zeker welk orgaan het meest veelzijdig zou zijn ... volgens mij leerden we bij EHBO vroeger dat dat de huid was. Verder zeur ik voor de goede orde nog even dat 'niet haar sterke kant' vreemd is en mij heus even stoorde -'sterkste' is de uitdrukking- en dat ik ook werd afgeleid door de 'ook' voor 'ogen dicht.' Zij had immers haar mond juist open gedaan.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jouw HP is een dom gansje! :p Het stukje begint zeer sensueel. De onverwachte smaaksensatie is goed weergegeven. Als men het zo bekijkt kan de partij van de dieren toch geen bezwaar meer hebben! :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Extaseseinen vind ik een lelijk woord, maar verder. Heerlijk Mili, genieten. Hoe hij lispelt. en zijn eend vertroetelt, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Ik woon op het platteland in midden Frankrijk en denk natuurlijk meteen aan eendelever, zeker rond deze tijd. Met de feestdagen staat hier in vrijwel ieder Frans gezin eendelever op het menu en vanaf 1 november beginnen de voorbereidingen

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha :) Dit vind ik dus wat viezig. Maar wel heel goed geschreven. Het woord 'delirium', heeft dat niet wat te veel negatieve connotaties? Je hebt natuurlijk al 'extase' gebruikt. Hm.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos: je maakt mijn nacht :-). Je begrijpt me. Ik was duidelijk voor een keer. @Johanna: de eend is wijlen. En dan nog wel spontaan uit haarzelf. Hij heeft haar de lever ontnomen en op Armagnac gezet. Om er foie gras van te maken die een Franse chef-kok mij op een ongeëvenaarde zondagmorgen in de mond liet glijden. @Lili: bij nader inzien is 'mondholte' wellicht niet zó fraai. Maar een holte heeft wel iets sensueels. Dat dan weer wel. @Schrijvenmaar: Eendenhuid? Jakkes. De culinaire geneugten liggen in haar lever besloten. Van sterke zal ik sterkste maken, je hebt gelijk, en het gaat om twee handelingen. Mond open en ogen toe. @Marietje: Kijk, wij begrijpen elkaar altijd. Het zindert van de sensualiteit. Partij van de dieren? Dan zou niemand meer hypocriet moeten doen over welk geslacht dier dan ook bestemd voor de consumptie. En vegetariër worden. We hebben binnenkort insecten op het menu.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Henny: ik heb een onbedwingbare neiging - en het gaat ook nog eens vanzelf - tot andere woorden. Geniet van de foie gras! @Ostinato: bij het negatieve heb ik stilgestaan. Maar je hebt geen idee waarin je foie gras-geraakt. Het is goddelijk en niet viezig :-)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met veel plezier weer gelezen, Mili. Twee keer weer, want jouw pen heeft nu eenmaal een andere tongval. Ik heb geen probleem met mondholte en ook het "ook" (#4) stoorde mij niet. Ook heeft hier betrekking op een tweede 'bevel' en niet op 'open'; er had ook kunnen staan "doe ook je broek uit". (in dat laatste geval was het verhaal waarschijnlijk langer dan 250 woorden geworden).

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog nooit foie gras gegeten, uit principe niet. Maar ik word er toch wel lichtelijk nieuwsgierig naar na deze beschrijving. Zo te lezen kan het ook diervriendelijk... Mmmmmmmm........

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart: precies, de kok had slechts twee wensen ... Ten slotte zij vermeld dat ik nooit een broek draag ... Bonne nuit.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe komen deze dierlijke gedachten in jouw Mili hoofd om er vervolgens een gehele maaltijd van smakelijke woorden van te maken? Magnifique Mili Merci!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het woord "delirium" associeer ik met een heel dronken persoon. Daardoor werd ik op het verkeerde been gezet en snapte ik de eerste keer niets van je verhaal. Nog een gelezen en nu snap ik het wel. Mooi omschreven.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als vegetarische dierenliefhebber was ik natuurlijk wel enigszins ontdaan door de inhoud, maar wat een prachtig stuk weer over een licht sado-masochistische relatie tussen mensen die je niet elke dag tegenkomt in de supermarkt. Dat denk ik tenminste.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, Met plezier gelezen. De eend heeft volgens mij trouwens een prima leven gehad.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook voor mij was het in het begin abacadabra. Maar na het lezen van al die leuke, interessante en humoristische reacties, heb ik bewondering gekregen voor je verborgen boodschappen en je schrijfstijl.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet ook zeggen dat het even nodig had totdat het kwartje viel. Ik dacht in het begin aan één of andere SM-act :P Heerlijk om dit uit te puzzelen :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Fata: Eet het een keertje. Op een maandagmorgen. Voordat je koffie drinkt. Weergaloos. @Madd: Lol. Misschien heb ik wel een dierlijk hoofdje .... @Angelieke: Ik gebruik woorden graag anders. Vandaar. @Petra: Jouw reacties zijn je altijd eigen :-). Nee, geen sm. Alleen een enorme (homoseksuele) kok met een lepel en zijn eigenste creatie van foie gras er bovenop. @Woodpecker: C'est juste. Fijn dat je mij gelezen hebt. @Jules: Wat een mooi compliment krijg ik van je. @Richard: SM-acts; ik zou niet weten hoe ik die zou moeten beschrijven. Jij wel :-)? Dank jullie hartelijk voor het lezen en becommentariëren.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi hi, Mili... Ik had meteen door dat het over foi gras ging (iets wat ik liever aan anderen laat). Het lijkt liefdevol, zoals jij beschrijft hoe hij zijn eend voedert, maar het is eigenlijk alleen ingegeven door zijn behoefte aan eigen genot. Inhoudelijk wil ik helemaal niet in discussie gaan hoor. Ik vind juist de beschrijving in je laatste alinea bijzonder, omwille van de tegenstelling en het dubbele dat ik daarbij voel.